Presseinvitation: DI inviterer pressen med på bustur på Fyn med spidskandidaterne til Europa-Parlamentsvalget

Om mindre end én måned skal danskerne beslutte, hvem der skal sætte den politiske kurs i Europa-Parlamentet de næste fem år. DI har samlet syv håbefulde spidskandidater til Europa-Parlamentsvalget i en bus, der tirsdag den 7. maj 2019 besøger to virksomheder og Tietgen Business på Fyn til inspiration og politiske debatter om de emner, der optager danskerne mest.

De politiske diskussioner vil udspille sig mellem spidskandidaterne; Mette Bock (I), Pernille Weiss (C), Nikolaj Willumsen (Ø), Morten Helveg Petersen (B), Søren Gade (V), Christel Schaldemose (A) og Peter Kofod (O).

Det er ikke kun hjulene på valgbussen, der kører. Det gør hjulene i dansk økonomi og erhvervsliv også – og særligt på Fyn. Virksomhederne er Danmarks og Europas vækstmotorer, hvilket Semantic A/S og Lars Broe Rustfrit Stål A/S er gode eksempler på. Politikerne vil besøge de to lokale virksomheder, hvor der bl.a. vil blive stillet skarpt på EU’s betydning for eksport, import og beskæftigelse.

Busturen afsluttes med et debatarrangement med de studerende på Tietgen Business, hvor temaerne vil omhandle klima og miljø, migration og arbejdskraft samt erhvervspolitik.

Pressen inviteres med på hele busturen, hvor der vil være rig mulighed for at komme helt tæt på de enkelte kandidater mellem og under de tre stop på vejen. Pressedækning er tilladt i løbet af hele programmet.

Tid og sted:

07:30-09:30 Virksomhedsbesøg med velkomst og morgenmad hos
Senmatic A/S, Industrivej 8,5461 Søndersø.

09:30-10:15 Bustransport med mulighed for interviews.

10:15-11:20 Virksomhedsbesøg hos
Lars Broe Rustfrit Stål A/S, Herluf Trolles Vej 20, 5220 Odense.

11:20-11:45 Bustransport og forberedelse til debatmøde med mulighed for interviews.

11:45-12:45 Debatarrangement med studerende ved
Tietgen Business, Lerchesgade 29, 5000 Odense.

12:45-13:15 Bustur retur til Senmatic A/S med mulighed for interviews.

Man er velkommen til at hoppe af og på bussen undervejs. Der vil i løbet af dagen blive tilbudt forplejning, og tilmelding er derfor nødvendigt senest den 6. maj 2019.

For yderligere oplysninger og tilmelding kontakt DI’s chefkonsulent Allan Munch Mortensen, tlf.: 3083 1077, e-mail: amo@di.dk eller presserådgiver Ditte Rieland Hansen, tlf.: 2246 7822, e-mail: dirh@di.dk