PRM: Ekspert i sociale medier inspirerer sydøstjyske ledere til at tænke digitalt

Ekspert i sociale medier og digital strategi Astrid Haug

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den måde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne Sydøstjylland til konference om digital transformation tirsdag den 15. maj i Messe C i Fredericia.

Der vil være oplæg fra ekspert i sociale medier og digital strategi, Astrid Haug, som gennem et inspirerende og optimistisk foredrag vil forklare nogle af de nyeste tendenser inden for digitalisering, kommunikation og disruption.

Deltagerne kan desuden også glæde sig til at høre Susanne Odgaard, partner i W.H.Y og grundlægger af Curie, der vil give konkrete input til, hvordan man som leder kan transformere sig over i et digitalt mindset og Mads Kaagaard, koncerndirektør i PFA, som vil dele ud af sin erfaring med at udvikle en forretning med digitale tiltag.

Afdelingsformand for Lederne Sydøstjylland, Bent Walter Jensen, forventer en konference, hvor deltagerne får den nyeste viden om et af tidens højaktuelle emner.

- Digital transformation er et utroligt spændende og relevant emne. Inden for området lader jeg mig selv vejlede af de tre punkter hastighed, skalering og værdiskabelse, men jeg glæder mig især til at få det bragt ned i øjenhøjde og lære, hvordan man håndterer det i praksis og profiterer af den nye forretningsmæssige verdensorden, siger Bent Walter Jensen.

Konferencerne finder sted i Messe C i Fredericia, tirsdag d. 15. maj klokken 13-16:30. Konferencerne er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Bent Walter Jensen
Lederne Sydøstjylland
Tlf.: 2092 2200
E-mail: bent.w.jensehn@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail: kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Ekspert i sociale medier og digital strategi Astrid Haug

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et