Presseinvitation: 18. maj åbner LEGOLAND® årets nyhed "Ferrari Build & Race" og afslører verdens første 1:1 LEGO byggede Ferrari Monza SP1

Årets nyhed i LEGOLAND® - Ferrari Build & Race åbner 18. maj og byder på en helt ny interaktiv og digital Ferrari attraktion. Her kan gæsterne blandt andet bygge deres egen LEGO® Ferrari og gøre den levende på den digitale racerbane og naturligvis opleve 1:1 modellen af den legendariske Ferrari Monza SP1 sammen med racerkører Nicklas Nielsen.
Ferrari Build & Race i LEGOLAND Billund

Den 18. maj åbner LEGOLAND® for årets store nyhed – Ferrari Build & Race. Her kan gæsterne slå sig løs i den flotte LEGO Ferrari tematiserede attraktion og opleve verdens første LEGO byggede Ferrari Monza SP1 i fuld størrelse.

- Ferrari er et verdenskendt brand, som er berømt for deres unikke biler, og vi glæder os rigtig meget til at præsentere en helt ny form for interaktiv attraktion sammen med Ferrari her i LEGOLAND. Foran attraktionen møder gæsterne verdens første LEGO byggede Ferrari Monza SP1 i fuld størrelse, som bliver et imponerende syn og kommer til at bestå af hele 383.610 LEGO klodser, siger Christian Woller, direktør i LEGOLAND.

Storslået event

Åbningen af årets store nyhed i LEGOLAND kommer til at byde på et storslået event med bilinteresserede Anders Breinholt som vært. Han får blandt andet selskab af direktør i LEGOLAND Christian Woller og Ferrari racerkører Nicklas Nielsen, som også selv har kørt i en Ferrari Monza SP1.

- Vi kommer til at holde en fantastisk afsløringsfest, hvor vi blandt andet får besøg af Ferrari racerkører, Nicklas Nielsen. Måske kan han komme med gode tips til, hvordan man bygger den perfekte LEGO Ferrari bil, også glæder mig da også til at se hans reaktion på den LEGO byggede Ferrari Monza SP1, siger Christian Woller.

Praktisk info for pressen:

Ferrari Build & Race åbner den 18. april kl. 11.00, hvor der vil være et stort event foran den nye byggeattraktion. Her vil der være nedtælling til åbningen af attraktionen, samt afsløringen af verdens første 1:1 LEGO® byggede Ferrari Monza SP1. Der vil herefter være mulighed for interview med direktør i LEGOLAND Christian Woller. Af praktiske hensyn bedes pressen tilmelde sig åbningen til presse@legoland.dk. Pressechef Kasper Tangsig kan kontaktes for yderligere info på 2030 8184.