PRM: Ekspert i sociale medier inspirerer sydøstjyske ledere til at tænke digitalt

Ekspert i sociale medier og digital strategi Astrid Haug

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den måde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne Sydøstjylland til konference om digital transformation tirsdag den 15. maj i Messe C i Fredericia.

Der vil være oplæg fra ekspert i sociale medier og digital strategi, Astrid Haug, som gennem et inspirerende og optimistisk foredrag vil forklare nogle af de nyeste tendenser inden for digitalisering, kommunikation og disruption.

Deltagerne kan desuden også glæde sig til at høre Susanne Odgaard, partner i W.H.Y og grundlægger af Curie, der vil give konkrete input til, hvordan man som leder kan transformere sig over i et digitalt mindset og Mads Kaagaard, koncerndirektør i PFA, som vil dele ud af sin erfaring med at udvikle en forretning med digitale tiltag.

Afdelingsformand for Lederne Sydøstjylland, Bent Walter Jensen, forventer en konference, hvor deltagerne får den nyeste viden om et af tidens højaktuelle emner.

- Digital transformation er et utroligt spændende og relevant emne. Inden for området lader jeg mig selv vejlede af de tre punkter hastighed, skalering og værdiskabelse, men jeg glæder mig især til at få det bragt ned i øjenhøjde og lære, hvordan man håndterer det i praksis og profiterer af den nye forretningsmæssige verdensorden, siger Bent Walter Jensen.

Konferencerne finder sted i Messe C i Fredericia, tirsdag d. 15. maj klokken 13-16:30. Konferencerne er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Bent Walter Jensen
Lederne Sydøstjylland
Tlf.: 2092 2200
E-mail: bent.w.jensehn@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail: kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Ekspert i sociale medier og digital strategi Astrid Haug

PRM: Stor optimisme blandt ledere på sydjyske virksomheder24.5.2018 08:00pressemeddelelse

Sommeren er kommet tidligt til Danmark i år – og det gode vejr i maj får nu følgeskab af sol over sydjysk erhvervsliv. En ny konjunkturundersøgelse fra Lederne tegner således billedet af et 2. halvår af 2018, der ifølge de lokale ledere vil blive særdeles godt for det private erhvervsliv i Sydjylland både når det gælder økonomi og beskæftigelse. Ifølge konjunkturundersøgelsen, der er foretaget i samarbejde med analyseinstituttet YouGov, har hele 70 procent af lederne på de sydjyske virksomheder en forventning om, at omsætningen vil stige i det næste halve år. 21 procent kalkulerer med omtrent uændret omsætning, mens kun 9 procent af lederne tror, omsætningskurverne i den sydjyske virksomhed vil vende nedad i 2. halvår af 2018. Tendensen er den samme, når det gælder virksomhedernes overskud. 59 procent af lederne i Sydjylland forventer, at overskuddet stiger i det næste halve år, mens 30 procent kalkulerer med uændret overskud. Optimismen ses også på eksportområdet. Her svarer over halv

PRM: Stor optimisme blandt ledere på vestjyske virksomheder24.5.2018 08:00pressemeddelelse