PRESSEINVITATION: ’Den største af de største sportsstjerner’

Pressen inviteres til DIF’s 125-års jubilæum i DR Koncerthuset, hvor de største sportsstjerner siden 1896 hyldes for deres præstationer, og hvor den største danske sportslegende kåres ved et stort tv-show på DR1 lørdag den 16. oktober.

Caroline Wozniacki, Michael Laudrup og Wilson Kipketer er blot tre af de 125 legender, der er nomineret til titlen ’Den største af de største sportsstjerner’, og som deltager i det store hyldestshow i DR Koncerthuset den 16. oktober.

Udover en række tidligere og nuværende sportsstjerner deltager blandt andre H.K.H. Kronprins Frederik og fodboldlandstræner Kasper Hjulmand i fejringen.

Anledningen til DR-showet er, at DIF så dagens lys for første gang i 1896 og dermed fejrer 125-års jubilæum i 2021. En del af fejringen består i at hylde de største sportslegender, og derfor har DIF givet sit bud på de 125 største danske sportsstjerner. Efter et større detektivarbejde er det lykkedes at finde slægtninge til en lang række af de sportsprofiler, som ikke er her mere. Således vil over 100 af navnene – enten sportsstjernen selv eller efterkommere – være repræsenteret i DR Koncerthuset til den historiske fest.

Se listen over de 125 nominerede sportsstjerner.

Pressen er inviteret med til showet og får blandt andet mulighed for at tage billeder og møde gæsterne på den røde løber.

Pressens program

Klokken 18:30: Pressen ankommer til DR Byens reception (ikke DR Koncerthuset). Herfra følges fotografer og journalister til DR Koncerthuset til pressebriefing.

Klokken 19:15: Pressen følges til den røde løber i DR Koncerthusets foyer.

Klokken 19:30: Sportslegender, slægtninge og andre gæster ankommer til den røde løber, hvor pressen kan tage billeder og lave korte interviews med de gæster, der ønsker det.

Klokken 20:30: Pressen følges til koncertsalen og får anvist pladser, som ikke må forlades under tv-showet.

Klokken cirka 22:30: Der vil forventeligt være 15 minutters fotografering af vinderen på scenen. OBS: Vinderen findes via SMS-stemmer under showet, så vi ved derfor ikke, om vedkommende (eller en slægtning) er til stede og ønsker at stille op til fotografering.

Klokken cirka 22:30: Efter showet føres pressen og gæsterne ned i DR Koncerthusets foyer, hvor det er muligt at fotografere og interviewe de gæster, som ønsker det.

Efter showet kan journalister og fotografer benytte et presseområde til at arbejde og til opbevaring af udstyr mv. DR Koncerthuset skal være forladt senest klokken 24:00.

Tilmelding

For at deltage i arrangementet skal pressen tilmelde sig på forhånd til Jakob Draminsky, jdr@dif.dk, 28893678. Deadline for tilmelding er torsdag den 14. oktober klokken 14:00.

Fotos

DR stiller fotos fra showet til fri afbenyttelse for pressen. Fotos kan hentes her.

Showet kan ses på DR1 fra klokken 21.00 lørdag den 16. oktober eller på DRTV.

Det er ikke muligt at offentliggøre en fuldstændig liste over gæsterne til showet, da den ændrer sig løbende.

Partnerfrise