PRM: Idrætten har mistet ’sin borgmester’

DIF har med Kjeld Rasmussens død mistet en stærk forbundsfælle.

Danmarks Idrætsforbund har med sorg modtaget meddelelsen om den tidligere Brøndby-borgmester Kjeld Rasmussens død.

Kjeld Rasmussen spillede en afgørende rolle i beslutningen om at flytte Danmarks Idrætsforbund til Brøndby, og i visionen om at samle de forskellige specialforbund i Idrættens Hus, Brøndby. Den mangeårige borgmester for Brøndby kom efterfølgende ofte i Idrættens Hus til møder hos DIF-ledelsen. Kjeld Rasmussen var også en hyppig og interesseret gæst ved årsmøderne i Danmarks Idrætsforbund. Årsmødet tidligere i denne måned blev hans sidste.

Kjeld Rasmussen var kendt for sit store engagement i Brøndby IF, men hans hjerte bankede for al idræt og det nød de lokale idrætsforeninger godt af.
Med Kjeld Rasmussens død har idrætten både i Brøndby og i hele landet mistet en stærk forbundsfælle.

Æret være Kjeld Rasmussens minde.

43 26 26 26http://www.dif.dk

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.