Pollensæsonen er skudt i gang tidligt

Over en million danskere lider af astma og allergi, og de går netop nu en træls tid i møde. Mange vælger at trække indenfor og lukke døre og vinduer, men det kan være en dårlig ide.
Over en million danskere lider af høfeber, men trækker man indenfor, kan luften være endnu mere forurenet end udenfor.

El, bynke, birk. Foråret har mange glæder, men for landets mere end en million allergikere kan det være en barsk tid med kløende øjne og løbende næse. Pollensæsonen er startet tidligt i år, og mange allergikere trækker indenfor og lukker døre og vinduer for at undgå generne, men det kan være en dårlig taktik.

Flere undersøgelser gennemført af den engelske ekspert i indeklima Dyson viser, at luftforureningen kan være op til fem gange så høj inde i boligen som udenfor, og det kan være lige så generende for allergikere som pollen. Uanset om man bor i hus eller lejlighed er der masser af allergener i boligen, og de er umulige at undgå. De kommer blandt andet fra formaldehyd i møbler, gulvtæpper, maling og rengøringsmidler. Har man brændeovn, afgiver den kulstøv, og kan man lide at skabe hygge med stearinlys, følger der bly, zink og nikkel med, som påvirker indeklimaet.

Hyppig udluftning med gennemtræk har den bedste effekt på indeklimaet i boligen, men for de mange allergikere, der døjer med forårspollen nu og i de kommende måneder, kan udluftningen have direkte modsat effekt, da der lukkes pollen ind i boligen. Derfor vælger mange at investere i en luftrenser til hjemmet.

Der findes mange modeller på markedet, og det vigtigste, når du skal vælge model, er at finde et produkt med en ydeevne, der svarer til rummets størrelse. Læs meget mere på www.dyson.dk

Jacob Lange, Lange PR, 20763020 / jacob@langepr.dk

El og hassel får allerede pollenbarometrene til at slå ud over alt i landet.

Dyson er et globalt forsknings- og teknologiselskab med ingeniør-, forsknings-, udviklings-, produktions og testenheder i Singapore, England, Malaysia, Mexico, Kina og på Filippinerne. Siden etableringen på et lille landsted i England i 1993 er Dyson vokset til i dag at være et globalt selskab med hovedkvarter i Singapore og to teknologi-campuses på mere end 800 hektar i Malmesbury og Hullavington i England. Dyson har siden etableringen investeret mere end 1 mia. britiske pund i forskning, design og videreudvikling af selskabets teknologier. Dyson er fortsat familieejet og har mere end 13.000 ansatte på globalt plan, hvoraf 5.000 medarbejdere har ingeniørbaggrund. Dyson sælges på 84 markeder i mere end 300 Dyson Demo-forretninger, hvoraf de 50 åbnede i 2021, herunder også den nye Dyson Virtual Reality Demo Store.

Dyson er i gang med at investere 2,75 mia. britiske pund i nye innovative produkter og teknologier, og i 2022 investerer virksomheden yderligere 600 mio. britiske pund i teknologi og nye forskningslaboratorier. Dysons ingeniører, forskere og softwareudviklere arbejder intenst på udviklingen af solid-state batterier, højhastigheds elektriske digitale motorer, sansnings- og synsteknologier, robotter, maskinlæring og kunstig intelligens. Dyson opfandt blandt andet verdens første poseløse støvsuger i 1993 og har siden fostret unikke teknologier inden for hårpleje, luftrensning, robotter, lys og håndtørrere. I Danmark sælges Dysons produkter i Power, Magasin Kgs. Nytorv, Fisketorvet og Bryggen og på nettet via www.dyson.dk