Private cykelbude leverer Irma-varer direkte til hoveddør i raketfart

9.6.2017 12:04 | Coop Danmark A/S

Ny app giver nem, billig og lynhurtig levering af varer fra den lokale Irma.

Med den nye FETCH-app, der netop er lanceret, kan du nu springe køen ved kassen over. I hvert tilfælde, når du handler i Irma i København.

Med appen i hånden kan du med blot få klik og en håndevending bestille dine Irma-favoritter og andre dagligvarer, hvorefter varerne omgående pakkes i butikken og leveres direkte til din hoveddør af private cykelbude og lokale kunder, der er tilmeldt ordningen som bud. Alt sammen inden for kun få minutter.

Servicen er simpel deleøkonomi, når den er bedst. En slags Uber for cykelbude og den klimavenlige udgave af bybudet anno 2017, der giver dig en ny og komfortabel indkøbsoplevelse, hvor du i ro og mag og med grøn samvittighed kan smide dig på sofaen efter arbejde og bestille dine dagligvarer til aftensmaden eller madpakken i morgen.

Og FETCH er ikke kun for dig, der vil have dine varer bragt ud.

Er du Irma-kunde med mere plads i cykelkurven eller en glad cyklist med lyst til at tjene penge ved at handle for andre i dit lokalområde, kan du tilmelde dig som bud. Det eneste det kræver, er en cykel og et par gode ben.

Indtil videre har et par hundrede kunder og bude tilmeldt sig ordningen, der omfatter Irma-butikker fra Østerbro til Indre By og Christianshavn, hvor app’en på kort tid har vakt stor interesse.

”Generelt er interessen for vores nye service stor. Især fordi der er tale om strakslevering med en leveringstid ofte på under 15-20 minutter, ” fortæller Christian Thorborg, der er direktør i den nye start up virksomhed FETCH.

Også hos Irma ser direktør Søren Steffensen store muligheder i den nye app.

”FETCH er deleøkonomi, når den er bedst og i bogstaveligste forstand et grønt bud på en ny indkøbsoplevelse i dagligvarehandlen, der går godt i hånd med Irmas visioner om at drive dagligvarehandel baseret på ansvarlighed og bæredygtighed. Deleøkonomi er kommet for at blive, og med FETCH handler vi sammen for et bedre klima, ” lyder det fra Søren Steffensen.

For mere information om den nye app og dele-levering se www.fetchapp.dk ellerkontakt Irmas direktør Søren Steffensen, mob. 5221 2801 eller adm. direktør i FETCH Christian Thorborg på mob. 2060 1014

Irma går i partnerskab med Lê Lê13.6.2017 10:16pressemeddelelse

Mens flere og flere sultne kunder har fået smag for de nemme måltidsløsninger fra supermarkedernes kølediske, sætter Irma nu for alvor tryk på udviklingen af måltidsretter til kræsne kunder, der ikke vil spises af med hvad som helst. Med en håndfuld velsmagende, asiatiske gryderetter, sprøde salater og nyt partnerskab med LêLê løfter Irma overlæggeren for konceptet omkring conviniencemad og inviterer på nye måltidsløsninger, der både i smag og kvalitet matcher mange af favoritterne på menukortet hos LêLês populære street kitchens, der de senere år har taget blandt andre københavnerne med storm. ”Danskerne har de senere år taget de nemme måltidsløsninger til sig. Og nu er turen kommet til version 2.0, hvor vi med de nye retter fra LêLê skruer endnu mere op for både madglæde og kvalitet og sublime madoplevelser, der næsten svarer til at gå på restaurant,” siger Max Schellenbauer, kategorichef for friskvarer i Irma, om det nye sortiment. En opskrift der virker De seneste måneder har Irma