PRM: Agil ledelse på lederkonference i Grenå

Chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup

Vores måde at drive virksomhed på er under stor forandring, og vores dagligdag kræver ofte, at vi er tilpasningsstærke og hurtige i vores eksekvering. Vores måde at lede på må derfor følge med. I den forbindelse inviterer Lederne Kronjylland til konference om agil ledelse tirsdag den 2. oktober. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practise cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup. Hun vil give deltagerne et indblik i, hvordan man læser grupper og personers behov og dermed arbejder med deres følelser konstruktivt og resultatorienteret.

Der vil også være oplæg fra direktør for Digitalisering og IT hos PFA, Kristian Hjort-Madsen, som vil give inspiration og konkrete eksempler på, hvordan man som leder kan skabe en agil lederkultur baseret på åbenhed, tillid og en lyst til at udfordre status quo. Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, der vil give forskningsbaserede og praktiske råd til, hvordan du som leder kan øge din agilitet.

Afdelingsformand for Lederne Kronjylland, Kirsten Hvid Schmidt mener, at det er et vigtigt emne at få italesat.

- Verden forandrer sig hurtigt, og som leder er man måske den første til at lægge mærke til den transformation, der sker på arbejdspladsen. For at de her forandringer ikke skal skræmme os, så må vi italesætte dem. Jeg er sikker på, at konferencen kan være et godt udgangspunkt for den rejse, vi sammen tager på for at komme et spændende og måske endda bedre sted hen i vores arbejdsliv, siger Kirsten Hvid Schmidt.

Konferencen finder sted i Kulturhuset Pavillonen i Grenå den 2. oktober klokken 15-18.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Kirsten Hvid Schmidt
Lederne Kronjylland
Telefon: 2171 9858
E-mail: kirsten.hvid.schmidt@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk

Chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup

Simpel model for seniorpension: Hug den gordiske knude over3.5.2019 11:45:42 CESTPressemeddelelse

Når det gælder tilkendelse af seniorpension, er det relativt let at hugge den gordiske knude over. Lederne foreslår en simpel model, som imødekommer de hensyn, som forligspartierne og bl.a. Ældresagen ønsker at imødekomme, siger Henrik Bach Mortensen, direktør i Lederne. Modellen bør være: Den enkelte borger indleverer sit ønske om seniorpension hos sin kommune. Kommunen skal træffe en afgørelse indenfor tre måneder. Såfremt kommunen ikke færdigbehandler sagen inden for de tre måneder, eller hvis borgeren er utilfreds med kommunens afgørelse, kan sagen ankes til en statslig myndighed, som på baggrund af bl.a. lægefaglig kompetence endeligt afgør sagen. - Den model kan fastholde finansieringsansvaret hos kommunerne samtidig med, at vi sikrer, at borgeren altid kan få en fagligt kvalificeret afgørelse, hvor der ikke er skelet til den kommunale økonomi, siger Henrik Bach Mortensen.

God aftale om tilbagetrækning2.5.2019 15:26:35 CESTPressemeddelelse

Den politiske aftale mellem regeringen, Dansk Folkeparti og De Radikale er et rigtigt godt svar på de aktuelle udfordringer vedrørende tilbagetrækning fra arbejdsmarkedet, siger Henrik Bach Mortensen, direktør i Ledernes Hovedorganisation. - For det første sikrer aftalen bedre og rimelige muligheder for, at nedslidte – uanset branche eller anden baggrund - kan forlade arbejdsmarkedet i værdighed og i økonomisk tryghed. For det andet er det glædeligt, at aftalen øger tilskyndelsen til, at seniorer kan vælge at blive længere på arbejdsmarkedet. Det ligger i fin forlængelse af arbejdet i regeringens Seniortænketank, siger Henrik Bach Mortensen. Han ser det som helt afgørende, at det ikke længere skal være op til den enkelte kommune at vurdere, hvornår betingelserne er opfyldt. - Den hidtidige erfaring er, at det giver alt for store forskelle fra kommune til kommune, siger Henrik Bach Mortensen. Seniorførtidspensionsordningen har slet ikke fået den udbredelse, den var tiltænkt. Blandt ande