Prisbelønnet kampagne slår indsamlingsrekord - til gavn for udsatte børn og unge
Coronakrisen har fået os alle til at holde afstand, men har også skabt en stor lyst og vilje til at stå endnu mere sammen om at hjælpe udsatte børn og unge. Børns Vilkår og Circle K har oplevet rekordstor opbakning til årets BørneKaffe-kampagne, som samler ind til BørneTelefonen og netop har kørt for tredje gang i Circle K’s butikker.
Kampagnen, som vandt Fundraising-prisen i 2019, har i år udløst en donation på 1,13 million kroner til BørneTelefonen, som dels kommer fra salget af BørneKaffe, hvor kunderne har givet 2,50 kr. ekstra for en særlig BørneKaffe-kop, når de har købt kaffe, og dels gennem ekstra-donationer ved kassen. I denne kampagne er der solgt hele 25 procent flere BørneKaffe-kopper end ved kampagnen sidste år.
”Det er fantastisk, at BørneKaffe-kampagnen er gået så godt, for der er brug for støtten! Mange børn og unge kæmper med mistrivsel lige nu og kontakter BørneTelefonen for at få svar på spørgsmål og ro på tankene. Vi vil bruge donationen til at udvikle BørneTelefonens kapacitet og kvalitet, så flest mulige børn og unge kan få den hjælp, de har brug for,” siger direktør i Børns Vilkår, Rasmus Kjeldahl.
På sigt skal BørneTelefonen være døgnåben
BørneKaffe-kampagnen er en del af et treårigt samarbejde mellem Circle K og Børns Vilkår, som siden 2019 har indsamlet over tre millioner kroner til BørneTelefonen. Ved de to foregående kampagner er donationerne gået til at udvide BørneTelefonens åbningstid, hvilket har medført, at den nu åbner kl. 7 om morgenen mod tidligere kl. 11. I år går donationen blandt andet til på sigt at gøre BørneTelefonen døgnåben.
”Jeg vil gerne sige tak til landets bedste kunder og tak for indsatsen til de mest dedikerede medarbejdere i Danmark. Vi er nu et stort skridt nærmere, at BørneTelefonen bliver døgnåben. At vi kan tage store skridt med en rekordstor donation i år skyldes, at Børnekaffe-kampagnen bare fungerer. Det er et enkelt koncept, som giver mening, og hvor vi sammen med danskerne kan gøre en forskel for nogle af dem, som er mest udsatte," siger kommunationschef i Circle K, Dennis Bylov Dalgaard.
Fakta
• Hver kop solgt BørneKaffe i Circle K’s butikker har givet i alt 5 kroner til Børns Vilkår: 2,50 kr. fra kunden og 2,50 kr. fra Circle K per købt Børnekaffe-kop i kampagneperioden.
• Kampagnerne med BørneKaffe har siden 2019 givet en samlet donation på over tre millioner kroner til BørneTelefonen.
• Kampagnen løb for tredje gang fra 8/12-1/3 i alle Circle K’s 225 danske butikker.
• Børnekaffe vandt i 2019 Fundraisingprisen.
• Børnekaffe-kampagnen er en del af Circle K-koncernens ”You give, we give”-initiativ, som støtter udsatte børn og unge verden over.
Kontakter
Pressetelefon
Tlf:20204459Billeder
Information om Børns Vilkår
Følg pressemeddelelser fra Børns Vilkår
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Børns Vilkår
Børns Vilkårs Landsindsamling slår endnu engang rekord: 16 mio. kr. på vej til BørneTelefonen og HØRT5.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Det rekordhøje beløb går til at drive og udvikle Børns Vilkårs rådgivningslinjer BørneTelefonen og HØRT, så der altid sidder en voksen klar, når børn og unge har brug for det – også om natten.
Rekordmange samler ind til Børns Vilkår i dag17.3.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Børns Vilkår afholder i dag landsindsamling med det højeste antal tilmeldte indsamlere nogensinde. Pengene går til at sikre, at børn og unge kan komme igennem til BørneTelefonen og ungerådgivningen HØRT, når de har brug for det.
Børns Vilkår: Anbringelsessteder kan gøre børn og unge så utrygge, at de stikker af27.2.2024 05:00:00 CET | Pressemeddelelse
Når børn og unge stikker af fra deres anbringelsessted, kan det bunde i følelsen af at være utryg, ensom og ligegyldig. De stikker af som sidste udvej, når de oplever, at voksne gang på gang ikke lytter og inddrager dem i, hvor de skal bo. Det fortæller anbragte børn og unge i ny analyse af Børns Vilkår.
To år med krig i Ukraine: Angst, stress og trivsel i skolen fylder hos børn og unge på BørneTelefonens ukrainske rådgivningslinje23.2.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
På knap to år har BørneTelefonens ukrainske rådgivningslinje hos Børns Vilkår haft 870 rådgivningssamtaler med ukrainske børn og unge om det, der fylder hos dem efter ankomsten til Danmark.
Ny undersøgelse: Skoleelever har det dårligere med sig selv og er mindre fysisk aktive, når de rammer udskolingen8.2.2024 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Børn og unge på de ældste klassetrin har dårligere livskvalitet end deres yngre skolekammerater – det gælder især for pigerne. I udskolingen er det mere end hver femte pige, der ikke er glad for, hvem hun er. Det viser en ny undersøgelse fra Børns Vilkår og Ole Kirk’s Fond, der udkommer i dag.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum