Prisbelønnet iværksætter lærer bornholmske ledere at tænke ud af boksen

Serieiværksætter Jonathan Løw

Som leder skal man hele tiden forny sig og finde nye veje til at udøve god ledelse. At tænke ud af boksen stiller store krav til evnerne som leder. Derfor inviterer Lederne Bornholm til konference om innovativ ledelse. På konferencen vil deltagerne få værdifuld inspiration og konkrete ledelsesværktøjer, som kan hjælpe ledere med at re- og nytænke deres ledelsesstil. Konferencen finder sted på restaurant Hos Casper i Rønne fredag den 28. oktober klokken 13.

På konferencen kan deltagerne opleve serieiværksætter Jonathan Løw, som udover at være tidligere online marketingschef for Bog & Ide også har startet fire virksomheder/projekter.

Et af Jonathan Løws projekter er engodsag.dk, som har modtaget flere priser heriblandt e-handelsprisen. Jonathan Løw er selv blevet kåret som én af Danmarks 100 mest lovende ledere og har været nomineret til Årets Iværksætter.

Et af Jonathan Løws vigtigste budskaber er, at ledere og iværksættere skal være forandringsskabende fremfor forandringsparat.

Afdelingsformand for Lederne Bornholm Verner Haagensen tror, at iværksættermentaliteten kan gavne Bornholm.

- Bornholm har mange små virksomheder, som skal tænke innovativt, hvis de skal leve op til deres fulde potentiale. Jonathan Løw har med stor succes stået i samme situation, som mange de bornholmske ledere og selvstændige gør i dag, så jeg er overbevist om, at han kan give inspiration til at tænke ud af boksen, siger Verner Haagensen.

Konferencen på restaurant Hos Casper er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:
Verner Haagensen
Lederne Bornholm
E-mail: verner.haagensen@lederne.dk

Nicolai Fiil
Pressemedarbejder
E-mail: nfi@lederne.dk

Serieiværksætter Jonathan Løw

PRM: Gør som i Sverige: Send flere bachelorer i arbejde17.9.2018 11:26pressemeddelelse

Alt for mange af de næsten 29.000 unge, der i år får studiekort til et universitet, bytter det først ud med et adgangskort til en virksomhed, når de har læst i mindst fem år og er blevet kandidater. Det skal der laves om på, mener Lederne. Derfor er det rigtigt set af uddannelses- og forskningsminister Tommy Ahlers at ville udvide det såkaldte retskrav. Retskrav er bachelorernes garanti for at kunne læse videre på en kandidatuddannelse, når de har fået deres bachelorgrad. I dag er bachelorer kun sikre på optag, hvis de starter umiddelbart efter deres bachelorgrad. De tre år, som ministeren foreslår at udvide retskravet til, er dog for lidt, mener Lederne. - Hvis bachelorer skal have en reel chance for at prøve kræfter med arbejdsmarkedet, inden de læsere videre, skal retskravet udvides til fem år, siger chefkonsulent hos Lederne, Christina Laugesen. Det udvidede retskrav er et af seks forslag i udspillet ”Veje til et bachelorarbejdsmarked”, som Lederne offentliggør i dag. De seks forsl

PRM: Inspiration til et arbejdsliv, der bliver længere og længere17.9.2018 07:00pressemeddelelse

Vores arbejdsliv ser anderledes ud, end det gjorde for bare få år siden. Vi lever længere end nogensinde, og vi forventes at skulle arbejde op til femten år længere end vores forældre og bedsteforældre gjorde. Vores samfund og arbejdsliv er i konstant forandring. Så hvordan udvikler man sig og holder sig konkurrencedygtig, når medarbejderne bliver ældre og ældre? Lederne Bornholm vil i samarbejde med flere oplægsholdere forsøge at besvare netop dette spørgsmål på en konference den 11. oktober, blandt andet ved at stille skarpt på nogle af de teknologiske tendenser, der har direkte indflydelse på menneskers og organisationers hverdag og virkelighed. På konferencen kan deltagerne høre et fælles oplæg fra kultursociolog Emilia van Hauen og fremtidsforsker Louise Opprud Jakobsen. De vil gå i dybden med, hvordan vi som ledere og medarbejdere kan blive ved med at være relevante i en tid med kunstig intelligens, robotteknologi og en konstant digital udvikling. I den forbindelse vil de stille