PRM: Der blæser nye, agile vinde fra Vesterhavet over Esbjerg

Koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck

Vores måde at drive virksomhed er blevet mere stormfyldt, og i disse tider skal lederen lære at navigere i det omskiftelige ledelseshav. Agil ledelse kræver, at lederne er tilpasningsstærke og hurtige i deres eksekvering. I den forbindelse inviterer Lederne Sydvestjylland til konference om agil ledelse tirsdag den 27. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra ervervsleder og professionelt bestyrelsesmedlem Stine Bosse, der vil dele ud af sine personlige erfaringer i forhold til, hvilke kernekompetencer hun ser lederen besidde for at skabe den agile virksomhed.

Der vil også være oplæg fra koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck, der har gennemført flere succesfulde turnarounds i virksomheder, hvor den agile metode har været essentiel for disse turnarounds. Han vil særligt fokusere på, hvordan man som leder skal lave strategier for agil ledelse – blandt andet ved at sætte meget få kortsigtede mål og i stedet fokusere på den lange bane.

Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, som vil formidle sin vision om energiske ledere med klare sind igennem forskningsbaserede, praktiske råd.

Afdelingsformand for Lederne Sydvestjylland, Lars Møldrup mener, at det er et vigtigt emne at få italesat.

- Jeg ser frem til konferencen, da der kommer nogle dygtige og kompetente oplægsholdere, der vil dele deres viden og erfaring med deltagerne. Særligt emnet agil ledelse er vigtigt, fordi vores verden er i konstant forandring, og lige netop derfor skal vi være tilpasningskompetente, så beslutninger kan tages hurtigt, korrekt og effektivt, siger Lars Møldrup.

Konferencen finder sted på Esbjerg Conference Hotel i Esbjerg den 27. november klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Lars Møldrup
Lederne Sydvestjylland
Telefon: 7515 6875
E-mail: lars.moeldrup@lederne.dk

Lasse Aggedam Holm Jørgensen
Pressemedarbejder
Telefon: 2399 4962
E-mail: laj@lederne.dk

Koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et