Presseinvitation: Erhvervslivet vil drøfte uddannelse og udenlandske medarbejdere

Erhvervslivet på Lolland-Falster har heldigvis brug for flere dygtige medarbejdere. Derfor vil virksomhederne nu i dialog med politikerne om en plan for uddannelserne i området og et samarbejde om udenlandsk arbejdskraft.

Pressen inviteres til

DI Lolland-Falsters Erhvervstræf 2019,
Onsdag den 10. april, kl. 15.30,
Milling Hotel Søpark,
Vestergade 29, 4930 Maribo

Mangel på medarbejdere er et stigende problem for virksomhederne i området. En styrkelse af de lokale uddannelser og et samarbejde om at tiltrække udenlandske medarbejdere kan være en del af løsningen.

Det er det for eksempel for virksomheden Dansk Reklame Produktion i Nykøbing. Her arbejder Jorge Lar og hans hustru, som begge er kommet til Falster fra Portugal. På erhvervstræffet fortæller han sammen med virksomhedens indehaver Lance Brædder om arbejdet på virksomheden.

Og succesfulde ansættelser af udenlandske medarbejdere kommer CEO Magdalena Bahrami fra Blue Collar A/S. Hun står i spidsen for et vikarbureau, der rekrutterer udenlandske medarbejdere til danske virksomheder.

Senere er der debat om en plan for uddannelserne på Lolland-Falster. I diskussionen om fremtiden for de lokale uddannelser deltager borgmester John Brædder, Guldborgsund Kommune, borgmester Holger Schou Rasmussen, Lolland Kommune , og repræsentanter for erhvervsliv og uddannelser i området.

DI’s fungerende adm. direktør Kim Graugaard kommer på erhvervstræffet med DI’s bud på, hvad vi kan gøre ved manglen på arbejdskraft.

På erhvervstræffet overrækker DI Lolland-Falster to priser - Praktikpladsprisen 2019 til en virksomhed, der har gjort noget særligt for at uddanne fremtidens faglærte, og Lærlingeprisen 2019 som går til en af områdets dygtige lærlinge.

Se hele programmet for erhvervstræffet her

Yderligere oplysninger og tilmelding for pressen: pressekoordinator Bo Hjuler, tlf.: 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Klausuleret indhold til torsdag den 14. november kl. 08:30 Fremtidens fødevarefabrik på Lolland får DI-pris14.11.2019 08:30:00 CETPressemeddelelse

Allan og Mette Feldt må være et af Danmarks modigste iværksætterpar. De har siden 2015 bygget en ny fabrik op fra bunden for deres egne sparepenge, nemlig virksomheden SEiMEi i Nakskov. Den nye fabrik fremstiller rene og bæredygtige drikkevarer på økologisk frugt og grønt, og parret modtager nu DI Lolland-Falsters Initiativpris for den store satsning.