PRM: Agil Ledelse skal på dagsordenen i Østjylland

Executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell

Vi er havnet i en tid, hvor måden at drive virksomhed på undergår store forandringer, og det kræver, at både ledere og medarbejdere er tilpasningsstærke og omstillingsparate. Derfor er det vigtigt for ledere at få nye værktøjer til, hvordan man skal lede. I den forbindelse inviterer Lederne Østjylland til konference om agil ledelse mandag den 26. november. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practice cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra den danske erhvervsleder og bestyrrelsesmedlem Stine Bosse. Stine Bosse vil give deltagerne indblik i, hvilke erfaringer hun har gjort sig med agil ledelse i hendes mange år i topledelse – særligt hvilke kompetencer det kræver af lederen for at skabe den agile virksomhed.

Der vil også være oplæg fra ph.d. lektor i ledelses- og organisationspsykologi ved AUU, Claus Elmholdt, som blandt andet vil tematisere den oversete ledelsesdyd, mod. Netop mod skal der til for at bryde med behovet for kontrol og give plads til de forandringer, som er essentielle for at bedrive virksomhed i denne verden, hvilket er emnet, der er under luppen for Claus Elmholdt.

Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, der vil give lederne forskningsbaserede, praktiske råd til at skabe langsigtet værdi igennem agilitet.

Afdelingsformand for Lederne Østjylland Rasmus Mortensen mener at det er et vigtigt emne at få italesat.

- Sidste konference havde vi fokus på digitalisering, og vi ville derfor have mere fokus på det ledelsesteoretiske, så deltagerne bliver udstyret med kompetencer til og forståelse for, hvordan lederen skal eksekvere i de nye arbejdsmiljøer. Jeg håber, at det giver deltagerne anledning til refleksion over, hvordan de kan omsætte deres nye viden til praktiske evner, som kan gavne dem og virksomheden, siger Rasmus Mortensen.

Konferencen finder sted i Centralværkstedet i Århus den 26. november klokken 12-15.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Rasmus Mortensen
Lederne Østjylland
Telefon: 2263 0389
E-mail: rasmus.mortensen@lederne.dk

Lasse Aggedam Holm Jørgensen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: laj@lederne.dk

Executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell

PRM: Nye barselsregler skal fremme kvinders karrierer8.3.2019 07:00:00 CETPressemeddelelse

Vi har brug for at tiltrække, fastholde og udvikle flere kvindelige talenter på det danske arbejdsmarked. Det er uholdbart, at der i dag er langt færre kvindelige end mandlige ledere, og at kvinderne tjener mindre end mændene. Lederne foreslår derfor nu at ændre barselsreglerne for at fremme kvinders løn- og karriereudvikling. - For et lille land som Danmark er det fuldstændig afgørende, at vi udnytter talentmassen så godt som overhovedet muligt. Det gør vi desværre ikke i dag, når kvinderne kun udgør mindre end en tredjedel af lederne på det danske arbejdsmarked, og kvinder samtidig tjener betydeligt mindre end mænd. Derfor må vi som samfund tage markante skridt for at fremme kvinders karriereudvikling. Og det er et vigtigt skridt at ændre barselsreglerne. Sådan siger Bodil Nordestgaard Ismiris, viceadministrerende direktør i Lederne, som begrundelse for, at Lederne i dag fremlægger fem konkrete forslag til, hvordan staten kan fremme kvinders løn- og karriereudvikling. Det mest markan