Prisbelønnet marketingschef lærer nordjyske ledere at motivere

Oplægsholder Morten Albæk

Som leder er en af de vigtigste opgaver at lede og motivere medarbejderne, og derfor vil Lederne Vendsyssel på en konference give konkrete og anvendelige ledelsesværktøjer til god personaleledelse. Konferencen finder sted tirsdag den 1. november klokken 13 i Hjørring Biocenter. På konferencen får ledere et indblik i, hvordan man bliver i stand til at skabe og fastholde en god udvikling og gode rammer for medarbejderne.

Tidligere marketingschef i Vestas Morten Albæk har med sin utraditionelle baggrund som cand.mag. i historie og filosofi skabt begrebet MEAN-management. MEAN står for meaningful, dvs. at medarbejderne skal brænde for deres arbejde og være stolte af deres virksomhed. Morten Albæk er de sidste fem år i træk blevet kåret til en af verdens 100 mest indflydelsesrige marketingfolk af magasinet The Internationalist.

Morten Albæk suppleres af Mark Anthony også kendt som Mr. Motivator. Mark Anthony er kendt for at skabe tillid og engagement, hvilket kan omsættes til at skabe vækst i de nordjyske virksomheder. Gennem sine syv motivationstyper hjælper Mark Anthony ledere med at motivere hver enkelt type af medarbejder på den mest optimale måde.

Afdelingsformand for Lederne Vendssyssel Karina Fisker forventer en udbytterig konference med oplæg af to succesfulde oplægsholdere med meget forskellig baggrund.

- Jeg glæder mig især til at opleve forskellen mellem vendelboen Morten Albæks filosofiske perspektiv og Mark Anthonys konkrete initiativer, som deltagerne kan bruge fra dag et. Samtidig forventer jeg også en underholdende eftermiddag, da begge oplægsholdere er fyldt med karisma, siger Karina Fisker.

Konferencen finder sted i Hjørring Biocenter, Åstrupvej 8, 9800 Hjørring. Konferencen er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne.

Kontaktoplysninger:
Karina Fisker
Lederne Vendsyssel
E-mail: karina.fisker@lederne.dk

Nicolai Fiil
Pressemedarbejder
E-mail: nfi@lederne.dk

Oplægsholder Morten Albæk

PRM: Gør som i Sverige: Send flere bachelorer i arbejde17.9.2018 11:26pressemeddelelse

Alt for mange af de næsten 29.000 unge, der i år får studiekort til et universitet, bytter det først ud med et adgangskort til en virksomhed, når de har læst i mindst fem år og er blevet kandidater. Det skal der laves om på, mener Lederne. Derfor er det rigtigt set af uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers at ville udvide det såkaldte retskrav. Retskrav er bachelorernes garanti for at kunne læse videre på en kandidatuddannelse, når de har fået deres bachelorgrad. I dag er bachelorer kun sikre på optag, hvis de starter umiddelbart efter deres bachelorgrad. De tre år, som ministeren foreslår at udvide retskravet til, er dog for lidt, mener Lederne. - Hvis bachelorer skal have en reel chance for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet, inden de læsere videre, skal retskravet udvides til fem år, siger chefkonsulent hos Lederne, Christina Laugesen. Det udvidede retskrav er et af seks forslag i udspillet ”Veje til et bachelorarbejdsmarked”, som Lederne offentliggør i dag. De seks forsl

PRM: Inspiration til et arbejdsliv, der bliver længere og længere17.9.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejderne bliver ældre og ældre? Lederne Bornholm vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 11. oktober, blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed. På konferencen kan deltagerne høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante i en tid med kunstig intelligens, robotteknologi og en konstant digital udvikling. I den forbindelse vil de stille