Presseinvitation til Danish Entrepreneurship Award

Torsdag den 21. november 2019 bliver 7000 elever og studerende samlet til landets største idéfest. 3500 af de unge er tilmeldt konkurrencerne om Danmarks mest innovative idé.

Fonden for Entreprenørskab inviterer til Danish Entrepreneurship Award for niende gang for elever og studerende fra 6. klasse til ph.d.-niveau. Det sker i Messe C i Fredericia.

Til Danish Entrepreneurship Award har de unge iværksætterspirer mulighed for at deltage i fem forskellige konkurrencer:

• Idékonkurrencen er med sine knap 2200 deltagere den største konkurrence. Her kæmper jævnaldrende elever og studerende mod hinanden.
  • Opfinderkonkurrencen Projekt Edison er for de yngste deltagere i 6.-7. klasse. Her er regionale vindere fra hele landet gået videre til landsfinalen, som finder sted under awarden.
  • Da Vinci-konkurrencen er for elever på ungdomsuddannelserne.
  • Nyuddannede designere og designstuderende konkurrerer med deres designs i DesignTalent-konkurrencen.
  • Til de flyvefærdige iværksættere uddeler Fonden for Entreprenørskab tre mikrolegater ud til studerende, som har iværksætteridéer med et særligt potentiale.

Derudover kommer 250 erfarne erhvervsfolk, som har tilmeldt sig som frivillige dommere og vil give sparring og inspiration til de unge.

Danish Entrepreneurship Award 2019 er arrangeret af Fonden for Entreprenørskab i samarbejde med Fredericia Kommune.

Cases og vinkler om dit dækningsområde

Der kommer deltagere fra hele landet, og derfor kan vi hjælpe dig med at finde lokale cases. Har du særlige interesser, kan vi også være behjælpelige med at finde baggrundsmateriale fra vores analyser eller hjælpe med ekstra viden.

Hvornår:     Torsdag den 21. november kl. 10 - 16, finale kl. 15-16
Hvor:           Messe C, Vestre Ringvej 101, 7000 Fredericia
Program:   Se programmet, konkurrencer mv. på https://award.ffe-ye.dk/

Akkreditering og kontakt på dagen:
Ved akkreditering på forhånd kan vi hjælpe med ønsker til interviews, cases, fotos etc. Send en mail med navn og medie til berit@ffefonden.dk. Kontakt på dagen kan ske til Berit Bader Lemming på 31 75 34 81.