Pressemeddelelse vedr. Vorbasse Hjemme Marked 2020

Danmarks største marked laver onlinemarkedsplads

Normalt mødes en kvart million mennesker hver sommer på markedspladsen midt i Vorbasse nær Billund, men sådan bliver det ikke i år. COVID-19 har sat en stopper for alle sommerens begivenheder - således også markedet i Vorbasse.

Men nu bliver der alligevel et slags marked - blot i den virtuelle verden, for Vorbasse Marked går imod strømmen.

- Vi har ikke tænkt os bare at læne os tilbage og vente på næste år. Vi vil ud til vores gæster og kræmmere i år og vi vil give dem et marked - som vi har gjort i 289 år uden afbrydelse for hverken krig eller storm, siger Brian Madsen, der er formand for Vorbasse Grundejerforening, som står bag Vorbasse Marked.

Så i samarbejde med virksomheden Mindthemedia i Kolding og AV Design i Billund er Vorbasse Marked ved at skabe et virtuelt univers, hvor markedsgæsterne via nettet kan slå sig løs i kræmmerboderne, i tivoliet eller i ølteltet, hvor man kan mødes med vennerne og høre musik fra scenen – bare hjemme på terrassen som var det selve markedspladsen i Vorbasse.

- Vi ser det her som et led i markedsføringen for at bevare interessen for Danmarks største marked i Vorbasse. Nu kommer folk jo ikke til os, så nu kommer vi ud til dem, og vi vil gerne give dem den der stemning og oplevelse af at de er til marked alligevel, siger Brian Madsen.

Sammen med det virtuelle marked lanceres en hjælpepakke bestående af en kasse Royal øl, diverse merchandise fra markedets sædvanlige leverandører og en helt unik t-shirt med Vorbasse Marked 2020. Køb af hjælpepakken giver gratis adgang til alle tre markedsdage i den virtuelle verden. Hjælpepakken leveres på køberens adresse i løbet af juli - i god tid til første markedsdag torsdag i uge 29.

Derudover trækkes der lod blandt alle de, der har købt en hjælpepakke. Præmien er en times gratis fadøl leveret på adressen af en lastbil - der også indeholder et band, der giver en times gratis koncert på vinderens hjemadresse.

Aflysningen af årets fysiske marked i Vorbasse betyder også, at en række foreninger står til at miste den kæmpe indtægt, de hvert år får ved at stille med frivillige til markedet.

- Vi håber, at vi efter uge 29 kan dele en dividende af overskuddet ud til samtlige foreninger, som plejer at arbejde for os, siger Brian Madsen.

Yderligere oplysninger:
Brian Madsen, formand Vorbasse Grundejerforening, 3110 9367
Jonny Højdam, Mindthemedia, 70 555 650

Information om Vorbasse Grundejerforening

Vorbasse Grundejerforening
Søndergade 1
6623 Vorbasse

Pressemeddelelse ifm. aflysning af Vorbasse Marked 2020 samt billede af markedspladsen.