PRM: Den digitale transformation kommer til lederne i København Vest

Digital udviklingschef hos TV2, Clara Mai Kunstmann

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den måde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne København Vest til konference om digital transformation torsdag den 24. maj i Atlas Biograferne i Rødovre. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan virksomheder kan tilpasse sig den nye virkelighed.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra Louise Opprud Jakobsen, creative and advisor hos Dare Disrupt. Hun vil give deltagerne en forsmag på, hvilke teknologier der får størst fokus i 2018, samt et indblik i hvilke kompetencer organisationer skal have for at kunne overleve i det 21. århundredes dynamik.

Der vil også være oplæg fra ledelsesrådgiver og partner i Bloch & Østergaard, Erik Korsvik Østergaard, der vil give deltagerne et indblik i de nye krav, som digitaliseringen stiller til måden vi udvikler lederskab på. Derudover vil han give sine bud på, hvordan man som organisation kan omfavne og udnytte disse udfordringer. Deltagerne kan desuden også glæde sig til at høre digital udviklingschef hos TV2, Clara Mai Kunstmann, fortælle om, hvordan man bedst muligt motiverer sine medarbejdere til at engagere sig i den digitale transformation på arbejdspladsen.

Afdelingsformand for Lederne København Vest, Maria Rose Thyrén, glæder sig til høre foredragsholdernes bud på de muligheder, den digitale transformation fører med sig.

- Jeg ser især meget frem til at høre om de uudnyttede muligheder, vi som ledere kan få ud af den digitale transformation, da jeg tror det er noget, mange godt kunne bruge inspiration til. Derudover interesserer det mig også meget personligt, da jeg selv arbejder inden for it-branchen. Jeg er sikker på, at der kan komme en god debat ud af emnet, fordi det stadigvæk er meget fremmed for mange ledere. Foredraget kan være med til, at trække det lidt mere ned i øjenhøjde og give deltagerne nogle gode budskaber og tanker med hjem, siger Maria Rose Thyrén.

Konferencen finder sted i Atlas Biograferne i Rødovre, torsdag den 24. maj klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Maria Rose Thyrén
Lederne København Vest
E-mail: maria.thyren@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail: kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Digital udviklingschef hos TV2, Clara Mai Kunstmann

PRM: Bliv fremtids-kompetent til konference hos Lederne MidtVest23.10.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv er ikke længere det samme og kommer aldrig til at være som før. Vores forventede levetid er længere end nogensinde, og vi skal arbejde op til femten år længere, end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Hvordan kan man sørge for at holde sig relevant, når man som medarbejder bliver ældre og ældre? Det spørgsmål kan deltagerne få gode råd til og svar på, når Lederne MidtVest holder konference den 15. november om det nye arbejdsliv. Her vil flere oplægsholdere give deres bud på, hvordan deltagerne kan ruste sig til de fremtidige udfordringer på arbejdsmarkedet. Der vil blive sat skarpt fokus på den digitale udvikling på arbejdsmarkedet, som påvirker stort set alle aspekter af menneskers liv – privat som professionelt. På konferencen kan deltagerne blandt andet høre sundheds- og motivationsekspert Chris MacDonald, der vil præsentere sin: Naturens-ikke-til-forhandling-liste om, hvordan din kost, søvn og sociale relationer kan gavne dig og dit overskud, så du bedre kan h

PRM: Lederne Sydøstjylland inviterer til konference om nye kompetencekrav til lederen19.10.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejdere bliver ældre og ældre? Lederne Sydøstjylland vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 14. november - blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed. På konferencen kan deltagerne blandt andet høre tidligere jægersoldat og mentaltræner B.S. Christiansen, der vil give budskaber og værktøjer til, hvordan deltagerne kan blive ved med at udvikle sig gennem nye spændende udfordringer – noget som B. S. Christiansen selv har erfaring med, og som deltagerne kan få indsigt i og lære fra. Del