PRM: Fynske ledere bliver inspireret til at lede opad

Jesper Klit, kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Fyn til konference om ledelse opad og på tværs torsdag den 17. maj i Radisson Blu H.C. Andersen. Her vil tre oplægsholdere give inspiration og metoder til, hvordan man som leder kan lykkes med sine, afdelingens og virksomhedens mål.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag af Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør.

Der vil også være oplæg fra chefkonsulent i Ukon – Human Results, Morten Svalgaard Nielsen, som vil give inspiration og værktøjer til, at styrke kommunikationen i en kompleks organisation. Deltagerne vil endvidere møde ekspert i organisationspsykologi og partner i Organisation, Lene Flensborg, der vil fortælle om mulighederne i at lede opad samt fordelene ved at udvikle en bedre relation til den øverste ledelse.

Afdelingsformand for Lederne Fyn Jerry Vinther forventer, at konferencen kan sætte nye diskussioner i gang blandt de fynske ledere.

- Jeg er sikker på, at konferencen kan inspirere os til at tænke mere kreativt og ud af boksen, når det kommer til den fynske ledelsesdagsorden. Som leder påvirker man de mennesker, man arbejder med, og jeg tror, at dette emne med ledelse opad kan give os mulighed for at se ledelsesfaget ud fra et mere menneskeligt og personlighedsfokuseret synspunkt, siger Jerry Vinther.

Konferencen finder sted i Radisson Blu H.C. Andersen, torsdag den 17. maj klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Jerry Vinther
Lederne Fyn
E-mail: jerry.vinther@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Jesper Klit, kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et