Prisbelønnet iværksætter lærer bornholmske ledere at tænke ud af boksen

Serieiværksætter Jonathan Løw

Som leder skal man hele tiden forny sig og finde nye veje til at udøve god ledelse. At tænke ud af boksen stiller store krav til evnerne som leder. Derfor inviterer Lederne Bornholm til konference om innovativ ledelse. På konferencen vil deltagerne få værdifuld inspiration og konkrete ledelsesværktøjer, som kan hjælpe ledere med at re- og nytænke deres ledelsesstil. Konferencen finder sted på restaurant Hos Casper i Rønne fredag den 28. oktober klokken 13.

På konferencen kan deltagerne opleve serieiværksætter Jonathan Løw, som udover at være tidligere online marketingschef for Bog & Ide også har startet fire virksomheder/projekter.

Et af Jonathan Løws projekter er engodsag.dk, som har modtaget flere priser heriblandt e-handelsprisen. Jonathan Løw er selv blevet kåret som én af Danmarks 100 mest lovende ledere og har været nomineret til Årets Iværksætter.

Et af Jonathan Løws vigtigste budskaber er, at ledere og iværksættere skal være forandringsskabende fremfor forandringsparat.

Afdelingsformand for Lederne Bornholm Verner Haagensen tror, at iværksættermentaliteten kan gavne Bornholm.

- Bornholm har mange små virksomheder, som skal tænke innovativt, hvis de skal leve op til deres fulde potentiale. Jonathan Løw har med stor succes stået i samme situation, som mange de bornholmske ledere og selvstændige gør i dag, så jeg er overbevist om, at han kan give inspiration til at tænke ud af boksen, siger Verner Haagensen.

Konferencen på restaurant Hos Casper er rettet mod ledere på alle niveauer, og både medlemmer og ikke-medlemmer af Lederne er velkomne. Tilmelding kan ske på www.lederne.dk/konferencer.

Kontaktoplysninger:
Verner Haagensen
Lederne Bornholm
E-mail: verner.haagensen@lederne.dk

Nicolai Fiil
Pressemedarbejder
E-mail: nfi@lederne.dk

Serieiværksætter Jonathan Løw

PRM: Slip de offentlige ledere fri12.6.2018 11:14pressemeddelelse

Det er på tide, at Lederne får deres egne aftaler og ikke står under samme overenskomster som deres ansatte, siger Ledernes formand, Svend Askær. Som leder har man en særlig loyalitetsforpligtelse over for sin arbejdsgiver. Derfor bør de offentlige ledere ikke være organiseret i samme faglige organisation som deres medarbejdere. Det siger Ledernes formand, Svend Askær, i en reaktion på anbefalingerne fra Ledelseskommissionen nedsat af regeringen. - Ledere i den offentlige sektor skal derfor hurtigst muligt have egen forhandlingsret gennem en lederorganisation, der sikrer dem en uafhængig position i aftalesystemet. Sådan er forholdene i dag for ledere i den private sektor, mens de offentlige ledere typisk er medlem af samme organisation som deres medarbejdere, uddyber Svend Askær. Han mener, at politikerne kan lære af arbejdsgivere i det private, når det gælder forholdet til ledere. - Politikere skal lære at tage deres arbejdsgiversansvar alvorligt og bakke deres ledere op. I det privat

Lederne: Brug for klare rammer for offentlige ledere9.6.2018 10:03pressemeddelelse

De såkaldte udviklingspaneler har lørdag morgen offentliggjort en række anbefalinger til at forbedre rammerne for at være leder i den offentlige sektor. Panelerne har også peget på relevante udfordringer omkring styringen af den offentlige sektor. Hos Lederne glæder direktør Henrik Bach Mortensen sig over, at panelerne peger på, at nytænkning af rammerne for ledelse er helt afgørende for udvikling af den offentlige sektor. - Det er dog alt for forenklet blot at pege på kompetenceudvikling af ledere som løsningen. Der er i stedet brug for klare rammer for, hvordan man skal være leder i den offentlige sektor. Det er derfor afgørende, at Ledelseskommissionen kommer hele vejen rundt og peger på konkrete løsninger, der kan skabe rammer for effektiv ledelse i den offentlige sektor, siger Henrik Bach Mortensen med henvisning til regeringens ledelseskommission, der i næste ventes at offentliggøre sine anbefalinger om ledelse i det offentlige. Udviklingspanelerne foreslår i dag blandt andet et