Privillegiebanko på Pater Bangsvej - Et retfærdigt spil på en uretfærdig baggrund

Vi får ikke de samme muligheder i livet, så hvorfor gælder det ikke også banko?

Som opvarmning til kvindernes kampdag holder LivaRehab – rehabiliteringscenter for mennesker med skadevirkninger fra prostitution, vold og seksuelle overgreb – banko, der skal sætte fokus på ulighed, ved at vende privilegierne på hovedet.

Man får ganske enkelt færre plader og brikker, jo flere privilegier man har gennem blandt andet køn, hudfarve, kønsidentitet, seksualitet, handicap og indtægt.

”Det kan være svært at se ulighed og diskrimination, hvis man ikke selv er ramt af den. Derfor prøver vi nu at gøre det helt konkret. For der er brug for, at vi med privilegier for øjnene op for de urimelige vilkår, som vores deltagere oplever”, siger Flora Ghosh, direktør hos LivaRehab

Kom med og prøv at få dine privilegier vendt på hovedet – eller kom med og få kompenseret dine kategorier der diskrimineres. Vi lover fuld kompensation, retfærdighed for nogle. og uretfærdighed for andre.

LivaRehab, center for rehabilitering af skadevirkninger fra prostitution, vold og seksuelle overgreb, har eksisteret siden 2011 og har hjulpet mere end 800 mennesker videre i deres liv.

Hvor: Peter Bangsvej 2, 2000 Frederiksberg

Hvornår: Onsdag 7/3 kl 17-19