Pressemøde: Danmarks første kollektive overenskomst for en digital platform

Statsminister Lars Løkke Rasmussen, DIs direktør Karsten Dybvad og 3Fs formand Per Christensen deltager i præsentationen af 3F-overenskomst med rengøringsplatformen Hilfr

Præsentation af Danmarks første kollektive overenskomst for en digital platform og efterfølgende pressemøde:

Danmarkshistoriens første kollektive overenskomst for en digital platform bliver præsenteret og underskrevet under overværelse af statsminister Lars Løkke Rasmussen, administrerende direktør for Dansk Industri, Karsten Dybvad og 3F’s forbundsformand, Per Christensen. Efter præsentationen afholdes pressemøde med aftalens parter.

Overenskomsten bygger bro mellem den danske model og de ny digitale arbejdsplatforme, der er i kraftig vækst i Danmark.

Pressen inviteres hermed til præsentation og pressemøde:

Tirsdag 10. april, kl. 15.00, 3F, Kampmannsgade 4, 1790 Kbh. V.

Indlæg fra:

Tina Møller Madsen, gruppeformand 3F PSHR (velkomst)

Lars Løkke Rasmussen, statsminister

Per Christensen, forbundsformand 3F

Steffen Mortensen, medstifter af rengøringsplatformen Hilfr

Karsten Dybvad, administrerende direktør, Dansk Industri

Pressemøde med:

- Fra 3F PSHR:

Tina Møller Madsen, forhandlingsleder for 3F på platformsoverenskomsten, gruppeformand for 3F Privat Service, Hotel & Restauration

Thorkild Holmboe-Hay, teknisk konsulent på overenskomsten

- Fra Hilfr:

Steffen Mortensen