Prinsesse Marie deltager i Folkekirkens Nødhjælps julearrangement

Tirsdag den 4. december inviterer Folkekirkens Nødhjælp til et indholdsrigt julearrangement i organisationens nye lokaler i København. H.K.H. Prinsesse Marie, protektor for Folkekirkens Nødhjælp, deltager i festlighederne.

Foto: Mikkel Østergaard

Program:

• Generalsekretær Birgitte Qvist-Sørensen byder velkommen og giver et indblik i Folkekirkens Nødhjælps arbejde
  • Fælles julesange
  • Oplæg af Annette Heick og hendes familie. Som ambassadør i Folkekirkens Nødhjælp rejste Annette Heick i oktober til Malawi i selskab med sin mand, den kendte tv-kok Jesper Vollmer, og parrets to sønner Eliot (14) og Storm (9). Her besøgte de familier, der har modtaget hjælp via Giv en ged-projekter (givenged.dk)
  • I anledning af 100 året for Nelson Mandelas fødsel optræder koret Papaya med sydafrikanske numre. Koret introduceres af tidligere generalsekretær i Folkekirkens Nødhjælp Christian Balslev-Olesen med ord om arven fra Mandela
  • Uformelt samvær og en let anretning

Pressen er velkommen på dagen. Det vil være muligt for såvel journalister som fotografer at overvære dele af arrangementet.

Mødetid for pressen er tirsdag den 4. november klokken 14:30, hvor der gives en samlet briefing. Adresse: Meldahlgade 3, 1613 København V. Vi mødes i forhallen.

Arrangementet slutter klokken 17.00.

Tilmelding er nødvendig, senest fredag den 30. november klokken 12:00, til: Christina Pedersen – mail: chpe@dca.dk / tlf: 20 32 29 38.

Foto: Mikkel Østergaard

Folkekirkens Nødhjælps formål er at styrke verdens nødlidende i kampen for et værdigt liv.

Folkekirkens Nødhjælp har sine rødder i den danske folkekirke og arbejder der, hvor nøden er størst, uden hensyn til religion, køn, race eller politisk overbevisning.