PRESSEINVITATION - Hvordan kan danske virksomheder tiltrække internationale talenter?

Hver dag udvikler danske virksomheder nye teknologiske løsninger, som bidrager til at skabe en bedre og mere bæredygtig fremtid for os alle. For at sikre at danske virksomheder kan gøre sig gældende i den internationale konkurrence og fortsat udvikle banebrydende grøn teknologi, har vi brug for at kunne tiltrække og fastholde de dygtigste talenter, uanset hvor i verden de kommer fra. Dansk Industri sætter nu spotlight på, hvordan vi bliver bedre til at tiltrække kloge og dygtige hoveder og hænder fra hele verden.

Pressen inviteres til

Dansk Industris Global Talent Summit 2019,

onsdag den 23. oktober 2019, kl. 10 – 16,

i Industriens Hus på Rådhuspladsen i København

Den globale konkurrence om de dygtige medarbejdere skærpes i disse år, og lande og virksomheder verden over kæmper om at tiltrække de nye generationer af talentfulde unge.

Danmark har meget at tilbyde unge internationale talenter, der i høj grad drives af gerne at ville gøre en forskel. Men er vi gode nok til at udnytte vores potentiale? Kan vi i højere grad bruge vores styrkepositioner inden for blandt andet bæredygtighed og grøn omstilling til at positionere Danmark og danske virksomheder i den internationale konkurrence om talenterne?

Vi sætter tiltrækning og fastholdelse af unge globale talenter i verdensklasse på agendaen, når DI inviterer virksomhedsledere, danske og internationale unge og øvrige interessenter til Global Talent Summit.

Blandt talere og debattører er blandt andre virksomhederne Patagonia, Ørsted, Infomedia, BetterCollective, formand for Radikale Venstre Morten Østergaard og DI’s administrerende direktør Lars Sandahl Sørensen.

Hele konferencen foregår på engelsk.

Se hele programmet for Global Talent Summit her

Yderligere oplysninger og tilmelding til konferencen til presserådgiver Lars Bøgeskov, tlf. 2236 3138, e-mail larb@di.dk

Three-year collective agreement for industry: Focus on security, flexibility and retaining competitive strength9.2.2020 17:34:19 CETPressemeddelelse

After 24 hours of unbroken final negotiations, the Confederation of Danish Industry (DI) and the Central Organisation of Industrial Employees in Denmark (CO-industri) announced on Sunday, 9 February, that they had reached an agreement on a three-year renewal of the collective agreements for industry. According to the Director General of DI, Lars Sandahl Sørensen, the parties have reached a responsible collective agreement focused on security, flexibility and competitive strength. “This conciliation is the result of tough negotiations. We were met with high expectations from the employees. However, we insisted on not compromising the competitive strength of Danish businesses. With today’s agreement, I am confident that we have laid the groundwork for striking this balance,” said Director General of DI, Lars Sandahl Sørensen. The new agreement introduces amendments to the rules on parental leave. The period of leave with full pay is extended from a total of 13 weeks to 16 weeks. Eight of