PRESSEINVITATION Idrætten og erhvervslivet spiller sammen i nyt tech-samarbejde

Mandag den 2. december 2019 løfter Dansk Industri, Industriens Fond og Dansk Design Center sløret for et nyt nationalt vækstcenter for idrætsinnovation, der skal sætte skub i udviklingen af dansk sportsteknologi.

Moderne teknologi har de seneste år vundet indpas i sportsverdenen, der har ændret måden vi forbruger, oplever og dyrker sport på. Fremtidens teknologiske gennembrud er under udvikling, og der eksisterer et stort potentiale for danske virksomheder i den internationale sportsindustri.

I 2020 anslås det globale marked at have en værdi på mere end 100 mio. dollar. I dag er der ca. 6.000 start-up virksomheder, der udvikler sportsteknologi på verdensplan, hvoraf ca. 1.500 ligger i Europa. Efterspørgslen findes blandt andet inden for e-sport samt hos topatleter, sportsstadioner og ved store sportsevent som EM i fodbold i 2020 og Tour de France, der i 2021 starter på dansk asfalt.

H.K.H Kronprinsen deltager i lanceringen af SportsTech Denmark, hvor H.K.H vil møde ca. 25 virksomheder, der skal være med til at sikre Danmark en plads i sportsindustriens superliga. Der er over 100 tilmeldte til lanceringen fra forskellige sektorer.

Ud over Kronprinsen vil erhvervsminister Simon Kollerup deltage sammen med DI’s direktør Thomas Bustrup, Niels Nygaard, der er formand for Dansk Idrætsforbunds formand, og administrerende direktør i Industriens Fond, Thomas Hoffman-Bang.

Pressen er inviteret til at dække hele lanceringen af det nye tværsektorielle samarbejde, der vil give et unikt indblik i de nyeste trends inden for sportsteknologi, samt hvordan idrætten og erhvervslivet sammen vil sætte Danmark på verdenskortet som dem førende nation inden for sportsteknologi.

Det fulde program findes her

Tid og sted:

Den 2. december 2019 kl. 14:00-17:30. Pressen mødes 13:30.

Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1787 København

For tilmelding og yderligere information kontakt DI’s presserådgiver Ditte Rieland Hansen på tlf.: +45 2246 7822, e-mail: dirh@di.dk.

PRESSEINVITATION: Klimamøde for service, it, rådgivning og turisme15.1.2020 11:25:34 CETPresseinvitation

Hvornår: Mandag den 20. januar kl. 13.30-16.00 Hvor: Industriens Hus, H.C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V Arbejdet i regeringens 13 klimapartnerskaber er i gang. Spørgsmålet er, hvordan erhvervslivet i samarbejde med regeringen kan nå den ambitiøse målsætning om 70 procents CO2-reduktion i 2030? Svarene på det spørgsmål præsenterer og diskuterer klimapartnerskabet for service, it, rådgivere og turisme ved et stort klimamøde. Klimamødet byder på oplæg fra Katherine Richardson, professor og medlem af Klimarådet og Jesper Theilgaard, klimaekspert og meteorolog samt virksomhedscases og debat. Tilmelding hos presserådgiver i DI Lars Bøgeskov på LARB@di.dk eller tlf. 223 3138 Se program her: https://www.danskindustri.dk/arrangementer/soeg/arrangementer/klima-miljo-og-energi/klimapartnerskaberne-skudt-i-gang-virksomheder-i-di-tog-aktiv-del-til-gront-ide-laboratorium/ Følg os på:

DI og 3F Transport jubler over bred aftale om ordnede forhold på vejene15.1.2020 11:03:51 CETPressemeddelelse

Det er godt nyt for både transportvirksomheder og chauffører, at regeringen sammen med Venstre, Radikale, Dansk Folkeparti, Konservative, SF, Enhedslisten, Alternativet og Nye Borgerlige er nået til enighed om at omsætte aftalen mellem DA og FH’s aftale på vejtransportområdet til lov. Aftalen er et vigtigt tiltag for at sikre ordentlige og ordnede forhold på de danske veje, mener DI og 3F Transport.

PRESSEINVITATION: DI og 3F Transport tager hul på overenskomstforhandlingerne ‪14. januar13.1.2020 10:00:00 CETPresseinvitation

3F Transport og Dansk Industri tager hul på forhandlinger om nye overenskomster på transportområdet ‪tirsdag den 14. januar 2020. I den forbindelse inviteres pressen til en kort briefing: ‪Tirsdag den 14. januar kl. 11.00 ‪Industriens Hus ‪H.C. Andersens Boulevard 18 1553 København V Her vil der være mulighed for fotografering og spørgsmål til forhandlerne - navnlig formand, Jan Villadsen, forhandlingssekretær Flemming Overgaard og forhandlingssekretær Karsten Kristensen fra 3F Transport samt Dansk Industris adm. direktør Lars Sandahl Sørensen og viceadm. direktør Kim Graugaard. Forhandlingerne omfatter den såkaldte Fællesoverenskomst, der gælder for lagerarbejdere, chauffører og havnearbejdere, og aftalerne mellem DI og 3F Transport sætter rammerne for 40.000 medarbejdere på godt 900 virksomheder på transportområdet, der er medlem af DI. Følg os på: