PRM: FC Midtjylland-SønderjyskE

Udtalelse fra DIF's matchfixingsekretariat i forbindelse med søndagens kamp i Alka Superligaen mellem FC Midtjylland og SønderjyskE.

”DIF’s matchfixingsekretariat er opmærksom på den offentlige debat om søndagens kamp i Alka Superligaen mellem FC Midtjylland og SønderjyskE og har også modtaget henvendelser herom. DIF’s matchfixingsekretariat vurderer i øjeblikket, om der er grundlag for at foretage sig yderligere,” siger Poul Broberg, der er leder af DIF’s matchfixingsekretariat.

DIF’s matchfixingsekretariat har ingen yderligere kommentarer, men melder selv eventuelle tiltag ud.

Download her lovregulativet om forbud mod manipulation af idrætskonkurrencer og tilsvarende uetisk adfærd.

43 26 26 26http://www.dif.dk

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.