Private cykelbude leverer Irma-varer direkte til hoveddør i raketfart

Ny app giver nem, billig og lynhurtig levering af varer fra den lokale Irma.

Med den nye FETCH-app, der netop er lanceret, kan du nu springe køen ved kassen over. I hvert tilfælde, når du handler i Irma i København.

Med appen i hånden kan du med blot få klik og en håndevending bestille dine Irma-favoritter og andre dagligvarer, hvorefter varerne omgående pakkes i butikken og leveres direkte til din hoveddør af private cykelbude og lokale kunder, der er tilmeldt ordningen som bud. Alt sammen inden for kun få minutter.

Servicen er simpel deleøkonomi, når den er bedst. En slags Uber for cykelbude og den klimavenlige udgave af bybudet anno 2017, der giver dig en ny og komfortabel indkøbsoplevelse, hvor du i ro og mag og med grøn samvittighed kan smide dig på sofaen efter arbejde og bestille dine dagligvarer til aftensmaden eller madpakken i morgen.

Og FETCH er ikke kun for dig, der vil have dine varer bragt ud.

Er du Irma-kunde med mere plads i cykelkurven eller en glad cyklist med lyst til at tjene penge ved at handle for andre i dit lokalområde, kan du tilmelde dig som bud. Det eneste det kræver, er en cykel og et par gode ben.

Indtil videre har et par hundrede kunder og bude tilmeldt sig ordningen, der omfatter Irma-butikker fra Østerbro til Indre By og Christianshavn, hvor app’en på kort tid har vakt stor interesse.

”Generelt er interessen for vores nye service stor. Især fordi der er tale om strakslevering med en leveringstid ofte på under 15-20 minutter, ” fortæller Christian Thorborg, der er direktør i den nye start up virksomhed FETCH.

Også hos Irma ser direktør Søren Steffensen store muligheder i den nye app.

”FETCH er deleøkonomi, når den er bedst og i bogstaveligste forstand et grønt bud på en ny indkøbsoplevelse i dagligvarehandlen, der går godt i hånd med Irmas visioner om at drive dagligvarehandel baseret på ansvarlighed og bæredygtighed. Deleøkonomi er kommet for at blive, og med FETCH handler vi sammen for et bedre klima, ” lyder det fra Søren Steffensen.

For mere information om den nye app og dele-levering se www.fetchapp.dk ellerkontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller adm. direktør i FETCH Christian Thorborg på mob. 2060 1014

Friends-børnetøj åbner egen butik i Hvalsø9.10.2018 08:00pressemeddelelse

For første gang får Coops baby- og børnetøjsmærke, Friends, sin egen butik. Torsdag 11. oktober åbner den første Friends-butik. Det sker i det nye center Søtorvet i Hvalsø. Den er godt 150 kvm., og indeholder det fulde sortiment af Friends baby- og børnetøj, suppleret med legetøj og Änglamark til samme målgruppe, de 0-10 årige. Igennem ca. 40 år har Friends været Coops eget mærke inden for baby- og børnetøj, kendetegnet ved meget høj kvalitet, omfattende test og særlige, skærpede krav til indhold af kemi. Hidtil er varerne kun blevet solgt i Kvickly, SuperBrugsen og på Coop.dk Shopping. ”Friends er et af Danmarks tre kendteste mærker inden for børnetøj. Derfor synes vi, at det er spændende og prøve om mærket kan klare sig på egen hånd, altså i sin helt egen butik,” siger kategorichef Anne Marie Hartmann, Coop. Det er direktør Kim Kanstrup, Hvalsø Brugsforening, der både står bag det nye center, Søtorvet, og ideen om at åbne en selvstændig Friends butik i Hvalsø. ”Hvalsø er et smørhul f

Kvickly og APOTEKEREN A.m.b.a. indgår aftale om samarbejde8.10.2018 08:00pressemeddelelse