PLISTA/LINKPULSE

plista overtager virksomheden Linkpulse, som beskæftiger sig med indholdsanalyse i realtid for at hjælpe forlag med at maksimere læserengagement og omsætning

plista, en one-stop udbyder af talfikseret native advertising, overtager Linkpulse, en af de ledende virksomheder med hensyn til indholdsanalyse i realtid. Plista vil som følge være i stand til at tilbyde avanceret teknologi til deres udgiverpartnere for at forstå, hvordan de kan maksimere deres trafik på nettet og læsernes engagement med deres indhold. Teknologien fra Linkpulse indlemmes også i plistas core platform for at drive nye løsninger i forbindelse med native advertising og øge forlagenes omsætning.

Linkpulse giver forlagene mulighed for at spore deres artiklers virkningsgrad på tværs af alle enheder i realtid via brugertilpassede dashboards og alarmer. Funktionerne i Linkpulse går ud over indholdsanalyse, og gør det nemt for redaktørerne at teste et vilkårligt antal af overskrifter og billeder i realtid. Linkpulse fastlægger kombinationerne med de højeste ydelser, og kan automatisk optimere forsidetrafikken. Dette sætter udgivere med stor trafik i stand til at nå deres mål for læsere, og konsekvent sikre engagement på højt niveau døgnet rundt.

Overtagelsen af Linkpulse er endnu en vigtig milepæl for plista, og bekræfter virksomhedens position som ledende udbyder af løsninger i forbindelse med talfikseret native advertising.Plista vil være i stand til at optimere overbringelsen af kampagner med native advertising ved at benytte sig af testningsmetoderne fra Linkpulse, samt at øge forlagenes overordnede eCPM.

plista og Linkpulse har over de sidste to år været tætte samarbejdspartnere. Ved at inkorporere teknologien fra Linkpulse i plistas serviceudbud, styrker den aktuelle aftale position som one-stop partner for forlag, som ønsker at få det meste ud af deres indhold ud fra et engagements- og monetariseringsperspektiv.

"Med integreringen af Linkpulse kan vi tilbyde avanceret teknologi til forlag, med hvilke de kan forbedre brugererfaring og deres websteders popularitet, og øge deres omsætning på længere sigt," sagde Jana Kusick, global administrerende direktør hos plista. "på samme tid styrker vi vores internationale position ved at kombinere vores ressourcer og drager fordel af partnerskaber, som Linkpulse allerede har med store forlag, især i Skandinavien."

"plista er den ideelle partner til gensidig global vækst," sagde Tarjei Gilbrant, administrerende direktør hos Linkpulse. "Vi glæder os til det næste trin i vores samarbejde, og er begejstrede for de muligheder, der byder sig ved den dybere integrering af vores respektive teknologiplatforme."

Om plista

plista er banebryder, når det drejer sig om native advertising og indholdsfordeling i kvalitetsprægede miljøer. Med deres talfikserede platform har virksomheden fra Berlin med succes bragt annoncører og medier sammen siden 2008, og er en af de førende internationale udbydere i deres segment. Med deres egenudviklede teknologi til anbefalinger i realtid er plista i stand til at levere indhold og reklamer, som stemmer overens med den individuelle brugers interesser – på tværs af alle kanaler og enheder. Forlagene drager fordel af længerevarende brugersessioner, øget trafik og den ekstra monetarisering af deres digitale produkter. Forlagene er i stand til at henvende sig til brugerne uden problemer og på en effektiv måde langs hele salgstragten ved brug af plistas formater til native advertising. Virksomheden består på nuværende tidspunkt af over 180 medarbejdere, og er aktiv på 17 internationale markeder med planer om flere i fremtiden.

Om Linkpulse

Linkpulse er en af markedets ledende udbydere af indholdsanalyse i realtid, og blev udviklet specifikt til at opfylde kravene for den øgede trafik på nyhedswebsites. Mere end 120 forlag over hele Europa bruger allerede Linkpulse. Virksomheden med hovedkvarter i Oslo er markedslederen i de nordiske lande.

Contact:

Harmonica