PRM: Den digitale transformation kommer til lederne i København Vest

Digital udviklingschef hos TV2, Clara Mai Kunstmann

Digital transformation er den forandring, som forbindes med anvendelsen af digitale teknologier i alle aspekter af samfundet. Det er et begreb, der er forbundet til nye former for kreativitet og innovation, og er på den måde med til at forandre vores verden og den måde, vi driver virksomhed på. Derfor inviterer Lederne København Vest til konference om digital transformation torsdag den 24. maj i Atlas Biograferne i Rødovre. Her vil tre oplægsholdere bringe det digitale begreb ned i øjenhøjde og samtidig belyse, hvordan virksomheder kan tilpasse sig den nye virkelighed.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra Louise Opprud Jakobsen, creative and advisor hos Dare Disrupt. Hun vil give deltagerne en forsmag på, hvilke teknologier der får størst fokus i 2018, samt et indblik i hvilke kompetencer organisationer skal have for at kunne overleve i det 21. århundredes dynamik.

Der vil også være oplæg fra ledelsesrådgiver og partner i Bloch & Østergaard, Erik Korsvik Østergaard, der vil give deltagerne et indblik i de nye krav, som digitaliseringen stiller til måden vi udvikler lederskab på. Derudover vil han give sine bud på, hvordan man som organisation kan omfavne og udnytte disse udfordringer. Deltagerne kan desuden også glæde sig til at høre digital udviklingschef hos TV2, Clara Mai Kunstmann, fortælle om, hvordan man bedst muligt motiverer sine medarbejdere til at engagere sig i den digitale transformation på arbejdspladsen.

Afdelingsformand for Lederne København Vest, Maria Rose Thyrén, glæder sig til høre foredragsholdernes bud på de muligheder, den digitale transformation fører med sig.

- Jeg ser især meget frem til at høre om de uudnyttede muligheder, vi som ledere kan få ud af den digitale transformation, da jeg tror det er noget, mange godt kunne bruge inspiration til. Derudover interesserer det mig også meget personligt, da jeg selv arbejder inden for it-branchen. Jeg er sikker på, at der kan komme en god debat ud af emnet, fordi det stadigvæk er meget fremmed for mange ledere. Foredraget kan være med til, at trække det lidt mere ned i øjenhøjde og give deltagerne nogle gode budskaber og tanker med hjem, siger Maria Rose Thyrén.

Konferencen finder sted i Atlas Biograferne i Rødovre, torsdag den 24. maj klokken 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Maria Rose Thyrén
Lederne København Vest
E-mail: maria.thyren@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail: kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Digital udviklingschef hos TV2, Clara Mai Kunstmann

Hver ottende kvindelige leder har været udsat for sexchikane9.5.2018 08:00pressemeddelelse

Et stort antal kvindelige ledere i Danmark har inden for de seneste to år været udsat for sexchikane på arbejdspladsen. Ifølge en ny undersøgelse fra Lederne foretaget i samarbejde med analyseinstituttet YouGov baseret på 1.269 svar er det hver ottende kvindelige leder og særligt betroede medarbejder, som har følt sig udsat for seksuel chikane. Mens 13 procent af de adspurgte kvindelige ledere og særligt betroede medarbejdere svarer, at de har været udsat for seksuel chikane på arbejdspladsen inden for de seneste to år, er den tilsvarende andel blandt mandlige ledere og særligt betroede medarbejdere to procent. De kvindelige ledere peger primært på to grupper, der har udsat dem for seksuel chikane: Dels overordnede ledere, dels kunder, klienter, borgere, forretningsforbindelser, samarbejdspartnere og andre, som ikke ér eller var ansat på arbejdspladsen. - Ét tilfælde af seksuel chikane er ét for meget, uanset hvem der udsættes for det. Jeg er overrasket over problemets omfang og finder

PRM: Fynske ledere bliver inspireret til at lede opad25.4.2018 08:00pressemeddelelse

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Fyn til konference om ledelse opad og på tværs torsdag den 17. maj i Radisson Blu H.C. Andersen. Her vil tre oplægsholdere give inspiration og metoder til, hvordan man som leder kan lykkes med sine, afdelingens og virksomhedens mål. På konferencen kan deltagerne høre foredrag af Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit & Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør. Der vil også være oplæg fra chefkonsulent i Ukon – Human Results, Morten Svalgaard Nielsen, som vil give inspiration og værktøjer til, at styrke kom