PostNord og BESTSELLER CO2-kompenserer danske kunders onlinehandel

Det er blevet lettere at være miljøbevidst – også når du onlineshopper.
I tæt partnerskab med PostNord tilbyder Danmarks største modekoncern, BESTSELLER, kunderne en særlig mulighed for at kompensere for det aftryk, en forsendelse fra webshoppen sætter på miljøet.
Ved at få fragtet din pakke med PostNord gennem BESTSELLERs webshops, garanterer PostNord en CO₂-kompensation for din ordres rejse fra den forlader netbutikken, til den lander hos dig. Det er gratis for kunderne og betales af BESTSELLER.
”Det er vigtigt for os som en international modevirksomhed, og lige så vel for vores kunder, at vi reducerer vores klimaaftryk. Derfor er vi glade for, at PostNord tilbyder CO₂-kompensation, da det er en af de bedste muligheder, vi har lige nu. Og netop derfor, vil vi selvfølgelig gerne tilbyde det til vores kunder, når de handler hos os,” siger Anders Frost Nygård, der er ansvarlig for BESTSELLERs onlineleveringer.
BESTSELLERs bidrag kompenserer for den mængde CO₂ en pakke i gennemsnit udleder, når pakken sendes med PostNord i Norden.
”En grønnere forsyningskæde kræver, at vi hjælpes ad i alle led, og derfor er vi meget begejstrede for aftalen med BESTSELLER. I PostNord bestræber vi os på at gå forrest inden for bæredygtig logistik. Med vores ”Pakker med omtanke” gør vi det lettere at handle mere ansvarligt, og det er vi meget glade for, at BESTSELLER støtter op om og tilbyder CO2-kompenserede pakker til sine kunder,” siger Stine Sander, Vice President Parcels hos PostNord.
Alle bidrag gennem PostNords ”Pakker med omtanke” går ubeskåret til et unikt naturprojekt i Nordjylland, hvor 220 hektar af den ellers forsvundne højmose Hals Mose skal gendannes.
Sammen med Den Danske Naturfond og Aalborg Kommune bidrager PostNord til det arbejde, der ikke blot skal genskabe frodig natur, men som skal sikre en reduktion i CO₂-udslippet med mere end 1900 tons CO₂ om året. For mens dræning og dyrkning har ødelagt store dele af Hals Mose, vil det store klima- og naturprojekt hæve vandstanden til et naturligt niveau igen, hvilket mindsker udledningen af drivhusgasser og udvider antallet af levesteder for flere dyr og planer.
Aftalen mellem PostNord og Den Danske Naturfond er den første af sin slags i Danmark. Når virksomheder sender ”Pakker med omtanke” hjælper de med at støtte op om projektet og finansiere det vigtige arbejde i Hals Mose.
”Ud over at tage hensyn til miljøet med CO₂-kompenserede pakker, får vores kunder en helt speciel mulighed for at støtte op om et fantastisk projekt, der er et solidt og troværdigt alternativ til mange udenlandske kompensationsprojekter. Det skaber en stor værdi for samfundet,” siger Stine Sander.
Kontakter
PostNords Presseafdeling
Tlf:70111220presse@postnord.comBilleder
Links
Information om PostNord Danmark
Følg pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra PostNord Danmark
Black Friday i juni? Danskerne shopper online som aldrig før18.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Danskernes store shoppelyst i juni har fået pakkemængderne hos PostNord til at slå nye rekorder for perioden.
Ny skov spirer fra samarbejde mellem PostNord og NorthSide4.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord og NorthSide har bidraget til at plante ny skov ved Vilhelmsborg gennem Klimaskovfonden, og sammen vil de nu engagere festivalgæsterne på dette års NorthSide festival i at plante endnu flere træer og udvide skoven.
PostNord planter endnu en skov ved Vilhelmsborg syd for Århus3.6.2025 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord gør klar til at plante endnu en skov i Danmark, og denne gang bliver det ved Vilhelmsborg syd for Århus. Skovplantningen sker i samarbejde med Klimaskovfonden, hvor medarbejdere og kunder griber spaderne og planter skov den 3. juni 2025.
E-barometeret tager pulsen på danskerne: Mobile, bevidste og digitalt krævende13.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Fleksibilitet, valgfrihed og gode priser driver danskernes voksende onlineshoppelyst – og udlandet lokker som aldrig før, viser PostNords helt nye E-barometer 2025.
PostNords nye kampagnefilm sætter fokus på talentudvikling12.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
PostNord har lanceret endnu en kampagnefilm, som lige nu ruller over danskernes digitale kanaler. Kampagnen har fokus på talentudvikling og PostNords nye tagline ’Til tiden’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum