Prisbelønnet kampagne slår indsamlingsrekord - til gavn for udsatte børn og unge

Coronakrisen har fået os alle til at holde afstand, men har også skabt en stor lyst og vilje til at stå endnu mere sammen om at hjælpe udsatte børn og unge. Børns Vilkår og Circle K har oplevet rekordstor opbakning til årets BørneKaffe-kampagne, som samler ind til BørneTelefonen og netop har kørt for tredje gang i Circle K’s butikker.
Kampagnen, som vandt Fundraising-prisen i 2019, har i år udløst en donation på 1,13 million kroner til BørneTelefonen, som dels kommer fra salget af BørneKaffe, hvor kunderne har givet 2,50 kr. ekstra for en særlig BørneKaffe-kop, når de har købt kaffe, og dels gennem ekstra-donationer ved kassen. I denne kampagne er der solgt hele 25 procent flere BørneKaffe-kopper end ved kampagnen sidste år.
”Det er fantastisk, at BørneKaffe-kampagnen er gået så godt, for der er brug for støtten! Mange børn og unge kæmper med mistrivsel lige nu og kontakter BørneTelefonen for at få svar på spørgsmål og ro på tankene. Vi vil bruge donationen til at udvikle BørneTelefonens kapacitet og kvalitet, så flest mulige børn og unge kan få den hjælp, de har brug for,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.
På sigt skal BørneTelefonen være døgnåben
BørneKaffe-kampagnen er en del af et treårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over tre millioner kroner til BørneTelefonen. Ved de to foregående kampagner er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, hvilket har medført, at den nu åbner kl. 7 om morgenen mod tidligere kl. 11. I år går donationen blandt andet til på sigt at gøre BørneTelefonen døgnåben.
”Jeg vil gerne sige tak til landets bedste kunder og tak for indsatsen til de mest dedikerede medarbejdere i Danmark. Vi er nu et stort skridt nærmere, at BørneTelefonen bliver døgnåben. At vi kan tage store skridt med en rekordstor donation i år skyldes, at Børnekaffe-kampagnen bare fungerer. Det er et enkelt koncept, som giver mening, og hvor vi sammen med danskerne kan gøre en forskel for nogle af dem, som er mest udsatte," siger kommunationschef i Circle K, Dennis Bylov Dalgaard.
Fakta
• Hver kop solgt BørneKaffe i Circle K’s butikker har givet i alt 5 kroner til Børns Vilkår: 2,50 kr. fra kunden og 2,50 kr. fra Circle K per købt Børnekaffe-kop i kampagneperioden.
• Kampagnerne med BørneKaffe har siden 2019 givet en samlet donation på over tre millioner kroner til BørneTelefonen.
• Kampagnen løb for tredje gang fra 8/12-1/3 i alle Circle K’s 225 danske butikker.
• Børnekaffe vandt i 2019 Fundraisingprisen.
• Børnekaffe-kampagnen er en del af Circle K-koncernens ”You give, we give”-initiativ, som støtter udsatte børn og unge verden over.
Kontakter
Pressetelefon
Tlf:20204459Billeder
Information om Børns Vilkår
Følg pressemeddelelser fra Børns Vilkår
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Børns Vilkår
Landsdækkende kampagne til unge i nattelivet ruller ud igen15.10.2025 06:35:00 CEST | Pressemeddelelse
Om natten, når de fleste sover, kontakter unge Børns Vilkårs anonyme rådgivningslinje HØRT. De tunge temaer som konflikter i relationer, selvmordstanker og vold fylder langt mere end om dagen. For andet år i træk er HØRT derfor til stede i nattelivet på garderobemærker, så flere unge opdager, at der døgnet rundt er en lyttende voksen at række ud til.
Ny undersøgelse: Reklamer på sociale medier presser børn til at bruge penge for at passe ind6.10.2025 05:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Reklamer fylder næsten halvdelen af de opslag, børn møder, når de debuterer på sociale medier, og trends skifter med lynets hast. Det puster til en forbrugskultur, der efterlader nogle børn uden for fællesskabet. Hvert fjerde barn har således følt sig presset til at købe noget bestemt for at blive accepteret. Sådan lyder nogle af konklusionerne i en rapport, Børns Vilkår offentliggør i dag.
Over 120.000 børn og voksne bager for BørneTelefonen1.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Børns Vilkårs populære indsamlingsbegivenhed Bag for BørneTelefonen skydes i gang 1. oktober og møder igen i år kæmpe opbakning fra skoler, dagtilbud, virksomheder, foreninger og familier over hele landet.
Stor interesse i Aalborg for at blive frivillig rådgiver på BørneTelefonen og HØRT25.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere end 70 frivillige bosat i Nordjylland har på kort tid meldt sig som rådgivere på BørneTelefonen og ungerådgivningen HØRT. De mange frivillige får base på Børns Vilkårs nye kontor, der officielt åbner i dag, torsdag d. 25. september, midt i Aalborg.
Børns Vilkår bakker op om fotoudstilling i Aalborg: Om man er 21 eller 70 år, kan vold fra barndommen stadig gøre ondt20.9.2025 07:55:00 CEST | Pressemeddelelse
Det er skadeligt, når børn og unge er udsat for vold i hjemmet, og konsekvenserne kan præge dem langt ind i voksenlivet. Det illustrerer Børns Vilkår gennem 22 portrætfortællinger skabt af dokumentarfotograferne Andreas Haubjerg og Louise Herrche Serup i en fotoudstilling ved C.W. Obels Plads i Aalborg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
