PRM: Der blæser nye, agile vinde fra Vesterhavet over Esbjerg

Koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck

Vores måde at drive virksomhed er blevet mere stormfyldt, og i disse tider skal lederen lære at navigere i det omskiftelige ledelseshav. Agil ledelse kræver, at lederne er tilpasningsstærke og hurtige i deres eksekvering. I den forbindelse inviterer Lederne Sydvestjylland til konference om agil ledelse tirsdag den 27. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra ervervsleder og professionelt bestyrelsesmedlem Stine Bosse, der vil dele ud af sine personlige erfaringer i forhold til, hvilke kernekompetencer hun ser lederen besidde for at skabe den agile virksomhed.

Der vil også være oplæg fra koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck, der har gennemført flere succesfulde turnarounds i virksomheder, hvor den agile metode har været essentiel for disse turnarounds. Han vil særligt fokusere på, hvordan man som leder skal lave strategier for agil ledelse – blandt andet ved at sætte meget få kortsigtede mål og i stedet fokusere på den lange bane.

Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, som vil formidle sin vision om energiske ledere med klare sind igennem forskningsbaserede, praktiske råd.

Afdelingsformand for Lederne Sydvestjylland, Lars Møldrup mener, at det er et vigtigt emne at få italesat.

- Jeg ser frem til konferencen, da der kommer nogle dygtige og kompetente oplægsholdere, der vil dele deres viden og erfaring med deltagerne. Særligt emnet agil ledelse er vigtigt, fordi vores verden er i konstant forandring, og lige netop derfor skal vi være tilpasningskompetente, så beslutninger kan tages hurtigt, korrekt og effektivt, siger Lars Møldrup.

Konferencen finder sted på Esbjerg Conference Hotel i Esbjerg den 27. november klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Lars Møldrup
Lederne Sydvestjylland
Telefon: 7515 6875
E-mail: lars.moeldrup@lederne.dk

Lasse Aggedam Holm Jørgensen
Pressemedarbejder
Telefon: 2399 4962
E-mail: laj@lederne.dk

Koncernchef og CEO i Norisol A/S Carsten Hoeck

PRM: Nye barselsregler skal fremme kvinders karrierer8.3.2019 07:00:00 CETPressemeddelelse

Vi har brug for at tiltrække, fastholde og udvikle flere kvindelige talenter på det danske arbejdsmarked. Det er uholdbart, at der i dag er langt færre kvindelige end mandlige ledere, og at kvinderne tjener mindre end mændene. Lederne foreslår derfor nu at ændre barselsreglerne for at fremme kvinders løn- og karriereudvikling. - For et lille land som Danmark er det fuldstændig afgørende, at vi udnytter talentmassen så godt som overhovedet muligt. Det gør vi desværre ikke i dag, når kvinderne kun udgør mindre end en tredjedel af lederne på det danske arbejdsmarked, og kvinder samtidig tjener betydeligt mindre end mænd. Derfor må vi som samfund tage markante skridt for at fremme kvinders karriereudvikling. Og det er et vigtigt skridt at ændre barselsreglerne. Sådan siger Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne, som begrundelse for, at Lederne i dag fremlægger fem konkrete forslag til, hvordan staten kan fremme kvinders løn- og karriereudvikling. Det mest markan