Prisbelønnet kampagne slår indsamlingsrekord - til gavn for udsatte børn og unge

Coronakrisen har fået os alle til at holde afstand, men har også skabt en stor lyst og vilje til at stå endnu mere sammen om at hjælpe udsatte børn og unge. Børns Vilkår og Circle K har oplevet rekordstor opbakning til årets BørneKaffe-kampagne, som samler ind til BørneTelefonen og netop har kørt for tredje gang i Circle K’s butikker.
Kampagnen, som vandt Fundraising-prisen i 2019, har i år udløst en donation på 1,13 million kroner til BørneTelefonen, som dels kommer fra salget af BørneKaffe, hvor kunderne har givet 2,50 kr. ekstra for en særlig BørneKaffe-kop, når de har købt kaffe, og dels gennem ekstra-donationer ved kassen. I denne kampagne er der solgt hele 25 procent flere BørneKaffe-kopper end ved kampagnen sidste år.
”Det er fantastisk, at BørneKaffe-kampagnen er gået så godt, for der er brug for støtten! Mange børn og unge kæmper med mistrivsel lige nu og kontakter BørneTelefonen for at få svar på spørgsmål og ro på tankene. Vi vil bruge donationen til at udvikle BørneTelefonens kapacitet og kvalitet, så flest mulige børn og unge kan få den hjælp, de har brug for,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.
På sigt skal BørneTelefonen være døgnåben
BørneKaffe-kampagnen er en del af et treårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over tre millioner kroner til BørneTelefonen. Ved de to foregående kampagner er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, hvilket har medført, at den nu åbner kl. 7 om morgenen mod tidligere kl. 11. I år går donationen blandt andet til på sigt at gøre BørneTelefonen døgnåben.
”Jeg vil gerne sige tak til landets bedste kunder og tak for indsatsen til de mest dedikerede medarbejdere i Danmark. Vi er nu et stort skridt nærmere, at BørneTelefonen bliver døgnåben. At vi kan tage store skridt med en rekordstor donation i år skyldes, at Børnekaffe-kampagnen bare fungerer. Det er et enkelt koncept, som giver mening, og hvor vi sammen med danskerne kan gøre en forskel for nogle af dem, som er mest udsatte," siger kommunationschef i Circle K, Dennis Bylov Dalgaard.
Fakta
• Hver kop solgt BørneKaffe i Circle K’s butikker har givet i alt 5 kroner til Børns Vilkår: 2,50 kr. fra kunden og 2,50 kr. fra Circle K per købt Børnekaffe-kop i kampagneperioden.
• Kampagnerne med BørneKaffe har siden 2019 givet en samlet donation på over tre millioner kroner til BørneTelefonen.
• Kampagnen løb for tredje gang fra 8/12-1/3 i alle Circle K’s 225 danske butikker.
• Børnekaffe vandt i 2019 Fundraisingprisen.
• Børnekaffe-kampagnen er en del af Circle K-koncernens ”You give, we give”-initiativ, som støtter udsatte børn og unge verden over.
Kontakter
Pressetelefon
Tlf:20204459Billeder
Information om Børns Vilkår
Følg pressemeddelelser fra Børns Vilkår
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Børns Vilkår
Børns Vilkår bakker op om fotoudstilling i Herning: Om man er 21 eller 70 år, kan vold fra barndommen stadig gøre ondt18.6.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er skadeligt, når børn og unge er udsat for vold i hjemmet, og konsekvenserne kan præge dem langt ind i voksenlivet. Det illustrerer Børns Vilkår gennem 22 portrætfortællinger skabt af dokumentarfotograferne Andreas Haubjerg og Louise Herrche Serup i en fotoudstilling ved Frivilligcenter i Herning.
Hver sjette elev i 8. klasse har været udsat for vold fra en forælder, stedforælder eller plejeforælder det seneste år4.6.2025 05:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Fysisk og psykisk vold mod børn i Danmark er stadig alt for udbredt, viser ny undersøgelse fra Børns Vilkår. En del af eleverne i undersøgelsen har ikke fortalt om volden til nogen. Dem, der har sagt det højt, har oftest gjort det til venner og søskende.
Børns Vilkår bakker op om fotoudstilling i Aarhus: Om man er 21 eller 70 år, kan vold fra barndommen stadig gøre ondt1.6.2025 05:12:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er skadeligt, når børn og unge er udsat for vold i hjemmet, og konsekvenserne kan præge dem langt ind i voksenlivet. Det illustrerer Børns Vilkår gennem 22 portrætfortællinger skabt af dokumentarfotograferne Andreas Haubjerg og Louise Herrche Serup i en fotoudstilling på Store Torv i Aarhus.
Børns Vilkår: Omsorg skal prioriteres nu – børn har ikke tid til at vente på reformer23.5.2025 07:19:01 CEST | Pressemeddelelse
Kvaliteten i dagtilbud er utilstrækkelig og vilkårlig. Det viser anden del af den nationale undersøgelse af kvalitet i dagtilbud, som EVA og VIVE har udarbejdet for Børne- og Undervisningsministeriet. Børns Vilkår opfordrer til øget fokus på omsorg som kernefaglighed, mens vi venter på effekten af langsigtede politiske løsninger.
Ny undersøgelse: Fællesskaber er vigtige for små børns trivsel – men ikke alle får hjælp til at indgå i dem13.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Ikke alle børnehavebørn oplever, at de får hjælp af de voksne til at blive en del af legefællesskabet. Samtidig kan forventninger til køn begrænse børns fællesskaber. Sådan lyder nogle af resultaterne fra en undersøgelse blandt mere end 490 børnehavebørn, som Børns Vilkår offentliggør i dag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum