Presseinvitation

Klimapartnerskabet for affald, vand og cirkulær økonomi præsenterer sine anbefalinger

Onsdag den 11. marts kl. 10-11.

Det foregår hos virksomheden RGS Nordic, Selinevej 4, 2300 København S.

Formanden og de to næstformænd i klimapartnerskabet vil præsentere hovedanbefalingerne for miljøminister Lea Wermelin og klima-, energi- og forsyningsminister Dan Jørgensen.

Arrangementet begynder kl. 10 med en kort rundvisning og præsentation af RGS Nordic - herunder deres arbejde med at genanvende beton.

Ca. kl. 10.15 bliver hovedanbefalingerne fra klimapartnerskabet for affald, vand og cirkulær økonomi præsenteret af formand Camilla Haustrup Hermansen, direktør i Plus Pack A/S, næstformand Lars Schrøder, adm. direktør i Aarhus Vand A/S og næstformand Henrik Grand Petersen, adm. direktør i RGS Nordic A/S.

Ministrene vil i forlængelse af præsentationen kvittere for anbefalingerne.

Journalister kan tilmelde sig til presserådgiver i Dansk Industri Claus Kaae-Nielsen clkn@di.dk eller 2332 6829

DI: EU er på rette kurs med grøn vej ud af coronakrisen27.5.2020 15:31:02 CESTPressemeddelelse

EU’s vej ud af coronakrisen skal være grøn. Det fremgår af EU-Kommissionens genopretningsplan, der indeholder en grøn genopretningsfond på 5.600 mia. kr., der skal genstarte Europas økonomi. Planen om at fremme vækst og bekæmpe klimaforandringer vil kaste nye og vigtige eksportordrer af sig til danske virksomheder og dermed være et vigtigt bidrag til at få dansk økonomi og arbejdspladser bedst muligt ud af coronakrisen, vurderer DI’s administrerende direktør.

DI: Vi skal sikre klog overgang fra hjælpepakker til grøn genstart27.5.2020 09:56:39 CESTPressemeddelelse

DI er enig med regeringens økonomiske ekspertgruppe i, at de midlertidige hjælpepakker bør udfases – og der i stedet bør være fokus på politiske tiltag, som sætter gang i samfundsøkonomien, investeringer og ny vækst i virksomhederne. Men et brat stop for alle hjælpepakker den 8. juli vil betyde, at de mange investeringer i hjælpepakkerne for at undgå konkurser og jobtab vil være forgæves, advarer DI.

DI: Læg en køreplan for hjælpepakkerne27.5.2020 06:00:00 CESTPressemeddelelse

Siden coronakrisens start har regeringen sammen med Folketingets partier indført en række hjælpepakker, som har holdt hånden under job og dansk økonomi, mens danske virksomheder har været påvirket af nedlukningen. Det har fra starten været klart, at hjælpepakkerne var midlertidige, men det er også afgørende at sikre en fornuftig udfasning. Derfor er det godt, at regeringen har nedsat en økonomisk ekspertgruppe, der kan danne grundlag for at drøfte udfasningen af hjælpepakkerne, og DI ser frem til ekspertgruppens vurdering.

RETTELSE - DI: Regeringens eksportpakke er godt nyt for danske erhvervsliv – men der er behov for yderligere25.5.2020 09:39:21 CESTPressemeddelelse

25. maj 2020 lancerer regeringen sin eksport- og investeringspakke, der bl.a. vil gøre en række rådgivningsydelser billigere samt give rabat på erhvervsfremstød til udlandet i 2021. Det er et vigtigt skridt i den rigtige retning, mener DI’s adm. direktør, Lars Sandahl Sørensen, men der er behov for endnu flere nye skridt, hvis de nødlidende danske eksportvirksomheder skal kunne indhente de enorme tab af omsætning og arbejdspladser i kølvandet på coronakrisen.