Political Festival of Europe afvikles igen til august 2023

Den politiske festival med fokus på Europa løber af stabelen i 2023 fra torsdag den 24. august til lørdag den 26. august i Mariager.

Political Festival of Europe er et Europæisk folkemøde, som samler folk fra hele Europa til politiske debatter, kultur og viden om europæiske forhold. Det blev holdt for første gang i 2022 med næsten 300 debat- og kulturarrangementer, 200 talere, mere end 300 frivillige og deltagelse af 32 europæiske lande.

"Vi havde en fantastiske festival i år med mere en 10.000 unikke besøgende. Nu skal vi følge op på den succes og trække endnu flere danske og udenlandske borgere til Mariager i august, siger Jan Bertelsen, direktør, Political Festival of Europe"

Bestyrelsen og teamet bag festivalen er taknemmelige for opbakningen fra Mariagerfjord byråd, der netop har bevilliget en trækningsret på op til 2.797,000 kr. til understøttelse af næste års festival. Der vil komme ændringer i bestyrelsen, da Stine Bosse med beklagelse har meddelt, at hun ikke længere kan være formand, da andre opgaver har lagt beslag på tiden, men hun vil stadig være medlem af bestyrelsen og naturligvis passe rollen indtil en afløser er fundet.

"I bestyrelsen er vi kede af, at Stine Bosse ikke længere kan afse tiden til at være formand men glade for at hun fortsætter i bestyrelsen, så vi er gået på jagt efter en ny, som kan være med til at fortsætte den gode udvikling, som Stine Bosse har stået i spidsen for i de sidste par år, siger Jane Grøn, næstformand, Political Festival of Europe."

Arbejdet med at stable næste års festival er i fuld gang og direktør Jan Bertelsen håber, at de mange deltagere og besøgende fra 2022 vil udbrede budskabet om festivalen, som har unikke og hyggelige rammer i Mariager.

"I 2022 kom vi godt fra land. Nu handler det om at skabe endnu flere og gode relationer mellem nationaliteter og kulturer på tværs af alle lande i Europa. Det skal der til, hvis vi skal udvikle hele vores kontinent til gavn og glæde for alle, siger Jan Bertelsen, direktør, Political Festival of Europe"

For yderligere spørgsmål kontakt