PreMed fejrer det første år med ambulanceservice

Den første april i år er det præcist ét år siden, PreMed A/S gik i drift med deres ambulancetjeneste fra 13 baser i Thy-Mors og Himmerland. Hos PreMed er der glæde over det første års resultater – og over den opbakning fra medarbejderne, fra regionens præhospitale virksomhed og fra branchen, som landets nyeste ambulanceoperatør har mødt.
”Jeg glæder mig til at fejre fødselsdagen med medarbejderne. Men jeg vil også gerne sige tak til vores samarbejdspartnere i Region Nordjylland og til vores gode kolleger i resten af branchen for samarbejde, opbakning og inspiration,” siger PreMeds direktør Anders Vikke. Foto kan frit benyttes ved omtale af PreMed.

”Vi er stolte og glade for den stabile drift med medarbejdertrivsel, kvalitet og stabilitet i leverancerne, vi har skabt sammen med 170 dygtige og dedikerede medarbejdere. Borgerne i Nordjylland kan regne med os,” siger PreMeds direktør Anders Vikke.

En god og inspirerende arbejdsplads

I en branche, som på landsplan mangler flere hundrede medarbejdere, er direktøren meget tilfreds med, at PreMed her på driftens et års fødselsdag har de fleste stillinger i ambulancedriften besat.

”Vi gik ind i ambulancetjenesten for at skabe en virksomhed, hvor det er rart at være medarbejder, og hvor man bliver inspireret og kan udvikle sig. Vi har fået skabt et stærkt fællesskab med en uformel tone og sammenhold. Jeg er dybt taknemmelig for medarbejdernes opbakning og deres indsats for at falde til hos os,” siger Anders Vikke.

Han tilføjer, at det første år i drift også har vist ham, at selvom han har arbejdet med ambulancetjeneste i mange år, så er der stadig meget at lære, når man starter en helt ny tjeneste:

”Og så har jeg lært, at man ikke kan spå om fremtiden. Vi lagde vores planer og budgetter, før krigen, inflationen og prisstigningerne. Men medarbejderne har været fantastiske til at komme med kritik, gode løsningsforslag og gjort en ekstraordinær indsats for at få alt i driften til at køre godt.”

Eneste ISO-certificerede ambulanceservice

Ud over at være en god arbejdsplads, er det også en af PreMeds mærkesager at bidrage til kvalitet og udvikling af den præhospitale behandling. Derfor har virksomheden som den eneste ambulancetjeneste i landet valgt at blive ISO-certificeret inden for kvalitet, arbejdsmiljø og miljø.

”Vi har arbejdet med ISO kvalitetsstyring, miljøstyring og arbejdsmiljøstyring fra dag ét, og er stolte over, at vi blev certificeret i løbet af det første driftsår. På den måde kan vi vise, at vi mener det alvorligt, når vi siger, vi vil bidrage til at udvikle vores branche og service,” siger Anders Vikke.

Et godt samarbejde med Den Præhospitale Virksomhed

Den samlede ambulancetjeneste i Region Nordjylland varetages af regionen selv, som står for ca. 60 procent, og PreMed, som varetager de resterende 40 procent. Indsatserne styres og koordineres af regionens præhospitale virksomhed, DPV.

”Vi har fået etableret et godt samarbejde med DPV, som driver regionens egen ambulancetjeneste. Det mærker vores medarbejdere i dagligdagen og på skadestederne. Desuden prioriterer vi at bidrage engageret til udviklingen af regionens præhospitale setup” siger Anders Vikke.

Fødselsdagen fejres i Fjerritslev

Den første april er halvdelen af PreMeds personale i Region Nordjylland samlet til fødselsdagsfest i Fjerritslev, mens den anden halvdel varetager driften. De medarbejder der varetager driften, får til gengæld et gavekort:

”Jeg glæder mig til at fejre fødselsdagen med medarbejderne. Men jeg vil også gerne sige tak til vores samarbejdspartnere i Region Nordjylland og til vores gode kolleger i resten af branchen for samarbejde, opbakning og inspiration,” siger Anders Vikke.

Konsolidering og udvikling

Om det kommende år siger direktøren, at driften og organisationen fortsat skal konsolideres. De overordnede pejlemærker for PreMed er at sikre stabil drift, høj kvalitet, glade medarbejdere og en lønsom forretning:

”Vi kigger vi på kommende udbud af ambulancetjeneste. Men først og fremmest har vi fokus på at gøre mere af det samme: At være tæt på processerne, have nærværende ledelse og en kreativ tilgang til løsning af de udfordringer, vi møder,” siger Anders Vikke.

Kontakter

Adm. Direktør Anders Vikke, PreMed, på +45 2874 4112 eller anders.vikke@premed.dk

Kommunikationsrådgiver Susanne Lindø, Grønbech PR og kommunikation, på +45 4033 0555 eller sl@groenbech.com

”Vi er bare så stolte og glade for den stabile drift med medarbejdertrivsel, kvalitet og stabilitet i leverancerne, vi har skabt sammen med 170 dygtige og dedikerede medarbejdere,” siger PreMeds direktør Anders Vikke. Foto kan frit benyttes ved omtale af PreMed.
”Borgerne i Nordjylland kan regne med os,” siger PreMeds direktør Anders Vikke. Foto kan frit benyttes ved omtale af PreMed.
1. april 2023 er det ét år siden PreMed gik i drift med ambulanceservice i Thy-Mors og Himmerland med 13 baser og 170 ansatte. Foto kan frit benyttes ved omtale af PreMed.

Information om PreMed A/S

Jernet 13

+4570602300https://www.premed.dk/

PreMed varetager ambulancetjeneste og liggende patienttransport i Region Nordjylland, løft og forflytning i de fleste nordjyske kommuner samt hjælpemiddeldepoter i Kolding og Nyborg.