DI - Dansk Industri

Presseinvitation - Klimadebat på Folkemødet: Sådan når vi klimamålet i 2030

DI giver et bud på, hvilke beslutninger der er nødvendige at tage nu, for at Danmark kan komme i mål med 70 procents CO2-reduktion i 2030. Og det bud sætter vi til debat på Folkemødet.

Vi er ikke i mål endnu med de klimaaftaler, der er vedtaget. Politikerne ser ind i at skulle træffe yderligere beslutninger, som fører til reduktion af 11,8 millioner tons CO2 i 2030. Det bliver en stor opgave, og det skal gå stærkt med at komme i gang. Men det kan lade sig gøre.

Debatten finder sted torsdag 17. juni 11.00 til 11.45 Det foregår på scene 6 i sektion C

Journalister er velkommen til at overvære debatten.

I panelet er:

• Nana Bule, adm. direktør, Microsoft Danmark og formand for DI’s klimapolitiske udvalg
• Ingrid Reumert, Vice President, VELUX
• Anne Højer Simonsen, vicedirektør, Dansk Industri
• Tommy Ahlers (V)
• Søren Elbæk (S), viceborgmester i Ringkøbing-Skjern Kommune
• Connie Hedegaard, Formand, CONCITO
• Caroline Bessermann, Den Grønne Studenterbevægelse

Følg os på:

Yderligere oplysninger fås hos presserådgiver Ditte Rieland, tlf. 2246 7822 eller mail dirh@di.dk

Information om DI - Dansk Industri

DI - Dansk Industri
H. C. Andersens Boulevard 18

3377 3377http://di.dk/

Følg pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri

Flere pressemeddelelser fra DI - Dansk Industri

DI Energis årsdag 2024: Nye grønne forbindelser for Danmarks energi i fremtiden19.4.2024 10:00:27 CEST | Presseinvitation

Vi kan ikke skabe en grøn omstilling i Danmark, hvis vi ikke kan transportere den grønne energi billigt, sikkert og effektivt. I takt med etableringen af mere vedvarende energi, er der også brug for en mere udbygget, robust og moderne energiinfrastruktur, som vil blive belyst og diskuteret i et dansk og internationalt perspektiv ved DI Energis årsdag den 25. april. Pressen er inviteret til at dække det hele.