Presseinvitation: Life science driver dansk eksport – i en tid med stormvejr i verdensøkonomien

Hver gang Danmark eksporterer for 100 kr., står sundhedsindustrien for 17 af dem. Det vil sige, at mere end hver sjette eksportkrone stammer fra salget af sundhedsindustriens produkter. I en tid hvor international uro præger overskrifterne, er det rigtig godt nyt, fordi netop life science produkter er mindre følsomme over for op- og nedture i økonomien. Det betyder, at de danske life science virksomheder bidrager betragteligt til vores fælles velfærd gennem skatter, job m.m., og at branchen holder hånden under økonomien i svære tider.

Men hvilket ansvar følger der med? Og hvordan sikrer vi, at Danmark også fremadrettet – i takt med at sundhedsområdet bliver mere digitalt – forbliver en førende life science nation?

Det stiller vi skarpt på til Sundhedsindustriens Dag, hvor DI’s nye adm. direktør Lars Sandahl Sørensen åbner ballet med sine ambitioner for branchen.

Pressen inviteres til:
Sundhedsindustriens Dag
Torsdag den 12. september 2019, kl. 9.00-13.00
Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

På dagen deltager en lang række repræsentanter fra branchens mange innovative virksomheder. De kommer blandt andet for at diskutere de mange muligheder og udfordringer, teknologi skaber for sundhedsindustrien: healthtech, sundhedsdata, kunstig intelligens m.m.

Fra politisk side deltager bl.a. sundheds- og ældreminister Magnus Heunicke (S) og formand for Danske Regioner, Stephanie Lose.

Se det fulde program her: https://www.danskindustri.dk/arrangementer/soeg/arrangementer/medlemsforeninger/sundhed/sundhedsindustriens-dag-2019/

For yderligere oplysninger og for tilmelding kontakt venligst presserådgiver Jonas Forup Stubkjær, jofs@di.dk, +45 2830 1544

PRESSEINVITATION: Klimamøde for service, it, rådgivning og turisme15.1.2020 11:25:34 CETPresseinvitation

Hvornår: Mandag den 20. januar kl. 13.30-16.00 Hvor: Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V Arbejdet i regeringens 13 klimapartnerskaber er i gang. Spørgsmålet er, hvordan erhvervslivet i samarbejde med regeringen kan nå den ambitiøse målsætning om 70 procents CO2-reduktion i 2030? Svarene på det spørgsmål præsenterer og diskuterer klimapartnerskabet for service, it, rådgivere og turisme ved et stort klimamøde. Klimamødet byder på oplæg fra Katherine Richardson, professor og medlem af Klimarådet og Jesper Theilgaard, klimaekspert og meteorolog samt virksomhedscases og debat. Tilmelding hos presserådgiver i DI Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 223 3138 Se program her: https://www.danskindustri.dk/arrangementer/soeg/arrangementer/klima-miljo-og-energi/klimapartnerskaberne-skudt-i-gang-virksomheder-i-di-tog-aktiv-del-til-gront-ide-laboratorium/ Følg os på:

DI og 3F Transport jubler over bred aftale om ordnede forhold på vejene15.1.2020 11:03:51 CETPressemeddelelse

Det er godt nyt for både transportvirksomheder og chauffører, at regeringen sammen med Venstre, Radikale, Dansk Folkeparti, Konservative, SF, Enhedslisten, Alternativet og Nye Borgerlige er nået til enighed om at omsætte aftalen mellem DA og FH’s aftale på vejtransportområdet til lov. Aftalen er et vigtigt tiltag for at sikre ordentlige og ordnede forhold på de danske veje, mener DI og 3F Transport.

PRESSEINVITATION: DI og 3F Transport tager hul på overenskomstforhandlingerne ‪14. januar13.1.2020 10:00:00 CETPresseinvitation

3F Transport og Dansk Industri tager hul på forhandlinger om nye overenskomster på transportområdet ‪tirsdag den 14. januar 2020. I den forbindelse inviteres pressen til en kort briefing: ‪Tirsdag den 14. januar kl. 11.00 ‪Industriens Hus ‪H.C. Andersens Boulevard 18 1553 København V Her vil der være mulighed for fotografering og spørgsmål til forhandlerne - navnlig formand, Jan Villadsen, forhandlingssekretær Flemming Overgaard og forhandlingssekretær Karsten Kristensen fra 3F Transport samt Dansk Industris adm. direktør Lars Sandahl Sørensen og viceadm. direktør Kim Graugaard. Forhandlingerne omfatter den såkaldte Fællesoverenskomst, der gælder for lagerarbejdere, chauffører og havnearbejdere, og aftalerne mellem DI og 3F Transport sætter rammerne for 40.000 medarbejdere på godt 900 virksomheder på transportområdet, der er medlem af DI. Følg os på: