Presseinvitation: DI på Madens Folkemøde

Op til weekenden samles det danske fødevarefolk til Madens Folkemøde, og erhvervslivet er naturligvis med, når debatten om madvaner, ernæring, bæredygtighed og mange andre emner i relation til vores kost går i gang.

Pressen inviteres til

DI Fødevarer på Madens Folkemøde,

fredag den 10. maj og lørdag den 11. maj

på Engestofte Gods, Søvej 10, 4930 Maribo

Danske drikke- og fødevarevirksomheder eksporterer for 117 milliarder kroner og tegner sig for 20 procent af den samlede danske vareeksport. Fødevarevirksomhederne og deres medarbejdere bidrager altså til det danske samfund med store eksportindtægter. Erhvervet står lige nu midt i en række centrale udviklingstrends, som DI Fødevarer sætter til debat på Madens Folkemøde.

Det drejer sig blandt andet om en debat om virksomhedernes mulighed for at tiltrække unge mennesker til fødevarefagene.

Take-away og færdigretter er ved at udkonkurrere kogekunsten i hjemmene, men er det overhovedet et problem, spørger DI Fødevarer også om på Madens Folkemøde.

Fødevarer og kosten er i det hele taget et emne, rigtig mange mennesker mener noget om, og på Madens Folkemøde debatteres det, hvilken betydning de mange holdninger har for fødevareerhvervet.

Desuden deltager DI Fødevarers branchedirektør Leif Nielsen i en række andre af Folkemødets debatter.

Læs mere om debatterne på DI Fødevarers hjemmeside

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Bo Hjuler, tlf. 2328 4912, e-mail boh@di.dk

PRESSEINVITATION - Hvordan kan danske virksomheder tiltrække internationale talenter?16.10.2019 09:20:43 CESTPresseinvitation

Hver dag udvikler danske virksomheder nye teknologiske løsninger, som bidrager til at skabe en bedre og mere bæredygtig fremtid for os alle. For at sikre at danske virksomheder kan gøre sig gældende i den internationale konkurrence og fortsat udvikle banebrydende grøn teknologi, har vi brug for at kunne tiltrække og fastholde de dygtigste talenter, uanset hvor i verden de kommer fra. Dansk Industri sætter nu spotlight på, hvordan vi bliver bedre til at tiltrække kloge og dygtige hoveder og hænder fra hele verden. Pressen inviteres til Dansk Industris Global Talent Summit 2019, onsdag den 23. oktober 2019, kl. 10 – 16, i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København Den globale konkurrence om de dygtige medarbejdere skærpes i disse år, og lande og virksomheder verden over kæmper om at tiltrække de nye generationer af talentfulde unge. Danmark har meget at tilbyde unge internationale talenter, der i høj grad drives af gerne at ville gøre en forskel. Men er vi gode nok til at udnytte vores

PRESSEINVITATION fra DI - Skal det være dyrere når virksomheder skifter hænder?15.10.2019 10:24:12 CESTPresseinvitation

Mere end 20.000 ejerledede og familieejede virksomheder skal over de næste par år skifte hænder. Skal det være dyrere at give stafetten – og dermed arbejdspladserne – videre til næste generation? DI sætter på en konference fokus på den aktuelle politiske debat om generationsskifte og ikke mindst på forslaget fra regeringen om at hæve beskatningen ved generationsskifte. Et panel bestående af skatteminister Morten Bødskov (S), partileder Søren Pape Poulsen (K) og finansordfører Sofie Carsten Nielsen (R) vil i en debat forholde sig til generationsskifteskattens konsekvenser for virksomhedernes udvikling og muligheder. Pressen inviteres til debat og konference: Når virksomheder skifter hænder – DI’s ejerskiftekonference 2019 Mandag den 21. oktober 2019, kl. 10:00 i Industriens Hus, Rådhuspladsen København V En forøgelse af afgiften på generationsskifte vil koste vækst og arbejdspladser. I løbet af dagen bliver der en debat om de skattemæssige rammer for generationsskifte og de udfordringer

Danske virksomheder skaber grøn alliance med verdens største byer10.10.2019 13:10:00 CESTPressemeddelelse

Torsdag den 10. oktober 2019 er DI vært for C40 Cities and Business Forum, der er årets største internationale begivenhed i København. Mere end 450 virksomheder, civilorganisationer og borgmestre fra verdens storbyer mødes for at sætte turbo på grøn vækst i hele verden. Det sker blandt andet med klimaalliancen, The City-Business Climate Alliance (CBCA), der lanceres af Torontos borgmester John Tory.