Private cykelbude leverer Irma-varer direkte til hoveddør i raketfart

9.6.2017 12:04 | Coop Danmark A/S

Ny app giver nem, billig og lynhurtig levering af varer fra den lokale Irma.

Med den nye FETCH-app, der netop er lanceret, kan du nu springe køen ved kassen over. I hvert tilfælde, når du handler i Irma i København.

Med appen i hånden kan du med blot få klik og en håndevending bestille dine Irma-favoritter og andre dagligvarer, hvorefter varerne omgående pakkes i butikken og leveres direkte til din hoveddør af private cykelbude og lokale kunder, der er tilmeldt ordningen som bud. Alt sammen inden for kun få minutter.

Servicen er simpel deleøkonomi, når den er bedst. En slags Uber for cykelbude og den klimavenlige udgave af bybudet anno 2017, der giver dig en ny og komfortabel indkøbsoplevelse, hvor du i ro og mag og med grøn samvittighed kan smide dig på sofaen efter arbejde og bestille dine dagligvarer til aftensmaden eller madpakken i morgen.

Og FETCH er ikke kun for dig, der vil have dine varer bragt ud.

Er du Irma-kunde med mere plads i cykelkurven eller en glad cyklist med lyst til at tjene penge ved at handle for andre i dit lokalområde, kan du tilmelde dig som bud. Det eneste det kræver, er en cykel og et par gode ben.

Indtil videre har et par hundrede kunder og bude tilmeldt sig ordningen, der omfatter Irma-butikker fra Østerbro til Indre By og Christianshavn, hvor app’en på kort tid har vakt stor interesse.

”Generelt er interessen for vores nye service stor. Især fordi der er tale om strakslevering med en leveringstid ofte på under 15-20 minutter, ” fortæller Christian Thorborg, der er direktør i den nye start up virksomhed FETCH.

Også hos Irma ser direktør Søren Steffensen store muligheder i den nye app.

”FETCH er deleøkonomi, når den er bedst og i bogstaveligste forstand et grønt bud på en ny indkøbsoplevelse i dagligvarehandlen, der går godt i hånd med Irmas visioner om at drive dagligvarehandel baseret på ansvarlighed og bæredygtighed. Deleøkonomi er kommet for at blive, og med FETCH handler vi sammen for et bedre klima, ” lyder det fra Søren Steffensen.

For mere information om den nye app og dele-levering se www.fetchapp.dk ellerkontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller adm. direktør i FETCH Christian Thorborg på mob. 2060 1014

Coop koncerndirektør bliver ny administrerende direktør i Matas22.8.2017 08:29pressemeddelelse

Efter fem år i Coop stopper koncerndirektør Gregers Wedell-Wedellsborg. Han tiltræder nyt job som administrerende direktør i Matas A/S den 1. november. Gregers Wedell-Wedellsborg startede i Coop i 2012 som internetdirektør. Han har siden 2014 været en del af Coops koncerndirektion, senest med ansvar for brugskæderne, Irma og Coop Ejendomme. ”Der er ingen kedelige dage i Coop. Jeg er glad for at have taget del i de store og nødvendige forandringer, Coop har gennemgået under Peter Høgsteds ledelse: Madrevolutioner, digitalt frontløb og nybrud på de indre linier”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Det har været ekstraordinært lærerigt og dybt inspirerende. Så jeg var ikke i tvivl, da muligheden kom for selv at stå i spidsen og tegne retningen for en spændende og værdistærk detailvirksomhed”, siger Gregers Wedell-Wedellsborg. ”Talent og dygtige kolleger er kun til låns. Jeg vil savne Gregers som en del af direktionen i Coop, men er samtidig stolt af, at Coop endnu en gang er leverandør ti

FDB Møbler åbner i Roskilde20.8.2017 07:00pressemeddelelse

Som den 4. by i Danmark får Roskilde nu sin egen FDB Møbler-butik. Torsdag den 31. august åbner FDB Møbler på Algade 51, hvor Kvickly tidligere lå, og hvor SuperBrugsen netop har åbnet helt ny butik. Dermed bliver det for første gang muligt for kunder i Roskilde-regionen at opleve det fulde udvalg af de klassiske og ikoniske møbler, skabt af nogle af Danmarks største møbelarkitekter. ”Vi glæder os til at komme til Roskilde, hvor vi ved, der er mange design- og kvalitetsbevidste kunder, som er interesseret i FDB Møbler,” siger kategorigruppechef Ole Kiel, FDB Møbler. Leder af butikken bliver Rasmus Winther, der kommer fra et job som non-food chef i Kvickly Prøvestenen i Helsingør, og har været ansvarlig for salget af FDB Møbler igennem dette varehus. De klassiske FDB Møbler blev med stor succes relanceret i 2013 og er igennem tiden tegnet af tegnet af bl.a. Børge Mogensen, der var leder af FDB Møbler fra 1942, Mogens Koch, Jørgen Bækmark og Poul M. Volther. De bliver primært solgt på ww

Irma er i bevægelse – og kun fantasien bestemmer, hvor vi ender16.8.2017 11:37pressemeddelelse

I fremtiden er det ikke kun lækker vin, god kaffe og andre sprøde kvalitetsvarer, der skal i vognen, når indkøbsturen går omkring Irma. Med en ny innovationspulje vil Irma og Irmas medlemsbestyrelse inspirere alle madinteresserede og nysgerrige kunder til at lægge endnu flere foredrag, inspiration, fællesskab, workshops og kendskab til fødevarer i kurven. Og ideerne… ja, de kommer fra medlemmerne selv.