PRM: Agil ledelse på dagsordenen for vestsjællandske ledere

Erhvervsleder Stine Bosse

Vores måde at drive virksomhed på er under stor forandring, og vores dagligdag kræver ofte, at vi er tilpasningsstærke og hurtige i vores eksekvering. Vores måde at lede på må derfor følge med. I den forbindelse inviterer Lederne Vestsjælland til konference om agil ledelse torsdag den 4. oktober. Her vil tre oplægsholdere komme med viden, værktøjer og gode eksempler, som kan hjælpe dig til at skabe mere smidige og selvkørende teams.

Der vil også være oplæg fra forfatter og ledelsesrådgiver hos Lederne Birgitte Alstrøm, som vil udfordre dig som leder til at forstå og at tage agile principper i brug. Deltagerne kan også møde executive coach, underviser og forfatter Josefine Campbell, der vil give forskningsbaserede og praktiske råd til, hvordan du som leder kan øge din agilitet.

Afdelingsformand for Lederne Vestsjælland Villy Helmer Jørgensen siger:

- Det her med agil ledelse er et forholdsvist nyt emne at tage op, så derfor bliver det interessant at høre hvilke muligheder det værktøj som agil ledelse er, kan bringe med sig. De tre oplægsholdere er alle meget forskellige og deres viden spænder vidt, så jeg ser meget frem til at høre deres forskellige perspektiver på emnet.

Konferencen finder sted på Kragerup Gods i Ruds-Vedby torsdag den 4. oktober kl. 13-16.30. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:

Villy Helmer Jørgensen
Lederne Vestsjælland
E-mail: villy.joergensen@lederne.dk

Emilie Sølling Hansen
Pressemedarbejder
E-mail: esh@lederne.dk

Erhvervsleder Stine Bosse

PRM: Gør som i Sverige: Send flere bachelorer i arbejde17.9.2018 11:26pressemeddelelse

Alt for mange af de næsten 29.000 unge, der i år får studiekort til et universitet, bytter det først ud med et adgangskort til en virksomhed, når de har læst i mindst fem år og er blevet kandidater. Det skal der laves om på, mener Lederne. Derfor er det rigtigt set af uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers at ville udvide det såkaldte retskrav. Retskrav er bachelorernes garanti for at kunne læse videre på en kandidatuddannelse, når de har fået deres bachelorgrad. I dag er bachelorer kun sikre på optag, hvis de starter umiddelbart efter deres bachelorgrad. De tre år, som ministeren foreslår at udvide retskravet til, er dog for lidt, mener Lederne. - Hvis bachelorer skal have en reel chance for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet, inden de læsere videre, skal retskravet udvides til fem år, siger chefkonsulent hos Lederne, Christina Laugesen. Det udvidede retskrav er et af seks forslag i udspillet ”Veje til et bachelorarbejdsmarked”, som Lederne offentliggør i dag. De seks forsl

PRM: Inspiration til et arbejdsliv, der bliver længere og længere17.9.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejderne bliver ældre og ældre? Lederne Bornholm vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 11. oktober, blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed. På konferencen kan deltagerne høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante i en tid med kunstig intelligens, robotteknologi og en konstant digital udvikling. I den forbindelse vil de stille