Presseinvitation: Er fremtidens arbejdskraft lokal, global eller digital?

Vær med på Erhvervstræf i DI Midt Vest, når vi stiller skarpt på, hvordan stærke virksomheder er med til at skabe stærke samfund – og omvendt. Hvad kræver det? Hvad er mulighederne? Og hvad holder virksomhederne tilbage?

Arbejdskraft – også den fra udlandet – er på programmet, når Udlændinge- og integrationsminister Inger Støjberg og DI’s direktør Tine Roed debatterer den voksende mangel på dygtige hænder og hoveder i virksomhederne.

Den digitale udvikling kommer også højt op på dagsordenen, når sales manager i Telia, Uffe Madsen, fortæller om de mange muligheder, den nye 5G-teknologi vil give for fjernstyring af virksomhedernes automatiserede produktion m.m. Vært og adm. direktør for Niebuhr Gears, Rasmus Niebuhr, tager den digitale stafet op og taler om, hvordan teknologi hjælper hans virksomhed med at holde manglen på arbejdskraft stangen.

Endelig er erhvervstræffet platform for uddelingen af to prestigefyldte priser: DI’s traditionsrige Lærlingepris, som gives til en særligt dygtig lærling, og den nye Praktikpladspris, som gives til en virksomhed, der gør en særlig indsats for at uddanne fremtidens faglærte.

Pressen inviteres til:

Erhvervstræf i DI Midt Vest

Mandag den 8. april 2018, 16.00-19.00

Niebuhr Gears A/S, La Cours Vej 8, 7430 Ikast

Se hele programmet her

For yderligere oplysninger og for tilmeldinger kontakt presserådgiver Jonas Forup Stubkjær, tlf.: 2830 1544, mail: jofs@di.dk

Danmarksmesteren i dialog med virksomhederne er nu vestjysk3.9.2018 21:30:00 CESTPressemeddelelse

Der er stor fremgang for erhvervsklimaet i de vestjyske kommuner, Holstebro, Lemvig og Struer. Det viser den seneste måling af erhvervsvenligheden på tværs af landets kommuner, DI’s Lokalt Erhvervsklima, som laves en gang om året. Struer springer 14 pladser til en 36.-plads, der er deres bedste nogensinde. Lemvig går 12 pladser frem til en 13.-plads, som også er deres hidtil bedste, og Holstebro forbedrer sin placering med to pladser og bliver nr. 12. Og det høster roser over hele linjen fra formanden for DI Midt Vest, Claus Arberg. - Det har nu gennem flere år stået klart, at vi kan noget helt særligt her i det midt- og vestjyske. Vores kommuner har konsekvent fået flotte tilbagemeldinger fra vores virksomheder, og trods intensiveret konkurrence fra landets øvrige kommuner, synes succes at avle mere succes. Jeg er så stolt over, at vi i fællesskab – virksomheder og kommuner – har formået at gøre et fremragende erhvervsområde endnu bedre, siger Claus Arberg. Og i år er der ekstra god g

Virksomhederne har talt: Midt- og Vestjylland er Danmarks bedste erhvervsområde3.9.2018 21:30:00 CESTPressemeddelelse