PRM: Agil ledelse på lederkonference i Grenå

Chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup

Vores måde at drive virksomhed på er under stor forandring, og vores dagligdag kræver ofte, at vi er tilpasningsstærke og hurtige i vores eksekvering. Vores måde at lede på må derfor følge med. I den forbindelse inviterer Lederne Kronjylland til konference om agil ledelse tirsdag den 2. oktober. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og best-practise cases, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams gennem agil ledelse.

På konferencen kan deltagerne høre foredrag fra chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup. Hun vil give deltagerne et indblik i, hvordan man læser grupper og personers behov og dermed arbejder med deres følelser konstruktivt og resultatorienteret.

Der vil også være oplæg fra direktør for Digitalisering og IT hos PFA, Kristian Hjort-Madsen, som vil give inspiration og konkrete eksempler på, hvordan man som leder kan skabe en agil lederkultur baseret på åbenhed, tillid og en lyst til at udfordre status quo. Deltagerne kan endvidere møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, der vil give forskningsbaserede og praktiske råd til, hvordan du som leder kan øge din agilitet.

Afdelingsformand for Lederne Kronjylland, Kirsten Hvid Schmidt mener, at det er et vigtigt emne at få italesat.

- Verden forandrer sig hurtigt, og som leder er man måske den første til at lægge mærke til den transformation, der sker på arbejdspladsen. For at de her forandringer ikke skal skræmme os, så må vi italesætte dem. Jeg er sikker på, at konferencen kan være et godt udgangspunkt for den rejse, vi sammen tager på for at komme et spændende og måske endda bedre sted hen i vores arbejdsliv, siger Kirsten Hvid Schmidt.

Konferencen finder sted i Kulturhuset Pavillonen i Grenå den 2. oktober klokken 15-18.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Kirsten Hvid Schmidt
Lederne Kronjylland
Telefon: 2171 9858
E-mail: kirsten.hvid.schmidt@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
Telefon: 3283 3449
E-mail: esh@lederne.dk

Chefkonsulent og partner i UKON Birgitte Kurup

Teknologi-løft kræver ledere med digital forståelse7.2.2019 14:43:56Pressemeddelelse

Lederne på danske virksomheder og offentlige institutioner spiller en central rolle i den digitale omstilling. Derfor er Lederne parat til at bidrage til det teknologiske løft af både arbejdsmarkedet og uddannelsessektoren, som Disruptionrådet anbefaler. Lederne ser med tilfredshed på, at regeringen har besluttet, at Disruptionrådet skal fortsætte sit arbejde og ser gerne, at rådet i sit fremtidige virke også fokuserer på lederne rolle i den digitale omstilling. Lederne arbejder gerne med, når rådets tanker og idéer skal konkretiseres de kommende år. ”Det er helt nødvendigt, at vi i Danmark arbejder målrettet for at skabe grundlaget for, at virksomheder kan udnytte nye teknologier til at skabe vækst og til at øge velstanden for alle danskere. Hvis det skal lykkes, er det helt afgørende, at danske ledere får udviklet deres digitale kompetencer, og at flere danskere uddanner sig inden for de teknologiske, digitale og naturfaglige fag,” siger cheføkonom hos Lederne, Andreas Enghoff. Der e

Stresspanelet rejser vigtig debat om ledernes ansvar for stress29.1.2019 21:05:23Pressemeddelelse

Ledernes arbejdsmiljøchef er enig med regeringens stresspanel i, at lederne skal være rustet til at håndtere stress og psykisk arbejdsmiljø på virksomhederne. Og næsten alle ledere er i dag bevidste om, at håndtering af stress er en vigtig ledelsesopgave. Men det skal være de enkelte virksomheder, der beslutter, hvordan det gøres bedst hos dem. Det er også vigtigt at diskutere, hvornår medarbejdere skal være tilgængelige. Men der skal stadig være fleksibilitet for både virksomheder og ansatte.

PRM: Rigtigt at styrke ledelse og kompetencer i den offentlige sektor9.1.2019 10:12:03Pressemeddelelse

Ledernes formand ser positivt på regeringens udspil til en ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor. Det er ikke mindst rigtigt set med et eftersyn af de offentlige lederuddannelser og nedsættelse af et kompetenceråd. Men der er behov for at rette op på ”systemfejl” i forhold til lederne i den offentlige sektor. - Det er en rigtig god idé med et grundigt eftersyn af, hvordan vi bruger midlerne til lederuddannelse og kompetenceudvikling i den offentlige sektor. Vi har alle en interesse i, at lederne og medarbejderne i den offentlige sektor til enhver tid har de rigtige kompetencer, og at vi bruger skattekronerne bedst muligt. Sådan siger Svend Askær, formand for Lederne, i en kommentar til regeringens udspil til ledelses- og kompetencereform i den offentlige sektor, som innovationsminister Sophie Løhde og beskæftigelsesminister Troels Lund Poulsen har fremlagt i dag. Svend Askær bakker derfor op om regeringens plan om både et eftersyn af lederuddannelserne og at nedsætte et