PRESSEINVITATION: Klimamøde for service, it, rådgivning og turisme

Hvornår: Mandag den 20. januar kl. 13.30-16.00

Hvor: Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V

Arbejdet i regeringens 13 klimapartnerskaber er i gang. Spørgsmålet er, hvordan erhvervslivet i samarbejde med regeringen kan nå den ambitiøse målsætning om 70 procents CO2-reduktion i 2030? Svarene på det spørgsmål præsenterer og diskuterer klimapartnerskabet for service, it, rådgivere og turisme ved et stort klimamøde.

Klimamødet byder på oplæg fra Katherine Richardson, professor og medlem af Klimarådet og Jesper Theilgaard, klimaekspert og meteorolog samt virksomhedscases og debat.

Tilmelding hos presserådgiver i DI Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 223 3138

Se program her:

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 223 3138

DI og 3F Transport jubler over bred aftale om ordnede forhold på vejene15.1.2020 11:03:51 CETPressemeddelelse

Det er godt nyt for både transportvirksomheder og chauffører, at regeringen sammen med Venstre, Radikale, Dansk Folkeparti, Konservative, SF, Enhedslisten, Alternativet og Nye Borgerlige er nået til enighed om at omsætte aftalen mellem DA og FH’s aftale på vejtransportområdet til lov. Aftalen er et vigtigt tiltag for at sikre ordentlige og ordnede forhold på de danske veje, mener DI og 3F Transport.

PRESSEINVITATION: DI og 3F Transport tager hul på overenskomstforhandlingerne ‪14. januar13.1.2020 10:00:00 CETPresseinvitation

3F Transport og Dansk Industri tager hul på forhandlinger om nye overenskomster på transportområdet ‪tirsdag den 14. januar 2020. I den forbindelse inviteres pressen til en kort briefing: ‪Tirsdag den 14. januar kl. 11.00 ‪Industriens Hus ‪H.C. Andersens Boulevard 18 1553 København V Her vil der være mulighed for fotografering og spørgsmål til forhandlerne - navnlig formand, Jan Villadsen, forhandlingssekretær Flemming Overgaard og forhandlingssekretær Karsten Kristensen fra 3F Transport samt Dansk Industris adm. direktør Lars Sandahl Sørensen og viceadm. direktør Kim Graugaard. Forhandlingerne omfatter den såkaldte Fællesoverenskomst, der gælder for lagerarbejdere, chauffører og havnearbejdere, og aftalerne mellem DI og 3F Transport sætter rammerne for 40.000 medarbejdere på godt 900 virksomheder på transportområdet, der er medlem af DI. Følg os på: