Presseinvitation: Stærke virksomheder gør Sydvestjylland stærkt

Stærke virksomheder og deres dygtige medarbejdere yder et væsentlig bidrag til at gøre kommunerne i Sydvestjylland til stærke samfund. Hvordan skaber vi de bedste rammer for, at en positiv erhvervsudvikling i området kan fortsætte? Det spørgsmål sætter DI Sydvestjylland til debat på sit kommende erhvervstræf.

Pressen inviteres til
Stærke virksomheder gør Sydvestjylland stærkt
DI Sydvestjyllands Erhvervstræf 2019
Torsdag den 2. maj 2019, kl. 16.00
iking Life Saving Equipment,
Sædding Ringvej 13
6710 Esbjerg V

Aktieanalysechef Jacob Pedersen fra Sydbank vil give sit bud på, om de aktuelle udfordringer på verdensmarkederne er ved at tage luften ud af væksten; Skal Trump og Brexit sætte en stopper for væksten i Sydjylland?

Direktør i DI med ansvar for digitalisering, Lars Frelle-Petersen, taler om, hvordan digitalisering kan blive den helt store gevinst for de sydvestjyske virksomheders konkurrenceevne, hvis det gribes rigtigt an.

To af områdets stærke virksomheder vil fortælle om, hvordan de har opnået succes på verdensmarkedet, og hvordan de nu står stærkere end nogensinde i kraft af produktudvikling og digitalisering af produktionen.

På erhvervstræffet vil det ligeledes blive offentliggjort hvem, DI Sydvestjylland vælger som ny formand, efter at den nuværende formand Jens Damgaard - efter 10 år i bestyrelsen og 1½ år som formand - stopper.

Derudover vil DI Sydvestjylland udpege årets lærlingeprisvinder. Se særskilt pressemeddelelse herom.

Se hele programmet her

For yderligere oplysninger kontakt chefkonsulent i DI, Johan H. Pedersen, tlf.: 4084 3207, e-mail jhp@di.dk eller pressekoordinator Bo Hjuler, tlf.: 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Adm. direktør Jesper Toft Mathiasen vender tilbage som formand for DI Sydvestjylland2.5.2019 16:11:18 CESTPressemeddelelse

På den netop overståede generalforsamling i DI Sydvestjylland blev adm. direktør Jesper Toft Mathiasen udpeget som ny formand. Jesper Toft Mathiasen indtager dermed igen formandsposten, som Jens Damgaard har beklædt i ca. 1½ år. Forud for Jens Damgaards formandsperiode var posten beklædt af netop Jesper Toft Mathiasen i 5½ år, så det må siges at være en særdeles erfaren formand, der nu igen sætter sig i formandsstolen.

Lave skatter baner vejen for godt erhvervsklima i Vejen3.9.2018 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Erhvervslivet: Varde er blandt de bedste i Danmark til at få ledige i gang3.9.2018 21:30:00 CESTPressemeddelelse