Priser på den nye Opel Mokka

Opel Danmark er klar med priser på den nye Opel Mokka. Mokka lander hos forhandlerne i april måned og repræsenterer en ny æra i Opels 122 årige historie. Opel Mokka er kort og godt Det Nye Opel både internationalt og i Danmark og skal vise vejen for de fremtidige modeller. Den fås med benzin, diesel og el til priser fra 199.990 kroner.
  • Den nye Opel Mokka lander i Danmark til april
  • Den nye Opel Mokka – Det Nye Opel
  • Valgfrihed – Benzin, diesel eller el
  • Priser fra 199.990 kroner

Ny Vizor-front – Det Nye Opel

Opel Mokka byder sig til i B-SUV segmentet med sporty og stilrent design. Eksteriøret har med sine små udhæng over for- og baghjul flotte sporty proportioner og overfladerne er skulpturelle, muskuløse og stilrene. Opel Mokka er også den første Opel, der blev introduceret med den nye Opel Vizor front grill, der rydder op på bilens ”ansigt” ved at indramme lygter og logo i et vandret element, der gør bilen visuelt bredere. Vizor-fronten vil være at finde på alle fremtidige Opel-modeller.

Ny interiør-filosofi – Det Nye Opel

Nogle ting er stadig ved det gamle. Mokka tilbyder ligesom i resten af modelprogrammet velstøttende sæder, fysiske knapper til klimaanlægget og tyske køreegenskaber med fokus på retningsstabilitet og fast undervogn. Men Pure Panel er nyt. Pure Panel spejler formen på Opels nye Vizor-grill og indrammer de to skærme på hhv. 10 og 12 tommer, der huser infotainmentsystemet og det digitale cockpit. Formålet med Pure Panel er at samle al information ét sted og koge de viste informationer under kørslen ned til det essentielle – fokus skal være på at køre bil. Pure Panel er standard på to af de i alt fire udstyrsniveauer.

Nye kunder - Det Nye Opel

Opel Mokka kan bestilles fra første dag med benzin, diesel eller el. Christian Haugaard, Direktør hos Opel Danmark fortæller:

”Vi er meget bevidste om vores rolle i markedet. Hos Opel sælger vi ikke elbiler, vi sælger biler der kører på el, benzin eller diesel. Pointen er, at bilen er den samme, men vores kunders behov er forskellige og derfor kan kunden vælge den drivkraft, der passer ind i hans eller hendes hverdag”. Og han fortsætter:

”Med Mokka skal vi ud og erobre nye kunder. Vi har et produkt, der skiller sig ud med sit flotte design og proportioner, sine opdaterede og effektive drivlinjer, et moderne og indbydende interiør og ikke mindst veludstyrede produktpakker og jeg er ikke i tvivl om, at vi med Mokkas stilsikre fremtoning kan friste et publikum, der ikke tidligere ville have overvejet en Opel. Det er præcis det ”Det Nye Opel” skal kunne”.

De fire udstyrsniveauer er:

Enjoy – fra 199.990

16” alufælge, elektrisk justerbare sidespejle med varme, elruder, varme i forsæder, sportssæder, DAB+ radio.

Edition+ – fra 209.990

Ud over Enjoy udstyr: 7” Digitalt Cockpit, Apple Carplay & Android Auto, adaptiv fartpilot, 7” Infotainment, ECO LED forlygter, Active Safety Brake, Surround Sound med 6 højttalere, aircondition.

GS Line – fra 244.990

Ud over Edition+ udstyr: 12” Pure Panel Cockpit, 10” Infotainmentsystem, P-sensor for/bag, 18” alufælge, Nøglefri Adgang & Start, 2-zonet klimaanlæg, el-foldbare spejle, imiteret lædersæder.

Ultimate (kun Mokka-e) – fra 294.990

Ud over GS Line udstyr: Matrix LED lygter, automatisk kurvelys, 3-faset lader, Alcantara sæder, Ultimate silver styling, elektrisk quick heater.

FIRST EDITION PAKKE (kan tilkøbes fra Edition+) – 10.000

180 grader bakkamera, baksensor og navigation

Effektivt motorprogram

Den 1.2 liter turbo benzinmotor tilbydes i to varianter med enten 100 hk eller 130 hk og hhv. 205 Nm og 230 Nm. Motorerne er udviklet, så de både er økonomiske, omdrejningsvillige og agile. Således er både friktion og friktionstab minimeret og sørger for, at Mokka kan køre op til 18,2 km/l. Den lille benziner fås med manuelt gear og den store med automatgear. Har man længere på arbejde fås Mokka også med en 1.5 liters diesel motor med en seks-trins manuel gearkasse, 110 hk og et maksimalt moment på 250 Nm, der giver et forbrug på op til 22,7 km/l.

Opel Mokka kan også købes som elbil. Mokka-e er udstyret med en motor, der leverer 100kW (136 hk) og 260 Nm moment. For at spare energi og rækkevidde fra det 50 kWt store batteri, er topfarten elektronisk begrænset til 150 km/t. Et 100kW DC hurtiglader system, der gør det muligt at lade op til 80% af batteriet på 30 minutter, er standard udstyr. Opel Mokka-e har en rækkevidde på 322 kilometer ifølge WLTP i Normal køreprogrammet og endnu længere i Eco. Mokka-e kan lade med op til 11 kW og batteriet har 8 års garanti.

Opel Corsa-e vinder “Golden Steering Wheel 2020” (Det Gyldne Rat) og er kommet til Danmark27.11.2020 09:22:52 CET | Pressemeddelelse

• Bedste Minibil: Den fuldt elektriske Corsa-e vinder i et stærkt felt • Flere priser: Corsa har allerede vundet AutoBest prisen “Bedste bilkøb i Europa 2020” • En lang tradition: Corsa-e er den 18. Opel til at vinde “Golden Steering Wheel” • Corsa-e er kommet til Danmark: prisen starter ved 229.900 kroner • Opel gør det nemt at vælge el: Clever ladestander er inkluderet i prisen