PRM: DIF-formand i stor ros til ishockey-arrangement

Danmarks Idrætsforbunds formand, Niels Nygaard, finder de helt store roser frem, når han skal beskrive VM i ishockey i Danmark.

Efter to uger med ishockey-VM i Danmark giver Danmarks Idrætsforbunds formand, Niels Nygaard, arrangementet topkarakter.

”Jeg er virkelig stolt over, hvordan et lille land som Danmark er lykkedes med at løfte en af verdens største idrætsbegivenheder. Sport Event Denmark er verdensførende, når det kommer til at tiltrække og afholde idræts-events, og samarbejdet med specialforbundene, i dette tilfælde Danmarks Ishockey Union, er eksemplarisk. Desuden vil jeg også gerne takke både Københavns og Herning Kommune, for deres opbakning,” siger Niels Nygaard og fortsætter.

”Men den succesfulde afvikling af VM i ishockey havde aldrig kunnet lade sig gøre, hvis ikke tusindvis af frivillige kræfter havde hjulpet til med at løfte både store og små opgaver. Det frivillige engagement, som kendetegner foreningsidrætten i Danmark, er også med til at gøre os til en af de bedste eventnationer i verden.”

Med over 300.000 solgte billetter har der været fyldt godt op på tilskuerpladserne samt på hoteller og restaurationer i de to værtsbyer, Herning og København. I de kommende år skal Danmark være vært for blandt andet VM i sejlads (Aarhus, 2018), VM i herrehåndbold (Herning og København, 2019), VM i cykelcross (Bogense, 2019), EM i fodbold, herrer (København, 2020), EM og VM i kvindehåndbold (2020 og 2023), og VM i gymnastik (København, 2021).

”Der venter danskerne og vores udenlandske gæster mange store event-oplevelser i de kommende år. Jeg vil i den forbindelse gerne rose politikerne på Christiansborg for deres årelange opbakning til at gøre Danmark til en event-nation i topklasse,” siger Niels Nygaard.

DIF blev stiftet tilbage i 1896 og er interesseorganisation for foreningsidrætten i Danmark. Gennem årene er der kommet flere og flere specialforbund til, så DIF-familien i dag består af 62 forbund, ca. 9.000 idrætsforeninger og flere end 1,9 millioner medlemmer. DIF er samtidig national olympisk komité i Danmark.