PRM: Agil ledelse på lederkonference i Grenå

Chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup

Vores måde at drive virksomhed på er under stor forandring, og vores dagligdag kræver ofte, at vi er tilpasningsstærke og hurtige i vores eksekvering. Vores måde at lede på må derfor følge med. I den forbindelse inviterer Lederne Kronjylland til konference om agil ledelse tirsdag den 2. oktober. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practise cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup. Hun vil give deltagerne et indblik i, hvordan man læser grupper og personers behov og dermed arbejder med deres følelser konstruktivt og resultatorienteret.

Der vil også være oplæg fra direktør for Digitalisering og IT hos PFA, Kristian Hjort-Madsen, som vil give inspiration og konkrete eksempler på, hvordan man som leder kan skabe en agil lederkultur baseret på åbenhed, tillid og en lyst til at udfordre status quo. Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, der vil give forskningsbaserede og praktiske råd til, hvordan du som leder kan øge din agilitet.

Afdelingsformand for Lederne Kronjylland, Kirsten Hvid Schmidt mener, at det er et vigtigt emne at få italesat.

- Verden forandrer sig hurtigt, og som leder er man måske den første til at lægge mærke til den transformation, der sker på arbejdspladsen. For at de her forandringer ikke skal skræmme os, så må vi italesætte dem. Jeg er sikker på, at konferencen kan være et godt udgangspunkt for den rejse, vi sammen tager på for at komme et spændende og måske endda bedre sted hen i vores arbejdsliv, siger Kirsten Hvid Schmidt.

Konferencen finder sted i Kulturhuset Pavillonen i Grenå den 2. oktober klokken 15-18.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Kirsten Hvid Schmidt
Lederne Kronjylland
Telefon: 2171 9858
E-mail: kirsten.hvid.schmidt@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk

Chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup

PRM: Gør som i Sverige: Send flere bachelorer i arbejde17.9.2018 11:26pressemeddelelse

Alt for mange af de næsten 29.000 unge, der i år får studiekort til et universitet, bytter det først ud med et adgangskort til en virksomhed, når de har læst i mindst fem år og er blevet kandidater. Det skal der laves om på, mener Lederne. Derfor er det rigtigt set af uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers at ville udvide det såkaldte retskrav. Retskrav er bachelorernes garanti for at kunne læse videre på en kandidatuddannelse, når de har fået deres bachelorgrad. I dag er bachelorer kun sikre på optag, hvis de starter umiddelbart efter deres bachelorgrad. De tre år, som ministeren foreslår at udvide retskravet til, er dog for lidt, mener Lederne. - Hvis bachelorer skal have en reel chance for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet, inden de læsere videre, skal retskravet udvides til fem år, siger chefkonsulent hos Lederne, Christina Laugesen. Det udvidede retskrav er et af seks forslag i udspillet ”Veje til et bachelorarbejdsmarked”, som Lederne offentliggør i dag. De seks forsl