Presseinvitation: DI på Madens Folkemøde

Op til weekenden samles det danske fødevarefolk til Madens Folkemøde, og erhvervslivet er naturligvis med, når debatten om madvaner, ernæring, bæredygtighed og mange andre emner i relation til vores kost går i gang.

Pressen inviteres til

DI Fødevarer på Madens Folkemøde,

fredag den 10. maj og lørdag den 11. maj

på Engestofte Gods, Søvej 10, 4930 Maribo

Danske drikke- og fødevarevirksomheder eksporterer for 117 milliarder kroner og tegner sig for 20 procent af den samlede danske vareeksport. Fødevarevirksomhederne og deres medarbejdere bidrager altså til det danske samfund med store eksportindtægter. Erhvervet står lige nu midt i en række centrale udviklingstrends, som DI Fødevarer sætter til debat på Madens Folkemøde.

Det drejer sig blandt andet om en debat om virksomhedernes mulighed for at tiltrække unge mennesker til fødevarefagene.

Take-away og færdigretter er ved at udkonkurrere kogekunsten i hjemmene, men er det overhovedet et problem, spørger DI Fødevarer også om på Madens Folkemøde.

Fødevarer og kosten er i det hele taget et emne, rigtig mange mennesker mener noget om, og på Madens Folkemøde debatteres det, hvilken betydning de mange holdninger har for fødevareerhvervet.

Desuden deltager DI Fødevarers branchedirektør Leif Nielsen i en række andre af Folkemødets debatter.

Læs mere om debatterne på DI Fødevarers hjemmeside

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

Presseinvitation: Hør de danske spidskandidater til Europa-Parlamentet give deres bud på EU’s grønne erhvervs- og vækstpolitik8.5.2019 10:33:49 CESTPresseinvitation

Valgkampen frem mod Europa-Parlamentsvalget er gået i gang. Ifølge meningsmålingerne står klima og miljø højt på danskernes dagsorden, når de den 26. maj skal beslutte, hvem der skal sætte den politiske kurs i Europa-Parlamentet. DI og CO-Industri inviterer til politisk debat med spidskandidaterne til Europa-Parlamentsvalget om de emner, der optager danskerne mest.

Fynske virksomheder sætter erhvervspolitik på dagsorden til Europa-Parlamentsvalget8.5.2019 10:28:51 CESTPressemeddelelse

Der er mindre end én måned til at danskerne skal bestemme, hvem der skal sætte den politiske kurs i Europa-Parlamentet de kommende fem år. For dansk erhvervsliv – og især fynsk erhvervsliv – er EU afgørende for vækst og beskæftigelse. Derfor har DI Fyn samlet seks spidskandidater til Europa-Parlamentet i en valgbus, der den 7. maj 2019 besøgte to stærke produktionsvirksomheder og en handelsskole på Fyn til debat om de emner, der optager danskerne mest.