PRM: Inspiration til et arbejdsliv, der bliver længere og længere

Kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen

Lederne Bornholm vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 11. oktober, blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed.

På konferencen kan deltagerne høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante i en tid med kunstig intelligens, robotteknologi og en konstant digital udvikling. I den forbindelse vil de stille skarpt på, hvad lederens vigtigste egenskab er nu og i fremtiden.

Afdelingsformand for Lederne Bornholm, Verner Haagensen, ser frem til at høre de to foredragsholdere.

- Der kommer hele tiden nye og inspirerende virksomheder til Bornholm, og de vokser hurtigt, så der er brug for nogen, der tænker i nye baner. Jeg forventer, at konferencen kan give deltagerne nye redskaber med på vejen, som kan hjælpe os til at gentænke os selv som ledere og medarbejdere i et hurtigt omskifteligt arbejdsliv, siger Verner Haagensen.

Konferencen finder sted på Green Solution House i Rønne, torsdag den 11. oktober klokken 15-17. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Verner Haagensen
Lederne Bornholm
E-mail: verner.haagensen@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen & Lasse Jørgensen
Pressemedarbejdere
E-mail: esh@lederne.dk / laj@lederne.dk

Kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen

PRM: Lederne Sydøstjylland inviterer til konference om nye kompetencekrav til lederen19.10.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejdere bliver ældre og ældre? Lederne Sydøstjylland vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 14. november - blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed. På konferencen kan deltagerne blandt andet høre tidligere jægersoldat og mentaltræner B.S. Christiansen, der vil give budskaber og værktøjer til, hvordan deltagerne kan blive ved med at udvikle sig gennem nye spændende udfordringer – noget som B. S. Christiansen selv har erfaring med, og som deltagerne kan få indsigt i og lære fra. Del

PRM: Fem ledere nomineret til lederpris10.10.2018 09:44pressemeddelelse

Fem ledere fra fem forskellige brancher udgør feltet, der i år dyster om Danmarks mest prestigefyldte lederpris, prisen som Årets Leder. Vinderen kåres den 21. november for 17. gang. Årets Leder 2018 kommer i fornemt selskab med blandt andre Nils Smedegaard-Andersen, Jørgen Vig Knudstorp, Bodil Nyboe Andersen, Johan Bülow og sidste års vinder, CEO Niels Buus fra GomSpace, som er verdens førende producent af nanosatellitter. I år skal vinderen finde blandt følgende fem kandidater: Co-ceo Anders Hedegaard, GN Store Nord Leder Frank Villumsen, Vilde Vulkaner Partner og koncerndirektør André Rogaczewski, Netcompany Global Chief of Staff (fra 1. december) Mai-Britt Poulsen, Boston Consulting Group Direktør Lasse Rich Henningsen, Musikkens Hus, Aalborg Læs mere og stem på kandidaterne på Ledernes hjemmeside