Presseinvitation: Life science driver dansk eksport – i en tid med stormvejr i verdensøkonomien

Hver gang Danmark eksporterer for 100 kr., står sundhedsindustrien for 17 af dem. Det vil sige, at mere end hver sjette eksportkrone stammer fra salget af sundhedsindustriens produkter. I en tid hvor international uro præger overskrifterne, er det rigtig godt nyt, fordi netop life science produkter er mindre følsomme over for op- og nedture i økonomien. Det betyder, at de danske life science virksomheder bidrager betragteligt til vores fælles velfærd gennem skatter, job m.m., og at branchen holder hånden under økonomien i svære tider.

Men hvilket ansvar følger der med? Og hvordan sikrer vi, at Danmark også fremadrettet – i takt med at sundhedsområdet bliver mere digitalt – forbliver en førende life science nation?

Det stiller vi skarpt på til Sundhedsindustriens Dag, hvor DI’s nye adm. direktør Lars Sandahl Sørensen åbner ballet med sine ambitioner for branchen.

Pressen inviteres til:
Sundhedsindustriens Dag
Torsdag den 12. september 2019, kl. 9.00-13.00
Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København V

På dagen deltager en lang række repræsentanter fra branchens mange innovative virksomheder. De kommer blandt andet for at diskutere de mange muligheder og udfordringer, teknologi skaber for sundhedsindustrien: healthtech, sundhedsdata, kunstig intelligens m.m.

Fra politisk side deltager bl.a. sundheds- og ældreminister Magnus Heunicke (S) og formand for Danske Regioner, Stephanie Lose.

Se det fulde program her: https://www.danskindustri.dk/arrangementer/soeg/arrangementer/medlemsforeninger/sundhed/sundhedsindustriens-dag-2019/

For yderligere oplysninger og for tilmelding kontakt venligst presserådgiver Jonas Forup Stubkjær, jofs@di.dk, +45 2830 1544

DI: Nyt vækstteam skal gøre Danmark til verdens førende healthtech-nation12.9.2019 06:30:00 CESTPressemeddelelse

Danmark skal ride allerforrest på den digitaliseringsbølge, der i disse år ruller ind over sundhedsområdet – til gavn for sundhedsvæsenet, industrien og ikke mindst borgerne. Det mener Dansk Industri, som repræsenterer mange af virksomhederne i den danske life science-industri. - Fremtidens sundhedsvæsen er i høj grad også teknologidrevet. Og hvis den anvendte teknologi skal være dansk, skal vi rykke nu. Vi skal – også i fremtiden – kunne tilbyde danskerne digitale behandlingsløsninger, som er udviklet med udgangspunkt i deres behov, via adgang til stærke sundhedsdata og med et globalt udsyn, så løsningerne også kan komme folk til gavn i resten af verden, siger adm. direktør Lars Sandahl Sørensen, DI. - Nye smarte løsninger vil samtidig kunne frigive tid og ressourcer hos sundhedspersonalet til kerneopgaverne – og frem for alt til den menneskelige kontakt, siger DI’s adm. direktør. Derfor foreslår DI, at regeringen nedsætter et vækstteam for healthtech og kunstig intelligens (AI). Hvis