DI Digital

PRESSEINVITATION: For få kvinder i tech koster Danmark dyrt

Del

It-virksomhederne i Danmark har manglet medarbejdere med de rette kompetencer nærmest siden Windows 95 kom på gaden. Branchen har kæmpet for at få flere optaget på it-uddannelserne – og ikke mindst for at få mange flere kvinder ind i tech-virksomhederne. Uden ret meget held. Derfor inviterer DI Digital og Københavns Universitet nu til debat med eksperter og branchefolk, om hvordan vi får flere kvinder i tech.

Pressen inviteres til: 

Ada Lovelace Day 12.10.2021
Kl. 12:30 – 16:00
Københavns Universitet
Frederiksberg Campus
Bülowsvej 17
1870 Frederiksberg

Arrangementet finder sted på dagen, hvor det internationale samfund hylder og fejrer verdens første kvinde i tech, britiske Ada Lovelace, som for omkring 200 år siden gjorde sig gældende som banebrydende programmør.

En række centrale eksperter og branchefolk drøfter på debatmødet mulige løsninger på den skæve kønsbalance. Netop nu har digitale danske virksomheder stor succes bl.a. på eksportmarkederne og mangler mere end nogensinde hænder til at klare opgaverne.

Med den skæve kønsbalance, går techvirksomhederne glip af talenter, som eller vil kunne skabe stor værdi for virksomhederne og for samfundet

Branchedirektør Rikke Hougaard Zeberg, DI Digital, har selv adskillige års erfaringer med tech, og hun er blandt deltagerne i diskussionen sammen med blandt andre Sahra-Josephine Hjort, medstifter og CEO i CanopyLAB, landechef Henrik Ernlund, SAS Institute og professor Jakob Grue Simonsen, Datalogisk Institut, Københavns Universitet.

Nordiske virksomheder fortæller om konkrete erfaringer med diversitet i tech – f.eks. finske TietoEVRY, som har haft stor succes med at tiltrække kvinder til virksomheden.

Se hele programmet og læs mere her

Kontakter

Yderligere oplysninger og tilmelding fra pressen: presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Billeder

Information om DI Digital

DI Digital



Følg pressemeddelelser fra DI Digital

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra DI Digital