Folkebevægelsen mod EU

Pressemeddelelse i anledning af 50-året for EF-afstemningen

Her er tre EU-nej-veteraner som kan svare på spørgsmål om EF-afstemningen i 1972
I anledning af 50-året for den danske EF-afstemning den 2. oktober 1972 stiller tre af Folkebevægelsen mod EUs veteraner sig til rådighed for medier og journlister, der ønsker kommentarer om EF-afstemningen for 50-år siden.

Det drejer sig om:

Sven Skovmand, der i 1972 var medlem af Folketinget for Radikale Venstre og som repræsenterede Folkebevægelsen mod EU i EU-parlamentet fra 1979-1984. Skovmand stemte nej til Danmark EF-medlemskab både i Folketinget og i folkeafstemningen. Sven er stadigvæk aktiv i både Radikale Venstre og Folkebevægelsen mod EU. Sven kan kontaktes på tlf. 86 38 16 88 eller e-mail: sven@samtid.dk

Luise H. Pihl, der var med til at stifte Folkebevægelsen mod EU for 50 år siden og som længe har kæmpet for grøn omstilling bl.a. gennem De Grønne: Luise er stadigvæk aktiv i Folkebevægelsen mod EU. Luise kan kontaktes på e-mail: skrodhoj@gmail.com (hun ringer gerne tilbage, hvis telefonnummer oplyses)

Poul Gerhard Kristiansen, der var aktiv EU-modstander allerede i folkeafstemningen i 1972 og som bl.a. har været landssekretær for Folkebevægelsen mod EU. Poul Gerhard er også aktiv i det retsliberale parti Retsforbundet. Poul Gerhard er stadigvæk aktiv i Folkebevægelsen mod EU. Poul Gerhard kan kontaktes på tlf. 28 74 78 55 og e-mail: poulgerhardck@gmail.com

Information om Folkebevægelsen mod EU

Folkebevægelsen mod EU
Lyngbyvej 42

+45 35 36 37 40https://www.folkebevaegelsen.dk/

Folkebevægelsen mod EU’s formål er at bringe Danmarks medlemskab af EU til ophør.

Folkebevægelsen mod EU er imod EU’s overstatslige styring og politiske integration. Modstanden mod EU er en kamp for selvbestemmelsesret og for et selvstændigt Danmark i et frit internationalt samarbejde.

Følg pressemeddelelser fra Folkebevægelsen mod EU

Flere pressemeddelelser fra Folkebevægelsen mod EU