PRESSEINVITATION: DI Topmødet 2019 – vi skaber en grøn fremtid sammen

Med HKH Kronprins Frederik og HKH Kronprinsesse Victoria af Sverige i spidsen holder Dansk Industri sit topmøde 2019 tirsdag den 17. september i DR Koncerthuset.

Foran et publikum på flere end 1000 erhvervsledere og gæster fra ind- og udland taler blandt andre statsminister Mette Frederiksen (S) – for første gang på DI Topmødet som regeringschef. Finansordfører, fhv. erhvervsminister Troels Lund Povelsen (V) kommer med et bud på fremtidens erhvervspolitik fra landets største borgerlige parti.

Vores nye adm. direktør Lars Sandahl Sørensen og formand Lars-Peter Søbye sætter sammen med en række virksomheder, eksperter og politikere fortsat dansk vækst og en kraftigt accelereret grøn omstilling på dagsordenen, og DI præsenterer på dagen en hel stribe konkrete forslag i en helt ny økonomisk plan, der skal sikre arbejdspladser og bæredygtig vækst i Danmark i de næste mange år.

Pressen inviteres til
DI Topmødet 2019 - Made by Denmark – vi skaber en grøn fremtid sammen,
tirsdag den 17. september, kl. 13-18,
DR Koncerthuset,
Ørestads Boulevard 13, 2300 København S.

Topmødets talerække åbnes af tre grønne ildsjæle, heriblandt Nilly Taheri, som ungdomsdelegat for klima og miljø i FN. De vil udfordre konventionerne og tage kampen op for en bæredygtig verden. De debatterer også DI’s nye undersøgelse af millennial-generationens holdning til klimaudfordringerne.

En af spydspidserne i kampen mod global opvarmning er også på programmet. Det er Achim Steiner, som er øverste chef for FN’s største udviklingsorganisation UNDP. Han giver sit bud på, hvordan vi sammen løser klimaudfordringerne.

Fire førende danske erhvervsleder sætter sig i den grønne stol på scenen for at fortælle om erhvervslivets bidrag til et bedre klimaer. Det er adm. direktør Mads Nipper, Grundfos, CEO Jais Valeur, Danish Crown, adm. direktør Henrik Poulsen, Ørsted og Director of Business Development og medejer Camilla Haustrup Hermansen, Plus Pack A/S.

Volvo Groups CEO Martin Lundstedt fortæller om, hvordan bæredygtige løsninger er en mulig vej til vækst for den store svenske virksomhed.

Topmødet sluttes af med HKH Kronprins Frederiks overrækkelse af DI Prisen 2019, som går til en virksomhed, som har gjort en ambitiøs indsats for den grønne omstilling.

Læs mere og se hele programmet for DI Topmødet 2019 her

Akkreditering:

Journalister og fotografer, der ønsker at dække det danske og det svenske kongehus’ deltagelse i topmødet, skal benytte nedenstående link for at blive akkrediteret inden topmødet:

Øvrige medier bedes benytte nedenstående link hurtigst muligt for at blive akkrediteret inden topmødet

Yderligere oplysninger fås hos vicedirektør, pressechef Per Geckler Møller, tlf. (+45) 2949 4434, e-mail pgm@di.dk eller hos pressekoordinator Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Danske virksomheder skaber grøn alliance med verdens største byer10.10.2019 13:10:00 CESTPressemeddelelse

Torsdag den 10. oktober 2019 er DI vært for C40 Cities and Business Forum, der er årets største internationale begivenhed i København. Mere end 450 virksomheder, civilorganisationer og borgmestre fra verdens storbyer mødes for at sætte turbo på grøn vækst i hele verden. Det sker blandt andet med klimaalliancen, The City-Business Climate Alliance (CBCA), der lanceres af Torontos borgmester John Tory.

PRESSEINVITATION - DI inviterer pressen til C40-topmøde: Dansk erhvervsliv skaber grønne alliancer med verdens største byer2.10.2019 09:47:44 CESTPresseinvitation

Torsdag den 10. oktober 2019 er Dansk Industri vært for C40-topmødet i København, der er årets største internationale begivenhed. Industriens Hus vil danne rammen om C40 Cities and Business Forum, hvor 450 virksomheder og borgmestre fra verdens storbyer mødes for at skabe nye alliancer, der skal sætte turbo på grøn vækst i hele verden.