Swapfiets

Prisvindende cykelkoncept kommer til Århus

21/8 - 2018, Århus – Cykelkonceptet Swapfiets starter ud i Danmark. De åbner en afdeling i København, Odense og Århus. Kunderne hos den hollandske start-up modtager deres personlige cykel til en fast månedlig pris samt en reparationsgaranti inden for tolv timer. Takket være en integreret forsikring, er man også sikret mod tyveri.

Du kan opsige fra måned til måned

Konceptet bag Swapfiets er super simpelt. For 175 DKK (150 DKK for studerende) om måneden får du en kvalitetscykel med syv gear. Du kan enten få den leveret, eller besøge en af butikkerne. Swapfiets garanterer, at din cykel altid virker, samt at reparationer og al service er inkluderet i prisen. I tilfælde af et problem, som et fladt dæk, kommer en ”swapper” hjem til dig inden for 12 timer for at reparere cyklen eller bytte den til en anden.

Hver kunde har sin egen Swapfiets, herunder en god lås, service samt tyveriforsikring inkluderet i de 175 DKK man betaler hver måned .

"I tilfælde af et fladt dæk, ødelagt kæde eller andre fejl, vil vi se på cyklen gratis inden for 12 timer. Vi udfører mindre reparationer på stedet. I alle andre tilfælde bytter vi cyklen direkte med en tilsvarende. Kunde er tilbage på vejen inden for 10 minutter. Abonnementet kan opsiges månedligt", siger Richard Burger, en af stifterne af Swapfiets.

Det blå fordæk

Swapfiets cykler er let genkendelige ved deres blå fordæk. Virksomheden har nu over 700 ansatte, 50.000 kunder og baser i fire lande (Holland, Belgien, Tyskland og Danmark). Swapfiets er vokset fra at have 1.500 cykler til 50.000 cykler ude hos kunderne på blot halvandet år. I april 2018 fik deres koncept prisen for ”årets start-up” i Holland af Det hollandske institut for Markedsføring (NIMA) samt Dutch Design Award.

I modsætning til konventionelle udlejningskoncepter, har Swapfiets forpligtet sig til bæredygtighed med deres personlige forretningstilgang. ”Ved at hver af vores kunder får deres egen personlige cykel, bliver cyklerne håndteret de mere ansvarligt”, siger Steven Uitentuis, medstifter af Swapfiets.

Konceptet bliver også hyldet af Dansk Cyklistforbund. Direktør Klaus Bondam siger ” Vi arbejder for cykling, fordi cykling en en billig, sund og bæredygtig transportform. Men innovative tilgange og initiativer der gør livet lettere for cyklister og cykling så aktraktivt som muligt vil i fremtiden være essentielle. Derfor hilser vi dette initiativ, hvor danskerne nu kan nyde en cykeltur uden at bekymre sig om vedligeholdensen, velkomment. "

Alle tjenester fra Swapfiets er også tilgængelige på nettet. Du finder alle relevante oplysninger på https://swapfiets.dk/og du kan bestille cyklen direkte hjemmefra.

Information til redaktionen:

Hvis du har spørgsmål om Swapfiets, eller hvis du er interesseret i et interview mm., så kontakt venligst presseansvarlig:

Newsha Dalman

E-mail: newsha.dalman@haloagency.dk

Information om Swapfiets

Swapfiets startede på den klassiske måde. En gruppe venner fik en god idé og sprang ud i det. For et fast månedligt beløb får du en Swapfiets, og vi sørger for, at den altid virker.

Det viste sig at være et fantastisk koncept. Efter vi startede med selv at stå og reparere cyklerne, er Swapfiets nu nået til et punkt, hvor vi har designet vores egen cykel og er ved at udvide konceptet til en lang række byer i flere lande.

Man finder det ikoniske blå forhjul på alle vores cykler. På denne måde kan man altid se, hvilke cykler der tilhører Swapfiets, og hvem der er en del af familien.

I mellemtiden finder flere og flere ud af, hvor praktisk Swapfiets rent faktisk er. Fantastisk service - helt simpelt.

Følg pressemeddelelser fra Swapfiets

Flere pressemeddelelser fra Swapfiets

Swapfiets åbner de tre første butikker i København, Århus og Odense7.12.2018 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

07/12 - 2018, København - Kun 3 måneder efter opstarten i Danmark af verdens største abonnementsservice med cykler, åbner Swapfiets de tre første butikker i Danmark i centrum af henholdsvis København, Århus og Odense. Den officielle åbning i København vil finde sted fredag den 7. december kl. 17.00. Swapfiets forventer, at antallet af kunder vil stige væsentligt i de kommende måneder i forbindelse med åbningen af de tre butikker.

Prisvindende cykelkoncept kommer til danske storbyer22.8.2018 14:25:20 CEST | Pressemeddelelse

Verdens første abonnementsservice til cykler, Swapfiets, kommer til Danmark. 22/8 - 2018, København – Cykelkonceptet Swapfiets starter ud i Danmark. De åbner en afdeling i København, Odense og Århus. Kunderne hos den hollandske start-up modtager deres personlige cykel til en fast månedlig pris samt en reparationsgaranti inden for tolv timer. Takket være en integreret forsikring, er man også sikret mod tyveri. Navnet Swapfiets er sammensat af det engelske ord ”swap” og det hollandske ord for cykel, ”fiets”. Hos Swapfiets er fleksibilitet altid en prioritet. Hvis en del af din cykel er defekt, bliver det repareret hvor end du er i byen inden for 12 timer eller udskiftet om nødvendigt. Og i tilfælde af tyveri får du ny cykel leveret hurtigst muligt. Du kan opsige fra måned til måned Konceptet bag Swapfiets er super simpelt. For 175 DKK (150 DKK for studerende) om måneden får du en kvalitetscykel med syv gear. Du kan enten få den leveret, eller besøge en af butikkerne. Swapfiets garanterer

Prisvindende cykelkoncept kommer til Odense21.8.2018 10:57:39 CEST | Pressemeddelelse

Verdens første abonnementsservice til cykler, Swapfiets, kommer til Danmark. 21/8 - 2018, Odense – Cykelkonceptet Swapfiets starter ud i Danmark. De åbner en afdeling i København, Odense og Århus. Kunderne hos den hollandske start-up modtager deres personlige cykel til en fast månedlig pris samt en reparationsgaranti inden for tolv timer. Takket være en integreret forsikring, er man også sikret mod tyveri. Navnet Swapfiets er sammensat af det engelske ord ”swap” og det hollandske ord for cykel, ”fiets”. Hos Swapfiets er fleksibilitet altid en prioritet. Hvis en del af din cykel er defekt, bliver det repareret hvor end du er i byen inden for 12 timer eller udskiftet om nødvendigt. Og i tilfælde af tyveri får du ny cykel leveret hurtigst muligt. Du kan opsige fra måned til måned Konceptet bag Swapfiets er super simpelt. For 175 DKK (150 DKK for studerende) om måneden får du en kvalitetscykel med syv gear. Du kan enten få den leveret, eller besøge en af butikkerne. Swapfiets garanterer, a