Port of Roenne A/S ansætter HR- og administrationschef

Birgit Mosbæk Tinggaard er tiltrådt som HR- og administrationschef i Port of Roenne A/S, hvor hun skal styrke havnens kompetencer bl.a. gennem en udvikling af havnens medarbejdere.

I takt med at Port of Roenne A/S har øget sin position som central havn i Østersøen med øgede forretningsområder indenfor bl.a. udbygning af Offshore Wind og cruise, er der behov for at løfte havnens administrative processer og kompetenceudvikling. Til at løfte opgaven har Port of Roenne A/S ansat Birgit Mosbæk Tinggaard, der har stor erfaring med medarbejderudvikling fra bl.a. APM Terminals på Aarhus Havn, hvor hun i 10 år har fungeret som HR-chef.

“Port of Roenne A/S har gennem en årrække været inde i en stor vækst og udvikling, og det kræver mere af os som organisation og vores medarbejdere. Vi er derfor glade for at få en erfaren kapacitet ombord til at hjælpe os med at udvikle vores administration og medarbejdere. Det arbejde vil være til gavn for os internt som organisation, men også alle dem vi samarbejder med. Jeg er glad for, at vi har kunne tiltrække en tung kapacitet til jobbet og ser frem til samarbejdet,” siger Thomas Bendtsen, adm. dir. i Port of Roenne A/S.

Birgit Mosbæk Tinggaard er 54 år og har en tung erfaring med medarbejderudvikling og implementering af HR-processer. Hun vender tilbage til Danmark efter fire år at have arbejdet i udlandet bl.a. for Mærsk i Marokko og de sidste to år med eget HR-firma i Dubai.

“Det er med stor entusiasme, at jeg begynder som HR- og Administrationschef for Port of Roenne A/S. Havnen er inde i en hastig og krævende udvikling med store lokale og internationale visioner. Jeg ser meget frem til at lære alle de nye kollegaer at kende, men også at arbejde for vi sammen kan understøtte udviklingen yderligere. Jeg er utrolig glad for at få min daglige gang på havnen, og min mand og jeg ser meget frem til at bo på Bornholm,” siger Birgit Mosbæk Tinggaard.

Birgit Mosbæk Tinggaard tiltræder Port of Roenne A/S den 1. maj og planlægger at bosætte sig på Bornholm med sin mand Henrik Hansen.

Kommunikationschef, Jesper Jürgensen, 3065 2950

Rønne Havn A/S er en privat havn, der drifter Bornholms forsyningshavn og Danmarks østligst beliggende erhvervshavn. Rønne Havn A/S kan levere en varieret vifte af maritime serviceydelser og drifter fire områder indenfor færgefart, krydstogt, godstransport og offshore.