PRESSEINVITATION: Præsentation af eksportstrategi for vandsektoren

Markedet for løsninger inden for drikkevand, spildevand og klimatilpasning ventes at stige meget i de kommende år.

Danske virksomheder er i dag blandt de førende i verden inden for vandteknologi, og vi skal sikre, at de får del i den ventede globale vækst. Derfor præsenterer regeringen en eksportstrategi for vandsektoren.

Det sker fredag den 5. november kl. 10 til 10.40 i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København.

I forbindelse med præsentationen af eksportstrategien vil der være korte oplæg af:

Miljøminister Lea Wermelin
Udenrigsminister Jeppe Kofod
Group Director/Water Utility Morten Riis fra Grundfos
CEO Thorvald Pedersen fra Nissen Energy
Politisk direktør Emil Fannikke Kiær fra Dansk Industri
Branchechef Mads Helleberg Dorff fra DI Vand

Der vil være mulighed for at stille spørgsmål bilateralt efter præsentationen, hvor DI Vand er vært for en reception.

Journalister og fotografer skal senest torsdag den 4. november tilmelde sig til presserådgiver i DI Claus Kaae-Nielsen på clkn@di.dk eller 2332 6829

DI-topchef: Olaf Scholz samler regering og skal sætte ny kurs i Tyskland24.11.2021 15:16:29 CET | Pressemeddelelse

Tysklands næste kansler bliver Olaf Scholz, der de næste fire år skal styre landet i en grønnere retning, sætte turbo på digitaliseringen og løse massive udfordringer med mangel på arbejdskraft. Listen over politiske reformer - der skal iværksættes nu og her - er lang, og der er mange store muligheder for Danmark og eksportgevinster at hente for dansk erhvervsliv, vurderer DI.