Private cykelbude leverer Irma-varer direkte til hoveddør i raketfart

Ny app giver nem, billig og lynhurtig levering af varer fra den lokale Irma.

Med den nye FETCH-app, der netop er lanceret, kan du nu springe køen ved kassen over. I hvert tilfælde, når du handler i Irma i København.

Med appen i hånden kan du med blot få klik og en håndevending bestille dine Irma-favoritter og andre dagligvarer, hvorefter varerne omgående pakkes i butikken og leveres direkte til din hoveddør af private cykelbude og lokale kunder, der er tilmeldt ordningen som bud. Alt sammen inden for kun få minutter.

Servicen er simpel deleøkonomi, når den er bedst. En slags Uber for cykelbude og den klimavenlige udgave af bybudet anno 2017, der giver dig en ny og komfortabel indkøbsoplevelse, hvor du i ro og mag og med grøn samvittighed kan smide dig på sofaen efter arbejde og bestille dine dagligvarer til aftensmaden eller madpakken i morgen.

Og FETCH er ikke kun for dig, der vil have dine varer bragt ud.

Er du Irma-kunde med mere plads i cykelkurven eller en glad cyklist med lyst til at tjene penge ved at handle for andre i dit lokalområde, kan du tilmelde dig som bud. Det eneste det kræver, er en cykel og et par gode ben.

Indtil videre har et par hundrede kunder og bude tilmeldt sig ordningen, der omfatter Irma-butikker fra Østerbro til Indre By og Christianshavn, hvor app’en på kort tid har vakt stor interesse.

”Generelt er interessen for vores nye service stor. Især fordi der er tale om strakslevering med en leveringstid ofte på under 15-20 minutter, ” fortæller Christian Thorborg, der er direktør i den nye start up virksomhed FETCH.

Også hos Irma ser direktør Søren Steffensen store muligheder i den nye app.

”FETCH er deleøkonomi, når den er bedst og i bogstaveligste forstand et grønt bud på en ny indkøbsoplevelse i dagligvarehandlen, der går godt i hånd med Irmas visioner om at drive dagligvarehandel baseret på ansvarlighed og bæredygtighed. Deleøkonomi er kommet for at blive, og med FETCH handler vi sammen for et bedre klima, ” lyder det fra Søren Steffensen.

For mere information om den nye app og dele-levering se www.fetchapp.dk ellerkontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller adm. direktør i FETCH Christian Thorborg på mob. 2060 1014

Nyt medlem af Coop Danmarks bestyrelse11.1.2018 14:00pressemeddelelse

En af Skandinaviens mest erfarne ledere inden for dagligvarehandelen, træder nu ind i bestyrelsen for Coop Danmark A/S og Coop Holding. Det er Karl Wistrand, som har været direktør i to af Sveriges største dagligvarevirksomheder, ICA og Coop Sverige. I ICA sluttede han som finansdirektør, CFO, og siden har han været adm. direktør for Coop Sverige. Han er i dag medlem af direktionen i Swedavia, der driver og udvikler 10 lufthavne i Sverige, herunder Arlanda. ”Med Karl Wistrand får vi dyb erfaring i både drift af detailhandel og finansiel styring ind i Coops bestyrelse, og jeg ser frem til samarbejdet,” siger bestyrelsesformand Lasse Bolander. Der er tale om en udvidelse af bestyrelsen, og alle øvrige medlemmer fortsætter som hidtil.

Coops medlemmer støtter landbruget - mere og hurtigere end forventet27.12.2017 09:19pressemeddelelse

På blot fem dage har Coops medlemmer skudt 81.855 kr. i Danmarks Økologiske Jordbrugsfond via Coop Crowdfunding. Dermed er det første mål for et helt nyt samarbejde med Økologisk Landsforening og Danmarks Naturfredningsforening om at skaffe penge til den nystiftedeDanmarks Økologiske Jordbrugsfond, nået på rekordtid. Formålet med den nye fond er at fastholde og øge det økologiske landbrugsareal i Danmark. Gennem opkøb af gårde og jorde skal Fonden medvirke til, at det opfyldes. ”For første gang er det lykkes at samle landbrugs-, natur- og forbrugerinteresse om et fælles formål. Den forrygende start er meget positiv og lover godt for fremtiden,” siger projektleder Nicolai Jæpelt, Coop Crowdfunding Det er efter opfordring fra lokale formænd for butikker i Coop og brugsforeningerne, at samarbejdet med Danmarks Økologiske Jordbrugsfond er kommet i stand. En af formændene er Bent R. Nielsen, Kvickly Stenløse. ”Det er da fantastisk at alle vi småsparere kan være med til at starte projekter o