PRM: Bornholmske ledere skal lære at lede opad

Kommunikationsrådgiver og direktør Jesper Klit

En god relation til sin chef er afgørende for at lykkes som leder. At lede opad handler om aktivt at bidrage til relationen til sin chef og gøre chefen til en bedre leder, og det er nødvendigt at kunne lede opad, så leder og chef spiller hinanden gode og drager nytte af hinandens forskellige styrker. Derfor inviterer Lederne Bornholm til konference om ledelse opad og på tværs torsdag den 19. april i Green Solution House i Rønne.

På konferencen vil der være velkomst af en repræsentant fra Lederne Bornholm, og derefter et stærkt interaktivt indlæg ”Styrk din personlige gennemslagskraft” ved Jesper Klit, som er kommunikationsrådgiver og direktør i Jesper Klit og Partners. Den efterspurgte inspirator inden for kommunikation og ledelse vil afsløre, hvordan man styrker sin personlige gennemslagskraft og bliver en stærkere kommunikatør.

Afdelingsformand for Lederne Bornholm Verner Haagensen forventer at få indspark til, hvordan man lettere kan bruge ressourcerne fra hinanden på bornholmske arbejdspladser.

- De gode idéer kommer rigtig tit nedefra, og det er derfor vigtigt, at man i en virksomhed spiller sammen og bruger hinanden på alle niveauer. Jeg forventer, at konferencen kan være med til, at give et skub til, hvordan man som leder kan få sine medarbejdere til at spille aktivt ind og påvirke ledelsesbeslutningerne, siger Verner Haagensen.

Konferencen finder sted i Green Solution House i Rønne, torsdag d. 19 april klokken 15-17. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Verner M. Haagensen
Lederne Bornholm
Tlf:. 2384 1990
E-mail: verner.haagensen@lederne.dk

Karoline Bloch-Sørensen & Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejdere
E-mail kbs@lederne.dk / esh@lederne.dk

Kommunikationsrådgiver og direktør Jesper Klit

PRM: Nye barselsregler skal fremme kvinders karrierer8.3.2019 07:00:00 CETPressemeddelelse

Vi har brug for at tiltrække, fastholde og udvikle flere kvindelige talenter på det danske arbejdsmarked. Det er uholdbart, at der i dag er langt færre kvindelige end mandlige ledere, og at kvinderne tjener mindre end mændene. Lederne foreslår derfor nu at ændre barselsreglerne for at fremme kvinders løn- og karriereudvikling. - For et lille land som Danmark er det fuldstændig afgørende, at vi udnytter talentmassen så godt som overhovedet muligt. Det gør vi desværre ikke i dag, når kvinderne kun udgør mindre end en tredjedel af lederne på det danske arbejdsmarked, og kvinder samtidig tjener betydeligt mindre end mænd. Derfor må vi som samfund tage markante skridt for at fremme kvinders karriereudvikling. Og det er et vigtigt skridt at ændre barselsreglerne. Sådan siger Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne, som begrundelse for, at Lederne i dag fremlægger fem konkrete forslag til, hvordan staten kan fremme kvinders løn- og karriereudvikling. Det mest markan

PRM: Lederne og DA går sammen om uddannelse i trivsel28.2.2019 07:00:00 CETPressemeddelelse