Presseinvitation: Kørestolsrugbybrag på Christiansborg, forsvarsminister på SUP-board i havnen, og veteranmatch i ishockey

I forbindelse med Flagdagen den 5. september er DIF Soldaterprojekt i aktion i en række spændende events i uge 36. Pressen er velkommen til et eller flere af arrangementerne.

Lørdag den 5. september er det officiel flagdag for Danmarks udsendte. Formålet med flagdagen er at hædre de personer, der er eller har været udsendt på en mission for Danmark.

Gennem de seneste ni år har DIF Soldaterprojekt hjulpet psykisk og fysisk skadede veteraner til et bedre liv via idræt, fællesskaber og ikke mindst fysisk aktivitet i trygge omgivelser.

I dagene frem mod Flagdagen 2020 viser DIF Soldaterprojekt en bred vifte af sine aktiviteter inden for idræts- og fælleskabsrammer. Pressen er velkommen til alle arrangementer. Her vil det være muligt at møde såvel en række veteraner, der vil dele deres barske historier, folketingspolitikere og repræsentanter fra Danmarks Idrætsforbund.

Kørestolsrugby-kamp mellem veteraner og folketingspolitikere på Christiansborg:
Politisk leder af Radikale Venstre, Morten Østergaard har taget initiativ til arrangementet, efter han har mødt flere af veteranerne fra DIF Soldaterprojekt på Folkemødet. Morten Østergaard har inviteret en række af sine politikerkollegaer til match i den hæsblæsende idrætsgren kørestolsrugby.
Arrangementet finder sted foranChristiansborg Slotsplads (mellem rytterstatuen og Christiansborg) onsdag den 2.9 kl. 15.00-16.00

Forsvarsminister møder skadede veteraner på SUP-board i Københavns Havn
Forsvarsminister Trine Bramsen besøger en safe zone under DIF Soldaterprojekt. Forsvarsministeren hopper i våddragten og tager en tur på SUP sammen med en flok veteraner.
Forsvarsministerbesøget finder sted fra kl. 12.45 - 14.00 fredag d. 4. september ved Copenhagen Watersport, Arsenalvej 6, 1436 København K.

Veteraner i ishockeymatch
Ishockeykamp på flagdagen d. 5. september mellem veteraner fra Operators Aalborg( Jylland) og Operators København (Sjælland). Olaf Eller og Kim Staal træner hvert sit hold.
Kampen finder sted lørdag den 5.9 kl. 19.45 i Ørestadens Skøjtehal, Hannemanns Allé 14, 2300 KBH S.

Foto: (fri download: Brian Mouridsen)

DIF partnere