PRM: Agil Ledelse skal på dagsordenen i Østjylland

Executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell

Vi er havnet i en tid, hvor måden at drive virksomhed på undergår store forandringer, og det kræver, at både ledere og medarbejdere er tilpasningsstærke og omstillingsparate. Derfor er det vigtigt for ledere at få nye værktøjer til, hvordan man skal lede. I den forbindelse inviterer Lederne Østjylland til konference om agil ledelse mandag den 26. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra den danske erhvervsleder og bestyrrelsesmedlem Stine Bosse. Stine Bosse vil give deltagerne indblik i, hvilke erfaringer hun har gjort sig med agil ledelse i hendes mange år i topledelse – særligt hvilke kompetencer det kræver af lederen for at skabe den agile virksomhed.

Der vil også være oplæg fra ph.d. lektor i ledelses- og organisationspsykologi ved AUU, Claus Elmholdt, som blandt andet vil tematisere den oversete ledelsesdyd, mod. Netop mod skal der til for at bryde med behovet for kontrol og give plads til de forandringer, som er essentielle for at bedrive virksomhed i denne verden, hvilket er emnet, der er under luppen for Claus Elmholdt.

Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, der vil give lederne forskningsbaserede, praktiske råd til at skabe langsigtet værdi igennem agilitet.

Afdelingsformand for Lederne Østjylland Rasmus Mortensen mener at det er et vigtigt emne at få italesat.

- Sidste konference havde vi fokus på digitalisering, og vi ville derfor have mere fokus på det ledelsesteoretiske, så deltagerne bliver udstyret med kompetencer til og forståelse for, hvordan lederen skal eksekvere i de nye arbejdsmiljøer. Jeg håber, at det giver deltagerne anledning til refleksion over, hvordan de kan omsætte deres nye viden til praktiske evner, som kan gavne dem og virksomheden, siger Rasmus Mortensen.

Konferencen finder sted i Centralværkstedet i Århus den 26. november klokken 12-15.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Rasmus Mortensen
Lederne Østjylland
Telefon: 2263 0389
E-mail: rasmus.mortensen@lederne.dk

Lasse Aggedam Holm Jørgensen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: laj@lederne.dk

Executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et