DI - Dansk Industri

PRESSEINVITATION: Danmark skal være fyrtårn for sundhedsteknologi og sundhedsinnovation. Hvordan bliver vi det?

Det drøfter en lang række offentlige og private aktører og uddannelsesorganisationer på Healthtech Summit onsdag den 30. september fra kl. 9.00

Topmødet afholdes hos Dansk Industri, hvor der er adgang for pressen.

Konferencen har deltagere fra både ind- og udland, og stiller således også skarpt på internationale megatrends inden for sundhedsinnovation, hvordan man skaber et mere dynamisk innovations-økosystem og sundhedsinnovationens rolle i løsningen af fremtidens sundhedsudfordringer.

Fremtidens sundhedsvæsen står over for et stort pres. Demografien medfører, at sundhedsvæsenet skal håndtere flere ældre og flere borgere, der lever med en eller flere kroniske sygdomme. Det betyder flere patienter og stigende udgifter. Alene fra 2000 til 2017 er de offentlige sundhedsudgifter steget med 46. procent. Det har den konsekvens, at vores sundhedspersonale har svært ved at følge med.

Teknologien og digitaliseringen er en helt afgørende faktor for at undgå, at sundhedssystemet bryder sammen.

Den gode nyhed er, at vi i Danmark har et kæmpe teknologisk potentiale i vores Life Science industri, hvor mange virksomheder udvikler digitale løsninger, som kan afhjælpe de store udfordringer, som sundhedsvæsenet står over for. Det kæmpe potentiale skal vi udnytte. Spørgsmålet er bare hvordan?

Repræsentanter for arrangørerne vil stå til rådighed hele dagen for at hjælpe med at sætte interviews op, hvis muligt.

Læs mere om konferencen og se programmet her: Healthtech Summit 2021 (danskindustri.dk)

Vi håber, at du har mulighed for og lyst til at deltage i konferencen.

Tilmelding sker ved mail til Bente Kruckenberg fra Dansk Industri på bekr@di.dk

Følg os på:

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Lars Bøgeskov på larb@di.dk eller tlf. 2236 3138

Information om DI - Dansk Industri

DI - Dansk Industri