Presseinvitation: National trafikpris til anderledes bogprojekt

NY BOG PÅ VEJ: Hvad gør vi hver især ved egoismen i trafikken? Venstres transportordfører Kristian Pihl Lorentzen og kørelærer Carina Bach Lauritsen er gået sammen om at skrive en bog, der tager pulsen på den trafikale egoisme og anviser konkrete løsninger på problemet. Det er GF Forsikrings fond, der har muliggjort bogprojektet, der tirsdag den 19. november modtager GF Trafikpris ved en prisoverrækkelse på Christiansborg kl. 14.30.
Kristian Pihl Lorentzen er medforfatter til en kommende bog om trafiksikkerhed, "Stop trafikal egoisme". Bogens undertitel er: Giv en trafikal krammer.

Prisoverrækkelsen finder sted i Venstres gruppeværelse på Christiansborg, 1240 København K, tirsdag den 19. november kl. 14.30. Pressen er velkommen til arrangementet. Tilmelding skal ske til Sara.Lutzen@ft.dk

Program
- Status på vejvrede i Danmark, v/ Marlene Rishøj Cordes og Jette Ravn, trafiksikkerhedseksperter fra Erfarne Bilister
- Tale og prisoverrækkelse af GF Trafikpris, v/ Gunnar Hansen, GF Fondens trafikpriskomite, formand for GF Forsikring
- Kristian Pihl Lorentzen og Carina Bach Lauritsen fortæller om ideen og løfter sløret for arbejdet med den kommende bog "Stop trafikal egoisme".

Sammen med prisen følger 156.250 kr. til gennemførelse af projektet.

Kommunikationskonsulent Rasmus Gade, GF Fonden, mobil 25 57 20 20, gade@gfforsikring.dk
Kristian Pihl Lorentzen, MF, transportordfører for Venstre, mobil 27 52 28 18, vkrlo@ft.dk

GF Trafikpris uddeles af GF Forsikrings fond, der arbejder for forebyggelse af skader - bl.a. ved at støtte trafiksikkerhedsprojekter, der anviser nye veje til løsninger. Læs mere på www.gftrafikpris.dk