PRESSEINVITATION. DI Topmødet 2020 LIVE: Danmark tilbage til fremtiden

Coronakrisen har desværre langt fra sluppet sit tag i Danmark, danske arbejdspladser og virksomhedernes markeder rundt omkring i verden. På DI Topmødet 2020 LIVE drøfter ledende politikere, danske topchefer og gæster fra ind og udland, hvordan vi sammen bringer os tilbage til et Danmark i fremgang og vækst, men måske ikke på den måde vi kendte fra før krisen.

Pressen inviteres til
DI Topmødet 2020 LIVE: Danmark tilbage til fremtiden,
tirsdag den 29. september, kl. 13-14.30,
Industriens Hus, Rådhuspladsen i København
H. C. Andersens Boulevard 18, 1553 København V.

Intet er, som det plejer her i 2020. Heller ikke DI’s traditionsrige Topmøde, hvor vi normalt samler flere end 1.000 virksomheder, politikere og andre beslutningstagere fra ind- og udland. I år skaber vi et nyt DI Topmøde:

Et live-streamet tv-show, om hvordan vi bringer Danmark tilbage efter corona. Men ikke tilbage til det, der var. Vi skal tværtimod bruge coronakrisen til at finde ud af, hvad vi vil leve af i fremtiden, og hvordan vi vil leve.

Vi skal sætte en ny og positiv retning for vores samfund, hvor vi skruer op for tempoet på den grønne omstilling, skaber ny vækst og bliver verdensmestre i digitalisering. Vi skal give alle børn i Danmark den bedste start og adgang til verdens bedste uddannelser. Og vi skal løfte blikket og kigge efter nye muligheder for at eksportere vores varer og for internationalt samarbejde.

På DI Topmødet 2020 LIVE overrækker H.K.H. Kronprinsessen DI Prisen til en virksomhed, der har taget initiativ, der både bidrager til den grønne omstilling af samfundet og øger virksomhedens konkurrencekraft.

Statsminister Mette Frederiksen kommer med sit bud på, hvordan Danmark kommer styrket ud af krisen. Statsministeren svarer derefter på spørgsmål fra danske unge, som debattør og virksomhedsejer Emilie Reinhold har indsamlet.

Og Venstres finansordfører Troels Lund Poulsen giver sit bud, hvordan Danmark skaber ny vækst og nye arbejdspladser i et forandret Danmark.

Formand for EU-Kommissionen Ursula von der Leyen leverer på Topmødet sit syn på, hvordan vi kan gøre EU stærkere, fremmer den grønne omstilling i EU og sine bud på hvordan vi får os europæere styrket ud af coronakrisen.

Hele programmet for Topmødet kan læses her

Deltagere fra pressen skal tilmelde sig til Topmødet senest torsdag den 24. september. NB! Der er begrænset plads pga. myndighedernes anbefalinger om afstand mv.

Klik her for at blive presseakkrediteret til Topmødet

Yderligere oplysninger fås hos vicedirektør og pressechef Per Geckler Møller, tlf. 2949 4434, e-mail pgm@di.dk, eller presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Gode råd til SMV’er om cyberforsikring28.10.2020 12:14:06 CETPressemeddelelse

Danske SMV’er er særligt udsatte for en voksende mangfoldighed af cyberkriminalitet, og det kan blive rigtig dyrt for en lille virksomhed i form af tabt indtjening, driftstab og ikke mindst tab af omdømme. Derfor er der stigende interesse for såkaldte cyberforsikringer. En række organisationer går nu sammen om at give SMV’erne gode råd om hvad de skal være opmærksomme på, hvis de vil forsikre sig mod it-kriminalitet.

Nyt stærkt formandskab for DI Rådgivernes bestyrelse – og fem nye medlemmer21.10.2020 15:01:05 CESTPressemeddelelse

DI Rådgiverne har fået et nyt stærkt formandskab med Berit Didriksen, CEO i Epinion, i spidsen. De øvrige nye medlemmer af formandskabet er nyvalgte medlem Jonas Hemmingsen, CEO i GroupM Denmark A/S, og Mads Jensen Møller, CEO Nordiq Group A/S. Bestyrelsen er samlet blevet styrket med i alt fem nye medlemmer, ud over Jonas Hemmingsen fire kvinder. Det er sket den 21. oktober 2020 i forbindelse med branchefællesskabets årlige generalforsamling og konference for medlemmerne.